Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
19. august 2014 11:33
Tagasi
Trüki lehekülg

Autospordi liidu juhatusele läkitati pöördumine

Kommentaare lisatud: 20

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 |
 
pran, 24.08.2014 06:32
Ettepanek
Äkki oleks variant see kui mossed, SU, 2wd-v sõidaksid tänavarehviga, kuid 2wd-s ja 4wd klassides oleks võistlusrehv. 2wd-v võib kasutada ka võistlusrehvi, kuid siis võistleb ta klassi 2wd-s arvestuses. Siis oleks võistlejatel ka valik hoida oma rehvikulud kontrolli all.

Kindlasti oleks huvitavam 2wd arvestus koos kuna ka praegu on väiksed mõnikord kiiremad. 4WD-d pole mõtet rehvidega piirata kuna niigi on need masinad üldjuhul raskeimad ehk kõige kehvema pidamisega. Nendel inimestel on tavaliselt rohkem vahendeid ja hea lahendus ka korraldajatele oleks, et kuna nad lõhuvad ka rohkem teid, siis olgu nende võitlusel osalustasu ~20%suurem.

Raiks, 23.08.2014 22:13
Mind ei ole vaja veenda. Objektiivne reaalsus on see, et kogu aeg on sportrehv sobinud rahvasporti ehk kuidas saate väita et ei sobi. Seda formaati on peetud mingil määral ka kui järelkasvu kasvatamise eesmärgil sh. saavad kogemuse rehvivaliku tegemisel jne, sh. saab kasutada treeningute eesmärgil, sh. on ohutum.

Nüüd kui kavatsetakse muuta nii olulist põhimõtet, siis peaks EAL-i komisjon tegema ikkagi veidi rohkem, kui lihtsalt leviv kuulujutt, et järgmisest hooajast hakkab midagi muutuma.
Minu meelest oleks vaja uuesti sõnastada rahvaspordi eesmärk, kui see on muutunud ja alles siis hakata olemasolevat nii kardinaalselt muutma.
Peace as well

ladavfts, 23.08.2014 20:37
Hr. Raiks
Kui loeksite tähelepanelikult läbi kogu kompoti, "miks sportrehv ei sobi rahvasporti", siis ei oleks vaja siin liialt vastu argumenteerida ja aega kulutada. Rahva sporti tuleb vaadata tervikuna, mitte üksikute kildude kaupa.

Ja lisaks siia, et ostes natuke! kasutet rehvi proffide käest, saate tegelikult palju! kulunud rehvi ehk teisisõnu 8mm kruusarehv on kaotand ca 50% oma omadustest.

See kes ostab 2-3ks hooajaks rehve ette...on juba ette kaotanud, rehv ei ole vein mis seistes aina paremaks läheb;)

Aga jälle läheb pikale see tekst - Peace!

Raiks, 23.08.2014 08:08
Ma tooks teistsuguse võrdluse.
Kasutatud kruusarehvi (rehvijääk 8-9mm, mis on peaaegu sama hea pidmisega kui tuttuus) hind rallimeeste käest on 25-35euri/tk, võid osta hooajaks 4pehmet ja 4kõvemat segu ehk hooaja peale kulub maksimaalselt 8x35=280euri, kes ökotab saab hakkama ka ~200euriga hooaeg.
Vaevalt, et rahvaspordis keegi pidevalt uute rehvidega sõidab, kuid jah uued kruusakad ~250euri tükki ja uued ja head tänava omad ~200euri/tk.
Ja teema ei olegi selles, kes millal rehvid ostis vaid selles, et mitte karistada ette planeerivaid võitlejaid, kes ostsid näiteks uued rehvid 2-3hooajaks. Need kelle rehvid see hooaeg otsa said, siis see oli lihtalt juhus ja nemad saavad muretseda endale üheks hooajaks eelpool soovitatud viisil kasutatud rehvid.

Väikevend, 22.08.2014 13:29
M+S rehv on talverehv...niipalju, kui ma aru saanud olen, siis jutt käib suverehvist siiski.
See, et suverehv kulub ära ühe võistlusega on jama, samuti see, et pidevalt hakkab rehve purunema.
6 kruusarehvi = 30 tavarehvi...no ma ei usu, et sul niipalju neid rehve kulub!
Omast kogemusest - ostsin kevadel 4 suverehvi ja olen nendega pidevalt sõitnud. Nüüd viimane RR Ristil oli mul all kruusakad, kuna sadas vihma. Mu suvekad ei ole nende sõitudega praktiliselt kulunudki ja sõidan selle hooaja ära. Hiljem nn poolikud rehvid müüd 10 euriga maha ja kokkuvõttes kulu rehvidele alla 150 euri! Seega vähem, kui üks kruusakas ;)

Ladavfts1, 22.08.2014 12:12
Ja mis kokkuhoiust me räägime? Praegu ostame max 6 kruusarehvi terve hooaja peale. Siis neid M+S rehve peab ostma juba 4tk igaks sõiduks, kuna võimsamad autod lõhuvad need ju väga kähku ära! Lihtsalt kuluvad alt ära. Seega ma ei usu, et see väga rahakoti sõbralik otsus oleks ning mis ohutusest me räägime. Sellel M+S rehvil pole ju seinatugevust ollagi. Kõik kes sõidavad on näinud milliseks katsed muutuvad teiseks ringiks. Ei usu, et need M+S rehvid nüüd nii palju vähem seda teed lõhuvad.

Toni88, 21.08.2014 20:30
väga huvitav oleks ka teada ka Sirje pöördumisele ka mingi vastus tuleb

Toni88, 21.08.2014 20:27
All on 100 % õigus, sellist ebavõrdsust ei ole üheski võistlusklassis kui noorte rahvarallis!
EAL see ei huvita, silmad pigistatakse kinni ju on häbi et keegi on neist nii loll olnud ja asja mitte läbi mõelnud

ladavfts, 20.08.2014 19:21
Need klassid iseenesest ei sega minu mõttekäiku, ma pigem panustasin sellele oma eeposes, et kui me saame osalemise! viia soodsamaks, siis ehk on lootust, et ka nö. vallavaene saab osaleda, kartmata et viimasest kohast ta kõrgemale nagunii ei saa vms. (piltlikult öeldes:)

Seega on lootust, et nii J16 kui ka J18 vanuse klassides tuleb lihtsalt rohkem sõitjaid juurde ja nagistavad seal omavahel (karikas per se...ei tohiks olla ju eesmärk omaette?), mis siis et nad koos on. Muide kiire pilk KV juhendisse, siis tundus et rahvasprinidis ei ole midagi öeldud J16 kohta (3.1. J18 - kuni 18-aastased võistlejad kaherattaveolistel tänavasõiduautodel mille mootori töömaht ei ületa 2000 cm3), küll aga on jah see J16 1.6L punkt sees rahvarallis, miks nii on, on omaette teema aga selles ei näe ma peasüüdlast.

All, 20.08.2014 13:04
to ladavfts

Ilmselt on keegi teid eksiteele viinud. Ei tule noori sellest juurde, kuni valitseb klassisiseselt ebavõrdsus, sest kuni 16 a tohib sõita 1,6 liitrise mootoriga ja kuni 18 a kuni 2liitrise mootoriga autoga.

ladavfts, 20.08.2014 12:59
kaido43-le:
ehk hakati asjasse süvenema lihtsalt, parem hilja kui mitte kunagi eks?

Muidu idee suht laadna, et teeks selle ülemineku perioodi, kuid nagu 'väikevend' mainis, siis eks paljudel oleks vaja juba uusi varuma hakata järgmiseks hooajaks. Ja nagu ikka, keegi jääb alati kannatajaks suuremal või vähemal määral - aga midagi pole teha, mingi otsus tuleb vastuvõtta ja edasi minna.

Ilmselt on siiski lihtsam/vähem kulukam poolkulunud sportrehvid maha ärida järgmine kevad (nt. külakrossi sõitjaile), kui minna teist (kummivenitamise)teed pidi?

PS: plekkveljed maksavad ka kordi rohkem kui sepis/valuveljed, koos LE-vastava rehviga tuleb sealtki tõsine võit ning julgen väita et mida aeg edasi, seda rohkem hakkab noorukesi sinna sarja sõitma tulema, sest asi on märkimisväärselt soodsam ja ehk õnnestub ka neil isegi mingi meene saada;)

ja veel edasi spekuleerida, siis on lootust leida ka uusi talente, kel lihtsalt ei antud seda võimalust ...jne jne

Lihtsalt minu nägemus, mina tänan!

Kaido43, 19.08.2014 23:46
Hmm...novembris on komitees asja arutatud ja siis otsustati, et võistlusrehve ära ei keelata. Mis siis nüüd juhtus, et selline suunamuudatus ette võetakse?

RaoulR, 19.08.2014 19:47
Väikevennale: olen sinu kommentaariga suht nõus, ka ise olen palju tänavarehviga võistelnud (kuigi sportrehv meeldiks ikka rohkem). Praegu mul ongi mul tänava M+S "kruusatehv".

Aga kuna šikaani eesmärk on ohutust vähendada, siis 50-60 ongi juba täiesti ohutu kiirus. Vajadusel võiks neid "S-kurve" siis rohkem teha, kui maksimum üle 120 kisub. Talvisel 2014 a Oti Pubi sprindil (lumeta, jäätunud kruus) sõitsin kurve libisedes kusagil 130-ga, sirgel mõnes kohas jälle 160! Suht kõhe oli, kuigi osad kohad olid õnneks heinamaa vahel (Sama rada, mis Rally Estonia testikatse). Sprint oli küll väga huvitav aga samas liiga kiire.

Väikevend, 19.08.2014 18:35
Ma mainiks seda, et nii ikka ei saa võtta, et meil vaja rehvid lõpuni sõita. On neid samuti ju, kellel ongi rehvid otsas ja peavad siis uueks hooajaks uued soetama, mis jäävad järgmine hooaeg lõpuni sõitmata...miks siis neid karistada?
Ma toetan samuti tänavarehvi, sest viib see kiirused alla ja autode võimsus ei ole enam nii määrav. See, et need on ohtlikumad ja lendavad koguaeg ribadeks...no kuulge! Ma sõitsin sellel hooajal mitu võistlust tavalise sportiva suverehviga (sõidan 0 autol) ja uskuge või mitte...mitte üks rehv ka ei purunenud. Samuti ei ütleks, et juhitavus poleks etteaimatav.
Teine teema...šikaan läbilaske võimega 50-60km/h pole enam šikaan vaid on S kurv. Šikaani eesmärk on siiski ohtlikes kohtades hoo mahavõtmine ja kui ta seda ei tee, siis miks seda üldse teha? Tippkiiruse piiramise osas olen nõus.

RaoulR, 19.08.2014 16:30
Lubatud tähemärgid lõppesid vist ära:

7. Slaalom kuulugu autokooli, mitte sporti. Isegi mitte rahvasporti. Kui rahvasport muutub vaid vigursõiduks, on see selle ala surm.

8. Veel idee võimaluste (konkurentsi) ühtlustamiseks: kui auto tegelik võimsus passis on 30% (või rohkem) alla sama klassi
võimsamatest autodest, on lubatud aju ümbetprogrammeerimine, ilma mootori detailide (turbo, kollektor...) väljavahetamiseta.

OLGEM AUSAD: ME KÕIK TAHAME RAHVARALLIS SPORTRALLI SARNAST KOGEMUST, KUID SEDA TURVALISELT JA VÄIKSEMATE KULUDEGA.

RaoulR, 19.08.2014 16:19
Austatud rahvasportlased. Mina ei peaks siin küll eriri kommenteerima (sõidan suht vähe), aga siiski ettevõtjana olen arutleja ja paraku ka veidi vaidleja tüüp. Tegin EAL-le konkreetsed ettepanekud rahvaspordi jaoks. Minul pole küll midagi vaid tänavarehvi vastu, aga sportrehviga on siiski põnevam.

Aga siin on minu ettepanekud EAL-le, diskuteerige, vaielge:

1. Korraldaja peab tagama, et ühegi auto (ka 4WD) lõppkiirus ei ületaks rajal kiirust 120 km/h. Seda saab testida enne võistlust. Seda saab ka mõõta radariga pisteliselt.

2. Korraldaja peab tagama, et šikaanid oleks võimalik läbida VÄHEMALT kiirusega 50-60 km/h (Alla selle ei võiks kiirust lasta, sest kiirendustel võidavad võimsamad ja kui raja keskmist kiirust arvestada, saaks jälle maksimum kiirused suureks lasta. Samuti on šikaani läbimine suuremal kiirusel rohkem oskust nõudev, PÕNEVAM ja toob esile võistleja oskused. Samuti säästab see rada. Kui šikaani kiirused oleks suuremad, suuniks see korraldajat maksimumkiirust piirama.

3. Rada peaks olema võimalikult tehniline- palju kurve ja mahapöördeid. Vähe šikaane. Slaalomit poleks ÜLDSE!

4. Kuigi reeglites on kirjas, et rada peab olema ohutu, siis tihti see seda ei ole. Sellised lõigud, nagu olid metsa vahel Otepää sprindil, tuleks keelata.

5. Keskmine kiirus peaks olema lubatud ca 70-80 km/h (kuid võrreldes Otepääga oleks selline rada palju ohutum). Kui minimaalne kiirus oleks 50-60 km/h ja maksimaalne ca 120, ei saa keskmine enam kuidagi olla 50km/h. See on lihtsalt matemaatika.

Otepääl oli maksimaalne 150 – 160 lähedal!! Kuidas te siis saaksite matemaatiliselt keskmiseks 50? Šikaanis kiirus ca 10 km/h? Isegi siis ei saa. Arvutage.

7

meiz, 19.08.2014 14:49
Jälle pseudoprobleem. Mäletan, kui piikide keelamine oli, siis oli samasugune nutt ja hala. Asi tehti ära ja kõik. Ennustatud maailmalõppu ja jääraja võistluste surma ei tulnud.
Tookordsete kurtjate hulgas olid mitmed tänased rahulolematud. Lihtsalt mõnele ei meeldi kunagi mitte mingisugune piiramine. Reeglina neile, kellel on paremad majanduslikud võimalused.

Mingid rehvid jäävad alati kusagil üle nagunii. Ja kui need on nii erilised rehvid, et kellegile maha müüa ei õnnestu, siis paha lugu, aga valede valikute küsimus.
Olen seisukohal, et kaotada on vähem, kui võita.

Raiks, 19.08.2014 14:34
to: Arvi 27
Käskisid mul mingi aeg tagasi aju vahetada, kuid ega sa ise ka eriti ei hiilga ning ajad mingit imelikku poliitikat siin foorumis.
Allkirjasid koguti peale Kasari rahvasprinti, kus oli 66osavõtjat, kuid üleüldse ei ole küsimus ju protsentides kuna hääletust pole ju keegi korraldanud.
Ma ei hakkaks vaidlema teemal, et kas võistlejad peavad mõistlikuks igasuguste muudatuste etteteatamist viisil, et sellest ka reaalset kasu oleks.
Ostsin ka ise sellel aastal uusi võistlusrehve ja vähemalt need tahaksin järgmisel aastal veel ära kasutada, nii et igati nõus ettepanekuga anda võistlejatele aega kulusid perioodi peale jagada.
Kui EAL ikkagi jõuga nn. rehvi muudatuse ära teeb, siis see näitab, et lisaks sellele, et nad ei planeeri asju mõistlikult, ei hooli nad olemasolevatest võistlejatest ja nende ettepanekutest mitte juuksekarvagi.

RainR, 19.08.2014 14:18
Nagu ise ütlesid - Mitte keegi pole keelanud sõita tavarehviga juba praegu.
Ja nii ongi, kes soovib odavamalt sõita, palun väga ning tehku seda. Milleks keelustada siis sportrehvi?
Ja need, kes ei tea, siis miks kunagi sportrehv üldse lubati - Bridgestone tootis kruusarehve, millel oli M+S kiri peal ehk tänavalegaalne kruusarehv ja siis polnud põhjust enam keelustada teised sportrehvid.

Rain Rannala

arvi27, 19.08.2014 12:34
Teen veidi statistikat: nädalavahetusel toimunud rahvarallil asus starti 63 ekipaazi ehk 126 rahvasportlase litsentsi omanikku. Ülaltoodud kirjale allakirjutanud moodustavad võistlusel osalenutest alla neljandiku. Olen nn. odaval autol sõitja ja võib-olla maksaksid sportrehvid tõesti mitu auto hinda, aga olen enda jaoks selgeks teinud sportralli ja rahvaralli vahe ning põhimõtteliselt ei investeeri ulmelisi summasid. Võtan rahvarallit siiski kui hobi. Mitte keegi pole keelanud sõita tavarehviga juba praegu, vaadake Mosseliiga mehi. Kui kellelgi on probleem rehvide müümisega, siis alati on võimalus sportrallil olevatele noorsportlastele need lihtsalt ära kinkida. Nii toetate sportrallit ja aitate kaasa rahvaralli kestvusele.

 

| 1-20 |
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia