Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
27. mai 2014 18:15
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Karl Kruuda: ei ole normaalne, et selline hõõrumine katsetel käib! Foto: Rando Aav

Karl Kruuda kritiseerib kiiruskatsetega tutvumise reegleid

Kui mõne aasta eest tohtisid võistlejad Eestis autorallidel kiiruskatsetega tutvuda kaks korda, siis viimastel aastatel on taas lubatud kolm korda rada läbi sõita. Karl Kruuda hinnangul oleks mõistlik seda reeglit muuta.

"Mind häirib, et Eesti Autospordi Liit on võtnud vastu otsuse, et rajaga saab tutvuda kolm korda," ütles Karl Kruuda.

Autospordi liidu rallikomitee pealik Teele Sepp sõnas, et rallikatsetega võib tutvuda kolmel korral turvalisuse kaalutlustel. Ta rõhutas, et kuna sel hooajal on ka juunioride meistrivõistlused, tuleb arvestada iseäranis algajatega: "Et kõik saaksid kiiruslegendi kirja panna." Samas on märkimisväärne, et juulis sõidetaval auto24 Estonia rallil, mis kuulub samuti Eesti juunioride meistrisarja arvestusse, saab kõikide lisakatsetega tutvuda vaid kaks korda.

Teele Sepp märkis, et kui üks-kaks aastat tohtis rajaga tutvuda maksimaalselt kaks korda, tekitas see võistlejates nurinat. "Sõitjate soov oli tutvuda kolm korda," kinnitas ta. "Esimene kord saab rada kirja, teisel korral toimub kontroll ning kolmandal korral leitakse kohti, kus saab lõigata ja kus mitte."

Kruuda ütles, et just see viimane ongi kõige häirivam faktor: "Kolmanda korra peal hakatakse leidma lõikamiskohti! Siis läheb tutvumisel kihutamiseks ja legendi kirjutatakse juba liiga suure hooga. Seega muutub olukord tänavaliiklejatele ohtlikumaks."

"Ma tõesti loodan, et see kunagi ära muudetakse, sest ei ole normaalne, et selline n-ö hõõrumine katsetel käib. Pean ütlema, et ralli on ala, kus võidab see mees, kes on kõige kiirem mentaalselt, mitte see vend, kes suudab kõige rohkem hoida pedaali põhjas ja kellel on kõige kiiremad käed," rääkis Kruuda. "Arvan, et kahekordsest tutvumisest peaks piisama. Näiteks Prantsusmaal on ainult ühekordne tutvumine."

Teele Sepp ütles, et kui vähendada kolme korra asemel katsetega tutvumist kahele korrale, ei pruugi see efekti omada. "Ma ei usu, et kolm korda tutvumist paneb rohkem kihutama. Kui lubataks tutvuda kaks korda, siis ilmselt sõidetaks kiiremini teisel tutvumiskorral," arutles ta ja lisas, et kui tutvumisel on probleeme, peavad korra ja ohutuse tagama vastava võistluse organisaatorid.

Sepp möönis, et kui võistlejad ise rikuvad rajaga tutvumiseks seatud piiranguid, on see kahetsusväärne. "Lubatud maksimaalne kiirus rajaga tutvumisel on 80 km/h. Paljudes kohtades on lubatud sõidukiirust alandatud, kohati kuni 30 km/h. Sageli mõõdab tutvumise ajal kiirust politsei."

Kui tõepoolest kaaluda tutvumiskordade arvu vähendamist, võib taaskord suureneda nn salatrenni tegijate osakaal. Näiteks mõne aasta eest tuvastati Lõuna-Eestis sõidetud ralli eel toonase võistluse ametniku Tõnu Vunni kinnitusel faktikohtunike puudumisele vaatamata 13 reegleid rikkunud võistlejat, kes ei pidanud kinni rajaga eeltutvumise keelust. Ja just siis said võistlejad rallitrassi ametlikult läbida kahel korral.

Kuigi nn salajast rajakirjutamist ei peeta eetiliseks, on rajatutvumisreeglite rikkumine karistatav. Võistlejad, kes eeltutvumisreegleid eiravad, rikkuja tuvastamisele järgnevat karistust ei karda. Küll aga peljatakse vahelejäämist, kuna reeglite rikkumine on eetikaküsimus.

"Kindlasti kardetakse ka karistusi. Aga vahele jääda on patuasi - eksitakse ju autospordieetika vastu. Trahvi ei kardeta. See on umbes nagu õunavargil käimine. Sellele ei vaadata hästi. Ka minu pereliikmed on niisuguse käitumise hukka mõistnud," rääkis üks omal ajal reeglite vastu eksinud võistlejaist rally.ee autospordiajakirjale. "Raja mitmekordse läbimisega kiirust juurde ei saa, ainult turvalisust. Ega jalg selle võrra gaasi rohkem põhja ei vajuta. Oluline on, et tabada neelukohti."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia