Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Margus Kiiver
21. märts 2014 15:52
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Sander Pärn osaleb Drive DMACK Fiesta trofeesarjas

Koos kaardilugeja James Morganiga võistlemist jätkav Sander Pärn osaleb autoralli MM-võistluste sarja raames sõidetavas Drive DMACK Fiesta Trophy sarjas, mis koosneb kokku viiest etapist.

Hooajale antakse avalöök aprilli esimesel nädalal Portugali MM-rallil, kus Sander Pärn stardib koos britist kaardilugeja James Morganiga, kes istub tema kõrval terve tänavuse hooaja. Võistlussarja ülejäänud neli etappi sõidetakse Poola, Soome, Saksamaa ja Hispaania MM-rallide raames.

"On heameel tõdeda, et saame mullu hangitud kogemusi ka tänavu rakendada. Oleme otsustanud osaleda autoralli MM-sarja raames sõidetavas ja viiest etapist koosnevas Drive DMACK Fiesta Trophy sarjas," rääkis Pärn.

Drive DMACK Fiesta trofeesari on ellu kutsutud rehvitootja DMACK ja Malcolm Wilsoni juhitava M-Sport meeskonna poolt, eesmärgiga pakkuda alternatiivset ja vähem kulukamat võistlussarja noortele ja potentsiaalsetele tulevastele edukatele rallisportlastele. Mullu detsembris oli selge, et rahvusvaheline autoliit FIA soovib JWRC-sarjas siiani edukalt esinenud esirattaveolised Ford Fiesta R2 võistlusautod välja vahetada teise margi vastu. FIA leping Citroeniga tähendas, et uueks autoks JWRC-sarjas valiti esirattaveoline Citroen DS3 R3. Ka mullune rehvitarnija Hankook vahetati Michelini vastu välja.

"Meie algne plaan oli JWRC-sarjas edasi sõita, kuid kuna koostööpartnerite leidmine ebamõistlikult suure eelarve puhul on raske, siis tuli kaaluda kõiki erinevaid variante osalemaks MM-rallidel," selgitas Pärn. Noormees lisas, et tiimisiseselt peeti pikalt nõu ja asjad räägiti läbi ka mentori Markko Märtiniga.

"Pärast seda, kui DMACK ja M-Sport tulid välja oma alternatiivse ja vähem kulukama sarjaga, muutus situatsioon meie jaoks veidi lihtsamaks. "Antud sarjas sõidetakse sama esiveolise Ford Fiesta R2 autoga, millega me eelmisel aastal sõitsime. Lisaks on sari JWRC-sarjast pea poole odavam ja sarja üldvõidu puhul välja pandud auhind on väga ihaldusväärne."

Drive DMACK Fiesta trofeesarja võitja saab 2015. aasta autoralli maailmameistrivõistlustel WRC 2 klassis osaleda Drive DMACK meeskonna Ford Fiesta R5 võistlusautoga seitsmel etapil. "Selle auhinna nimel tasub kõvasti pingutada," sõnas Pärn.

Drive DMACK Fiesta trofeesarjas kasutavateks autodeks on 1,6-liitriste vabalthingavate mootoritega esiveolised Ford Fiesta R2 võistlusautod. Autode tehnohooldust pakub M-Spordi meeskond. "Autod on meile tuttavad ja stiili poolest sobivad. See lisab kindlasti meile enesekindlust," märgib Pärn. Noormees lisab, et mullu JWRC-sarja raames hangitud kogemused on need, mida tahetakse sel aastal headeks tulemusteks realiseerida.

"Läheme sõitma sarja võidu peale, sest madalamat eesmärki ei ole mõtet võtta. Vaadates paberil olevaid nimesid on selge, et lihtne see olema ei saa, kuid oleme oma võimalusi hinnanud realistlikult ja leiame, et meil on selles kõrges mängus olemas omad šansid."

Alates käesolevast hooajast istub Sander Pärna paremal käel noor ja ambitsioonikas britt James Morgan. "Pikemas perspektiivis oli tarvis teha muudatusi selleks, et areng seisma ei jääks. Üheks võimaluseks oli minna üle inglise keelsele legendile, mida oma ajal tegi ka Markko Märtin. Pärast hoolikat kaalumist valisimegi selle tee ja asjaolude kokkulangemise tõttu tekkis kontakt ka James Morganiga, kes on Briti rahvuskoondise liige, kus tema mentoriteks on kaardilugejatena maailmameistriteks tulnud Nicky Grist ja Robert Reid. See tähendab väga väärtuslikke teadmisi oma ala parimatelt. Sealt edasi tegime esimese ühise ralli Eesti meistrivõistluste etapil Võrus. Koostöö sujus ja nii loebki mulle tänavu kaarti James," selgitas kaardilugeja vahetuse põhjuseid Pärn.

Senine kaardilugeja Ken Järveoja jääb ka edaspidi tiimi juures tegevaks. "Oleme koos kogenud palju, sealhulgas tulime ka mullu Eesti meistriteks. Saame endiselt suurepäraselt läbi ja mul on heameel, et Ken meie meeskonnas nüüd juba koordinaatorina ametis on," ütles Pärn.

Sander Pärn osaleb tänavu Drive DMACK Fiesta Trophy võistlussarjas oma koostööpartneritega, kuid tema registreerijaks on Eesti Autospordi Liit, kelle jaoks on tegu pilootprojektiga. Eesti Autospordi Liit plaanib ellu kutsuda nelja aastase projekti, mille käigus saab eelmise aasta vastava arvestuse parim noor rallisõitja osaleda järgmisel aastal autoralli MM-sarja raames toimuvas noortesarjas. Projekti alguseks on planeeritud 2015. aasta hooaeg autoralli MM-sarjas.

Laupäeval stardivad Sander Pärn ja James Morgan Ford Fiesta R2 võistlusautoga Hispaania meistrivõistluste etapil. Tegu on kruusaralliga, mis sõidetakse hooaja trofeesarja avaetapiga sarnastes oludes.



DMACK Fiesta võistlussarja osalejad 2014. a


Nicolas Amiouni, 24, Liibanon
Tom Cave, 22, Suurbritannia
Ghislain De Mevius, 25, Belgia
Quentin Gilbert, 24, Prantsusmaa
Szymon Kornicki, 31, Poola
Yeray Lemes, 26, Kanaari saared
Sander Pärn, 21, Eesti
Allan Popov, 20, Venemaa
Nils Solans, 21, Hispaania
Jose Suarez, 23, Hispaania
Leo Urlichich, 28, Kanada
Max Vatanen, 23, Soome
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia