Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Margus Kiiver
09. märts 2014 18:28
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Toni Ollikainen

Kruuda saavutas Soome meistrisarja etapil teise koha

Laupäeval sõideti Ida-Soomes Joensuu ümbruses Soome autoralli meistrivõistluste kolmas etapp Itäralli. Üldvõidu saavutasid Jarkko Nikara - Petri Nikara, kelle järel said teise tulemuse kirja Karl Kruuda - Martin Järveoja.

Eestlasi oli stardis nelja meeskonna jagu: Karl Kruuda - Martin Järveoja (Ford Fiesta S2000), Kaspar Koitla - Mait Laidvee (Mitsubishi Lancer Evo 9), Roland Murakas - Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo 9) ja Sander Siniorg - Annika Arnek (Honda Civic Type-R).

Kokku sõideti võidu kaheksal kiiruskatsel, kus oli lund ja jääd, kuigi osadel katsetel oli kruus juba väljas. Kruuda ja Järveoja alustasid rallit hästi, võites kaks esimest katset ning nad olid liidrikohal 1,7-sekundilise eduga Jarkko Nikara - Petri Nikara ees kuni kolmanda kiiruskatseni. Siis kaotasid nad katse võitnud soomlastele 12,9 sekundit ja langesid absoluutarvestuses kolmandale kohale. Järgneva katsega kukkusid eestlased neljandale kohale.

Eelviimase katse teise ajaga tõusid Karl Kruuda ja Martin Järveoja teisele kohale. Eesti sõitjad võitsid ka viimase katse, kuid Jarkko Nikarat ja Petri Nikarat neil siiski püüda ei õnnestunud. Eestlasi jäi üldvõitjaist ja ühtlasi SM1 klassi parimaist lahutama 11,6 sekundit.

"Kolmandal katsel tegime viienda käigu pealt spinni. Siin oli stardijärjekord selline, kus esiveoliste klassid tulid kõigepealt. Seega oli sõidujälg esiveoliste tehtud ja kuna neljaveolised sõidavad vähe laiema joonega, siis üle künka tulles läks kurvis auto tagaosa jäljest välja. Kuid sealt edasi oli meil Nikaraga väga hea võitlus, usun, et saime mõlemad siin oma õiget kiirust näidata," rääkis Kruuda. "Kuna sel korral oli rajal palju lahtist peal, siis ei olnud võimsate FIN R masinate vastu lihtne saada. Kuid kokkuvõtvalt võib rahule jääda, väga hea ralli oli."

SM1 (FIA R5, super 2000, FIN R 4WD) arvestusklassis on Kruuda ja Järveoja pärast kolme etappi neljandal kohal.

SM2 klassis (FIA N, FIA R4, FIN N4WD) alustasid Kaspar Koitla - Mait Laidvee tagasihoidlikult, kuid päeva teises pooles liikusid nad tõusvas tempos ja hakkasid positsiooni parandama. Ralli lõpetasid nad SM2 klassi kolmanda kohaga, jäädes võitjaile alla 54,9 sekundiga. Selles arvestuses saavutasid võidu Juha Salo - Marko Salminen ja teised olid Joni Nikko - Jarno Ottman.

"Väikesed probleemid autoga segasid seda rallit. Hommikul polnud päris õiget turborõhku ja ei saanud sõita nii nagu oleks soovinud," kommenteeris Koitla. "Ralli teises pooles oli võitlus Teemu Asunmaaga ja võtsime autost, mis võtta andis, sest iga punkt on hooaja kokkuvõttes oluline. Selles osas rahul, et saime kolmanda koha punktid ja jätkame teisel kohal, kuigi meil on olnud viimasel kahel rallil tehnilisi probleeme."

Kolme senise etapi kokkuvõttes on Koitla SM2 klassis teisel kohal. Liider on Joni Nikko.

SM1 klassis osalenud Roland Murakas ja Kalle Adler sõitsid esimesel kolmel katsel oma klassi TOP 10 hulgas, kuid kaotasid ligemale kümme minutit neljandal katsel. Lõppkokkuvõttes kuulus neile oma klassi 14. koht.

"Käisime pisut väljas teisel katsel ja neljandal kulus aega juba rohkem. Otseselt kinni ei olnud, kuid kuna lumi oli väga märg, siis olid rattakoopad nii lund täis, et ei saanud rattaid pöörata. Olime ninaga vales suunas ja see tähendas, et pidime koopad puhtaks saama, et ringi pöörata. Tingimused oli ikka väga keerulised, uued katsed ja kokkuvõtvalt väga keeruline ralli, mis oli aga väga heaks treeninguks," lausus Roland Murakas.

Esimese stardi Soome meistrivõistlustel tegid Sander Siniorg ja Annika Arnek. Soomes võistlesid nad SM4 super 2 klassis (FIA R3, FIN R 2WD, N-rühm kuni 2000 cm³, super 1600). Klassivõiduni jõudsid Ville Hautamäki - Ari-Pekka Hautanen, kes edestasid selles arvestuses teise tulemuse kirja saanud eestlasi 46,2 sekundiga.

"Eks alguses vajas pisut harjumist, esimesed katsed olid laiemal osal ja kiired, viimased aga kitsamad ja kurvilisemad, mis sobisid paremini. Saime siit väga suure kogemuse, alates legendi kirjutamisest kuni sõiduni, kõik erinevad katsed ja väga paljunõudvad. Oma kiirusega saime siin rahule jääda, suutsime kohalikega võidu sõita," rääkis Sander Siniorg.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia