Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Ivo Uutar
10. aprill 2013 12:22
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Külalisvõistlejad startisid 24. veebruaril Valgeranna jäärajal. Foto: Pille Russi / Autoleht

Superkrossi karikasarjas tänavu uus masinaklass

Talvel oli võimalus näha Pärnu lahe jääl võistlemas Lätis populaarse VAZ-karikasarja võistlejaid. Ka eestlaste hulgas on pead tõstmas huvi sarnase võistlusvõimaluse vastu, mistõttu 12. mail antakse avalöök superkrossi VAZ standard klassile.

Juba eelmisel sügisel sai rally.ee autospordiajakirjast lugeda, et Võrumaa mehed on hankinud või kohe ehitamas lõunanaabrite reeglitele vastavaid autosid, et osaleda sealsetel võistlustel. Nii on teemat arutatud ka erinevates internetifoorumites, et oleks tore, kui meil oleks sarnane klass.

Pärast talvist Pärnu võistlust pöördusid paljud huvilised Eiki Eriste poole, et äkki ikka teeks midagi sarnast ka meil Eestis lõpuks ära. Erki Sport haaras härjal sarvist ja otsustas luua Läti VAZ-karikasarja reeglite eeskujul VAZ standard klassi, mis leiab võrdväärse koha teiste klassidega superkrossi karikavõistlustel. See tähendab starte üheskoos samadel radadel, kus võistlevad teisedki superkrossi võistlejad: Laitses, Ohekatkus, Audrus ja Taalis. Tulevikus plaanitakse ühisvõistlusi lätlastega nii siin kui ka piiri taga.

Mida kujutab endast VAZ standard klass? Peatselt avaldatakse täpsemad tehnilised tingimused, kuid lühidalt kokkuvõtlikult on selles klassis osalevad autod standardsed autod VAZ 2101-2107 ning lubatud on mõningad lisavabadused.

Mootor peab olema algupärane, lubatud on kasutada järgnevaid mootoriplokke: 2101, 21011, 2103, 2105, 2106. Plokikaas peab olema algupärane, samuti kogu mootori sisu. Kasutada tohib vaid originaalkarburaatorit, lubatud ainult düüside vahetus. Süütesüsteem peab olema algne, kuid võib kasutada elektronsüüdet. Lubatakse kasutada käigukastekaste: 2101, 2105, 2106, milliste puhul on ka kindlaks määratud igal tüübil kindlad ülekandearvud. Peaülekandeks lubatud neli varianti 2101 (4,3), 2102 (4,4), 2103 (4,1) ja 2106 (3,9). Differentsiaaliblokeering lubatud. Vedrustus peab olema algupärane, amortisaatoreid võib vahetada. Jahutussüsteem originaalne. Kütusepaagi maht võib olla kuni 20 liitrit ja paak peab asetsema vähemalt 30 cm sees pool. Aku võimsus on piiratud 60 ampertunniga ja ka see peab asetsema kerest 30 cm sees pool. Esistange peab eemaldama, taha võib paigaldada 2105 stange. Esiklaas lamineeritud, keelatud soolaklaas. Küljeklaasid lubatud algupärased, sellisel juhul peavad neile olema paigaldatud turvakiled.

Loomulikult peab olema võistlusautodel vastav ohutusvarustus. Laias laastus peavad need vastama rahvakrossinõuetele. Turvapuuri põhikaared 45x2,5 mm, muud torud minimaalselt 38x2,5 mm. Autos peab olema turvaiste, mille homologatsioon võib olla aegunud. Nõutud on vähemalt 4-punkti ohtutusrihmade kasutamine. Kiiver, kombinesoon ja kindad peavad vastama samuti rahvakrossi tehnilistele tingimustele. Võistlejal peab olema vähemalt rahvakrossi võistlejakaart.

Avastart selle masinaklassi võistlejaile superkrossi karikasarjas antakse 12. mail Audrus auto24ringil. Võistlus peetakse koos superkrossi viienda etapiga.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia