Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
29. november 2010 0:30
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg
 Foto: Teele Sepp

Rahvarallurid lustisid lumistel Saaremaa teedel

Rahvaralli karikavõistluste hooajale tõmmati taaskord joon alla Saaremaal. Tänavune võistlus algas ja lõppes Laimjalas, kuid võistlustrass läbis ka naabervalla Pöide teid.

Eesti Autospordi Liidu egiidi all peetud rahvaralli karikavõistlused lõppesid Saaremaa rahvaralliga, mille peakorraldajaks oli Laimjala Arenguselts ja koostööpartnereiks Sar-Tech Motorsport, S-Link ja Eesti Autospordi Liit.

Vaatamata rallinädalal järsult talviseks pööranud ilmale asus karikasarja kuuenda etapi starti Laimjalas 83 võistluspaari. Kaheksast katsest koosnenud võistlust alustasid Laimjala mõisa juurest kõigepealt kuni 21-aastased noorvõistlejad, kes olid rallikorraldajalt saanud loa endi sportautodel piikrehvide kasutamiseks. See tähendas, et nemad võisid asuda segama kaarte üldises pingereas - nii läkski.

Rallivõiduni jõudis siiski neljarattaveolisel autol võistelnud mandrimeeste ekipaaž Rain Rannala - Simmo Nestor, kellele 11,6 sekundilise kaotusega järgnesid noorteklassis sõitnud saarlased Kenneth Sepp - Toomas Sepp Toyota Starletil. Mitsubishi Lanceril sõitnud Rannala tõdes, et sportautodel võistelnud noorte kiirus üllatusena ei tulnud: "Kuna V21 klassis on varustusega ralliautod ning noored seal sõitsid piigiga, siis see kiirus ei üllatanud, sest rada oli ikkagi kinni sõidetud. Jäisel lumel tavarehviga oli meil pidamist vähem."

Üldarvestuses kolmandaks platseerusid võitjapaari meeskonnakaaslased Mihkel Vaidlo - Risto Kippasto. Samuti Mitsubishil sõitnud mehi jäi klassivõitjaist lahutama 20,1 sekundit.

Kui kolmeteistkümnest 4WD autost mahtus absoluutarvestuses kümne hulka kuus, siis V21 klassis viiest alustanust kolm. Saarlased Raigo Reimal ja Raigo Mõlder pidid sõidu mootoririkke tõttu pooleli jätma pärast teist katset, Taavi Piipuu ja Alain Sivous katkestasid võistluse pooltelje purunemise tõttu ralli keskel.

"Piikidel" kihutanud noored mängisid poodiumikohad võistluse sees omavahel ringi. Põhjuseks peaasjalikult eksimused, millele järgnes ajatrahv. Kermo Laus - Andre Rahumeel said vigursõidukatsel stoppjoone eiramise eest 10 sekundise karistuse. Kokkuvõttes röövis see neilt võimaluse pääseda üldarvestuse kolme parema sekka, jäädes neljandaks ehk Vaidlost ja Kippastost 0,7 sekundi kaugusele.

"Stoppjoont nägime, aga oli arusaamatus. Kermole sai kaks korda öeldud, et stoppjoon peab jääma kahe telje vahele. Aga me jäime enne stoppjoont seisma, mitte stoppjoone vahel," kommenteeris Rahumeel, lisades, et see valusalt kätte maksnud eksimus rikkus tuju üpris ära.

Absoluutarvestuse viienda ja V21 klassi kolmanda kohaga pidid leppima väga head kiirust näidanud Ken Torn ja Riivo Mesila, kes tõusid südi sõiduga ka üldliidriteks, ent pudenesid võidukonkurentsist, kui said kontrollpunkti mitteläbimise eest ühe minuti trahvi ja kaotasid seeläbi nii võidulootuse kui ka klassivõidu.

"Siis kui tulemused tulema hakkasid, nägin, et olime trahvi saanud," märkis Ken Torn. "Iseenesest rada oli hea, kuigi täpsuslõik tekitas segadust."

Mitsubishi Colti roolinud noor saarlane sõnas, et võimalus heidelda üldarvestuse võidule avanes seetõttu, et 4WD klassi võistlejad pidid sõitma "tavalise naelaga" ning tegi see temale olukorra lihtsamaks. Et lõpuks üldvõit käest libises, oli Torni sõnul tingitud tähelepanematusest. "See oli lihtsalt minu hooletus. Eks see natukene kurvaks tegi, aga oma hooletus," rõhutas ta.

Seda enam oli põhjust rõõmustamiseks Rain Rannalal, kel õnnestus Saaremaa etapilt lisaks klassivõidule saavutada üldvõit. "Saaremaa rahvaralli eel sai karikasarja tulemusi vaadatud ning näha oli, et kerge see ralli tulema ei saa. Ise läksin endast maksimumi andma, et igal juhul saada võimalikult hea koht aasta kokkuvõttes. Selleks oli mul vaja edestada Ain Kastanit ja Antti Kangrot ning Helmet Palm pidi jääma vähemalt kuuendaks. See tundus üsna lootusetu," rääkis ta.

"Enne esimest katset oli päris suur närv sees ning lisaks veel katsel mitte just kõige paremini klappiv legend ning endale aeglaselt tunduv sõit tegi meele mõrudaks. Aga kui oma aega kuulsime ning teistega võrdlesime, siis läks tuju heaks, enesekindlus kasvas ning edaspidi sõit sujus."

"Simmoga omavaheline koostöö sujus ning suuremaid apsakaid ei tekkinud. Isegi paljudele pinnuks silmas olnud täpsuslõik läks meil üsna hästi. Sõidus vigu ei teinud," sõnas Rain Rannala, kes hooaja kokkuvõttes teenis võrdse arvu punkte Helmet Palmiga, kuid kindlustas karikasarja võidu paremate kohtadega.

Sel aastal kahel rahvarallil üldvõiduni jõudnud 30-aastane tallinlane lisas, et loodab kaasa teha ka uue aasta algul Saaremaal toimuva Balti rahvaralli karikavõistluste arvestusse kuuluva võidusõidu: "Kui järgmisel aastal sõiduplaan on, siis peab asuma tiitlit kaitsma ning loodetavasti suudan veel ka Balti karikasarja esimese tiitli endale saada."

Rannala kardetumad konkurendid Antti Kangro - Avo Kangro olid 4WD klassis kolmandad, Raplamaa mehed Helmet Palm - Manivald Kasepõld lõpetasid seekordse sõidu üldarvestuse üheksanda kohaga.

Antti Kangro kommenteeris: "Ralli oli väga hästi korraldatud ja nii võistluse kui ka lõpptulemusega võib väga rahule jääda."

Kümnendal positsioonil finišeeris koos Martin Meltsoviga võistelnud Rivo Vähi. Kaherattaveolisel 2WD-a klassi Hondal võistelnud võrulastele oli äsjane rallivõistlus igati õnnestunud - neile kuulus koht TOP 10 hulgas, klassivõit, ja parim positsioon nö tavarehviga 2WD autode paremusjärjestuses.

"Läksin sellise mõttega Saaremaale, et seal lihtsalt sõitta. Olin kindel, et poodium jääb püüdmatuks," sõnas Vähi. "Olen enda tulemusega rahul. Kõik sujus üldiselt nii nagu pidi. Vaid üks väike näpukas tuli viiendal katsel sisse, kui lõikasin natuke palju sisse ja riivasin kiviaeda ning sõitsin velje kõveraks. Järgmised kaks katset pidin pooltühja rehviga sõitma. Õnneks enne viimast katset oli nii palju aega, et rehv ära vahetada. Täpsussõit läks küll oodatust paremini - ilmselt oli minu päev!"

2WD-b arvestuses läks klassivõit Volkswagenil sõitnud Ronald Jürgensonile, kellele luges legendi Ranno Bundsen. Kui seekord istus varasematel aastatel rahvarallidel võitu jahtinud valgalane kaardilugeja toolil, siis 21.-22. jaanuaril peetava Saaremaa rahvaralli teeb ta võimalusel kaasa ohutusauto roolis.

Teise tulemuse said 2WD-b klassis kirja BMW-l võistelnud Argo Kuutok - Krister Aasa, kes varem korduvalt konkurentsi pakkunud Moskvitšide arvestuses. Seekord väljusid Moskvitši-sõitjate omavahelisest lahingust võitjaina Marko Eespakk - Mart Bergmann, kes edestasid lähimaid rivaale Ermo Jeedast ja Indrek Kirssi 16,3 sekundiga.

Neist märksa veidi kiiremat ja täpsemat sõitu tegid kahe noorteklassi võitjad. Kuni 16-aastaste masinaklassis jõudsid võiduni Tanel Treiel - Martti Meetua, olles 26 sekundi jagu paremad teiseks platseerunud saarlaste duost Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk. Kuni 18-aastaste vanuserühmas kuulus üks poodiumikohtadest samuti saarlastele - teistkordselt rahvarallil osalenud Gert Virvesele ja tema isale Aivo Virvesele. J18 klassi võidu nimel lahingut pidanud poistest osutus edukamaks koos Raik-Karl Aarmaga sõitnud Martin Kutser, kes edestas koos kaardilugeja Margus Laanepiga lumistel teedel tõsist konkurentsi pakkunud Tony Võsurit 6 sekundiga.

Naiste arvestusklassis edestasid konkurente veenva eduga Sirje Potisepp - Margus Künnap. SU masinaklassis võistelnuist osutusid parimaiks Rainer Meus - Elari Jallajas autol VAZ 2107.



Saaremaa rahvaralli "Laimjala 2010" tulemused


1. Rain Rannala - Simmo Nestor (Mitsubishi Lancer Evo 5) 15:56,9
2. Kenneth Sepp - Toomas Sepp (Toyota Starlet) +11,6
3. Mihkel Vaidlo - Risto Kippasto (Mitsubishi Lancer Evo 5) +20,1
4. Kermo Laus - Andre Rahumeel (VW Golf) +20,8
5. Ken Torn - Riivo Mesila (Mitsubishi Colt) +25,8
6. Antti Kangro - Avo Kangro (Mitsubishi Lancer Evo 7) +34,9
7. Are Uurimäe - Indrek Julge (Subaru Impreza STI) +47,1
8. Elvis Pukk - Ove Jürgenson (Subaru Impreza STI) +1:01,0
9. Helmet Palm - Manivald Kasepõld (Mitsubishi Lancer Evo 8) +1:08,3
10. Rivo Vähi - Martin Meltsov (Honda Civic) +1:17,3
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia