Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
29. märts 2010 0:41
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Pilk Jordaania ralli võistlusraja ehitustöödele. Foto: jordanrally.com

MM-karussell teeb peatuse Surnumere ääres

 Loe lisaks
Kuidas läks ralli eestlastel Jordaanias 23 aastat tagasi?

Autoralli MM-võistluste arvult kolmas osavõistlus peetakse sel nädalal Jordaanias, kus esmakordselt sõideti selle sarja punktidele 2008. aasta aprillis. Nagu toona, kulgeb ka seekord võistlusrada liivastel teedel.

Selles araabiakeelses riigis teistkordselt toimuv MM-etapp, mille võistluskeskus asub 50 kilomeetri kaugusel pealinnast Ammanist, sõidetakse Surnumere ääres suuremalt jaolt liivastel kõrbeväljadel. Võistluse paremaks sujumiseks on mitmetesse kohtadesse rajatud spetsiaalsed kruusakattega teelõigud.

Eelmisest etapist Mehhikos eristab peatselt algavat rallit see, et võistlustrass ei kulge mägistel aladel suurtes kõrgustes. Kontrast on märkimisväärne - seal sõideti kohati merepinnast üle 2000 m kõrgusel, ent nüüdsel rallil on madalaim punkt 400 m allpool merepinda.

Võidusõitjail ei pruugi seetõttu muretseda hõredama õhu pärast, mis võib auto mootorite tööd häirida, ent tõsisema katsumusena tuleb neil toime tulla "põrgukuumusega". Võistluspaigas võib temperatuur päikeseliste ilmadega küündida julgesti üle 40 soojakraadi.

Samas ei saa välistada veel halvemaid teeolusid, kui peaks lakkamatult sadama hakkama. Viimati puutusid sealsed rallikorraldajad sellise õudusega kokku 20 aasta eest, kui Jordaania ralli võistlustrass muutus tulvavee ja lakkamatu vihma tõttu läbimatuks. Ühtegi kiiruskatset tänu kohalike ennastsalgavatele pingutustele siiski ära ei jäetud.

Petter Solbergi arvates vihma ei tule ning võidusõit saab toimuma 50-kraadises kuumuses. Esimest korda oma teist võistlusautot kasutav norralane oletas, et Jordaania ralli, kus ta paari aasta eest võistles Subaruga, kujuneb äärmiselt põnevaks. Nüüd võistlevad Petter Solberg ja Phil Mills autol Citroën C4 WRC, millel uus ja parendatud mootor.

Tänavu ootab sõitjaid ees 21 kiiruskatset üldpikkusega 339,48 kilomeetrit. Ralli üldpikkust on varasemaga võrreldes küll veidi lühendatud, ent see ulatub siiski üle 900 kilomeetri.

Ralli algab 1. aprillil ajaloolisest Jerashi linnast - ühest suurimast ja paremini säilinud romaani arhitektuuri pärlist. Sealt suunduvad võistlejad läbi Rummani metsade mitte väga kaugele, et läbida esimesed seitse kiiruskatset kogupikkusega 95,7 km.

Teisel päeval on kavas kuus katset, sealhulgas kogu võistluse pikim - 41,45 km pikkune lisakatse. Viimasel võistluspäeval sõidetakse kahel korral nelja katset, mille kilometraaž kokku 105,5 km.

MM-sarja liidreina strardivad Jordaanias Sebastien Loeb ja Daniel Elena. Citroeni ohjav prantslane on senistelt etappidelt kogunud 6 punkti enam, kui tema põhikonkurent Mikko Hirvonen. Fordil võistlevate soomlaste Mikko Hirvoneni ja Jarmo Lehtineni tagataskus eelseisvaks sõiduks trumpässa vaevalt välja käia on, kuid kahtlemata lisab neile optimismi seal saavutatud võit 2008. aastal. Samas aitas nende edule tol korral kaasa konkurentidega aset leidnud intsident - Loeb ja Elena sattusid ühelt katselt teisele suundudes avariisse.

Mehhikos Fordi-meestel Citroeni kolmikvõidu tõttu poodiumile asja ei olnud, kuid eelseisvaks sõiduks Jordaanias seavad Fordidel võistlevad rallipaarid kõrgemaid sihte. Jordaania "seiklust" ootavad seetõttu suure huviga Stobart M-Sport Ford rallitiimi piloodid Matthew Wilson ja Henning Solberg.

Henning Solberg ja Ilka Minor suutsid Mehhiko ralli katsetel näidata teist ja kolmandat aega, kuid nende sõit luhtus piduriprobleemide tõttu. Nüüd ei ole duol vähemat eesmärki, kui poodiumikoht.

Murede küüsist loodavad seekord pääseda ka Matthew Wilson - Scott Martin. Cumbria võistlejad ei usu Mehhikos olnud jamade kordumist ning on enne kõrbeteedel toimuvat etappi positiivselt meelestatud.

Fordi rallimasinate käekäigu eest vastutava M-Spordi boss Malcolm Wilson usub, et Ford Focus RS WRC rallimasinatega nopitakse Jordaania etapil punkte, kuid hea võimalus punktisaagi püüdmiseks on tema sõnul ka super 2000 klassi Fiestadel võistlevail meestel. "Fiesta S2000 autodel sõitvad talendid on kõik võimelised S-WRC arvestuses võitma. On raske uskuda, et kolme hulka mahuvad vaid super 2000 klassi Fiestad, kuid Mehhiko etapp näitas, et võimatut selles ei ole. Roolis on sel korral palju häid piloote ja see võib korduda," märkis Wilson pressiteates.

Võistlejate nimekiri on tõesti üsna esinduslik - Ford Fiesta S2000 rooli asuvad Jordaania MM-rallil keerama hispaanlane Xevi Pons, poolakas Michal Kosciuszko, portugaallane Bernardo Sousa, Araabia Ühendemiraatide šeik Khalid Al-Qassimi ning soomlased Janne Tuohino ja Jari Ketomaa.

Samas võib Malcolm Wilsoni kõhklustel olla alust, et S-WRC arvestuses ei pruugi parimad kohad minna vaid Fordi sõitjaile, kuna Škoda Fabia S2000 autodel astuvad neile vastu mitte vähem kogenud sõidumehed Per-Gunnar Andersson ja Patrik Sandell Rootsist, Eyvind Brynildsen Norrast ning Katari rallimeister Nasser Saleh Al-Attiyah.

Nii Al-Attiyah kui ka Al-Qassimi jahivad punkte veel teiseski rallisarjas, kuna Jordaania ralli kuulub kolmanda etapina ka Kesk-Ida meistrivõistluste arvestusesse. Ainult selles sarjas osalevad võistlejad teevad kaasa vaid kaks rallipäeva.

MERC-sarja (Middle East Rally Championship) liider on enne Jordaania rallit Škodal võistlev Nasser Saleh al-Attiyah, kes on sõidab punktidele ka SWRC-sarjas (Super 2000 World Rally Championship). Kuuekordne kohalik rallimeister alustas hooaega Katari ralli võiduga autol Ford Fiesta S2000, kuid teise, Kuveidis peetud etapi ajal võistles ta Mehhiko rallil. 2007. aasta Jordaania ralli võitja Khalid al-Qassimi võttis maksimumpunktid seevastu just Kuveidi rallilt.

Klassi N4 sõitjate loetelu eelnimetatuga ei lõpe - Subarutel ja Mitsubishidel võistlevad veel teistegi riikide esindajad, sealhulgas hiinlased. Klassis A6 on seevastu startimas vaid üks auto, millega võistlevad Karl Kruuda ja Martin Järveoja. Neile saab see olema esimeseks võistluskogemuseks Suzuki Swiftil. Samasuguse autoga võistles 2008. aastal Jordaanias Jaan Mölder, kellel jäi toonane sõit auto lõhkumise tõttu pooleli.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia