Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Lätlased kutsuvad eestlasi osalema supersprindile
Auto Stils ralli-supersprint on Lätis võistlusformaat, mis sarnaneb Eestis sõidetavale rahvasprindile. See annab lõunanaabreile alust loota, et eestlased võiksid olla huvitatud ka sealsetel võistlustel osalemisest.
Esimene supersprint toimus Lätis 2008. aasta kevadel. Toona 1. mail peetud üritusest võttis osa 140 võistlejat. Mullune hooaeg tervikuna lõi autospordiajaloos uue rekordi - Auto Stils supersprindil Riia lähedal võistles juba 191 sõitjat, neist 54 osales standardklassis 2WD 1600+.
Auto Stils ralli-supersprindi karikasarja edu aluseks peavad korraldajad seda, et on võrdlemisi palju arvestusklasse. 8 klassi on standard- ning sportautodele, lisaks eraldi noortearvestus U18. Selles arvestuses saavad konkurentidega end võrrelda 1991. aastal või hiljem sündinud noored, mistahes autol võisteldes (st, U18 klassis leitakse paremusjärjestus statistiliselt, kuna 4WD Evoga sõitjat ei saa üheselt võrrelda Lada rooli keerava osavõtjaga).
Neli standardklassi on 2WD 1600 cc, 2WD 1600cc+, 4WD ja 4WD+ (turbomootoriga 4WD autod). Sportklassid jagunevad järgnevalt: 2WD Open, 4WD Open ja krossikardid. Seal on eraldi ka spetsiaalklass nõukogudeaegsetele tagarattaveolistele turvapuuriga varustatud VAZ-tüüpi autodele (VAZ Open).
Supersprindi katsete pikkused Lätis on keskeltläbi 2,2 kuni 3 kilomeetrit. Omalaadne nõue kehtib võistluse korraldajatele, kus rajavalikul ei tohi olla kruusaosa alla 50 ning üle 70 protsendi võistlustrassist. Katsed, nagu ka Eestis, valitakse turvalisuse kaalutlusel standardautode klassidest lähtuvalt.
Kulude madalal hoidmiseks ei lubata kasutada rehve, mis mõeldud sportlikel võistlustel osalemiseks. "Rehvireegel on kehtestatud, et säästa võistluseks kasutatavat teekatet. Pinnas on Lätis palju pehmem, seetõttu me ei saa lubada, et 140 autot sõidab kruusal kolm korda. Lühidalt - see tähendaks 420 sõidukorda," põhjendas Läti Autospordiföderatsiooni peasekretär Andris Berkis.
Auto Stils ralli-supersprindil on sel aastal Läti karikavõistluste staatus. Sarja järgmine etapp toimub Smiltenes Eesti piiri ligidal 13. septembril. Smiltene supersprindi võistlusrada on 2,7 km pikkune ning pool sellest sõidetakse asfaldil ja teine pool kruusal. "Eesti sõitjad on teretulnud Smiltene võistlusele osalema. Eesti rahvaralli sõitjad ehk mäletavad veel seda Milzise rahvaralli ajast," märkisid sõidu korraldajad.
Ühe võimalusena saanuks antud sõidu lülitada ka Hepa rahvasprindi karikavõistluste arvestusse, siis sarja eestvedaja Helmet Palmi sõnul pannuks see võistlejaile ülemäära suure koormuse. "Päev varem toimub Läänemaa rahvaralli," põhjendas ta, lisades, et järgmisel hooajal võib paar Lätis toimuvat etappi siiski kalenderplaani kuuluda.
Läti Autospordiföderatsioon ega ka Eesti Autospordi Liit osavõtjatele välisriigis sõitmiseks takistusi ei tee. Andris Berkis sõnas, et külalisvõistlejad ei pea Lätis võisteldes omama seal väljaantud litsentsi ja 5 LVL maksva ühekordse litsentsi soetamise kohustus on vaid neil, kellel sõitma tulles vastav dokument üldse puudub.
Eesti Autospordi Liidu rahvaspordikomitee liige Karmen Vesselov kinnitas, et eestlastel täiendavalt Läti litsentsi soetada ei ole vaja. "Lätlastega on kokkulepe, et nemad saavad meil sõita ja meie neil oma rahvaspordi võistlejakaardiga," selgitas ta.
|
|
|
|