Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Saaremaa ralli erimeelsuste tõttu Orikülla ei jõua |
|
Saaremaa ralli erimeelsuste tõttu Orikülla ei jõua
Oktoobris toimuv Saaremaa ralli ei sisalda sel aastal populaarset Oriküla publikukatset. Põhjuseks erimeelsused aastaid tagasi ralli korraldamisega seotud olnud ettevõttes, kes on siiani paarisraja omanik.
Saaremaa ühte vanimate traditsioonidega spordiüritust korraldava MTÜ Saaremaa Ralli juhatuse liige Einar Soe kinnitas ajalehele Oma Saar, et Orikülas sel aastal ei sõideta. Siiski on plaanis üks uus publikukatse, kus pealtvaatajatel avaneb toimuvast hea ülevaade.
Oriküla katse ärajäämise põhjused ulatuvad aastate taha, kui rallit korraldas veel OÜ Saaremaa Ralli, mille omanikud olid Einar Soe ja Maidu Lempu. 2006. aastal tekkisid meestel spordiürituse korralduse osas erimeelsused ning osaühingu tegevus soikus. Viimased kaks aastat on rallit korraldanud MTÜ Saaremaa Ralli. Oriküla rada kuulub aga jätkuvalt OÜ-le.
Kui sai selgeks, et meestel, kes täna enam kuuldavasti ühe laua taha ei mahu, ralli korraldamisest miskit välja ei tule, kinkis Soe oma osaluse traditsiooni jätkamiseks loodud MTÜ-le.
Olgugi et pool firmast ja seega ka Oriküla rajast oli jätkuvalt Lempu käes, korraldati rajal katseid 2007. ja 2008. aastal, ilma et MTÜ Saaremaa Ralli oleks pidanud peale hoolduskulude mingeid muid summasid raja kasutamise eest maksma.
Käesoleval aastal müüs Lempu oma osaluse 1,5 miljoni krooni eest OÜ-le Wind Group, kes tahab nüüd raja kasutamise eest mingit kompensatsiooni saada. Mõlemad pooled väidavad, et on oma pakkumised teisele poolele teinud, kuid positiivset tulemit siiski ei ole.
Einar Soe ütles, et MTÜ pakkumisele ei ole OÜl-lt Wind Group vastust veel tulnud, kuid selge on see, et säärases segases olukorras ei ole mõtet riskida ja katset rallikavasse panna.
"Äkki nad 9. oktoobril (ralli avapäev aut) ikkagi ütlevad, et ei tohi seal katset korraldada," sõnas Soe. Tema kinnitusel on MTÜ teinud Wind Groupile igasuguseid pakkumisi kuni osaluse müügini välja, kuid kokkuleppele jõutud ei ole. Soe lisas, et raha välja käima või ka näiteks mingeid reklaamitehinguid MTÜ valmis sõlmima ei ole, kuna selleks neil vahendid lihtsalt puuduvad.
Wind Group juhatuse liige Marek Puidak arvas aga hoopis, et tegu on pigem otsitud põhjendusega Oriküla katse ärajätmiseks. "See on nende vaba valik," ütles Puidak katse ärajätmise kohta ning kinnitas, et tema eesmärk ei ole kohe kindlasti ralli toimumist torpedeerida.
"Selge on siiski see, et ise ma rallit korraldama ei hakka," rääkis Puidak, kes on oma sõnul varasematel aastatel ralli korraldamist toetanud, ja lisas, et ta tahaks näha inimest, kes hakkaks sellisele üritusele vastu töötama.
Puidak märkis, et Wind Group on teinud igasuguseid pakkumisi. Kas või võimalust 60 ha suurune Lauritsa kinnistu, kus paarisrada asub, ära jagada nii, et rada jääks MTÜ-le. Siiski jääks osa maast Wind Groupi kätte ning kui ralli toimuks, näeb Puidak lahendust näiteks mingis reklaamialases bartertehingus.
Einar Soe ütles aga, et kõnealuses pakkumises oli juttu ka sellest, et kui MTÜ saab rajaga osa endale, peaksid nad Wind Groupile selle eest siiski kompensatsiooni maksma.
Samal ajal kui Eestis majanduslanguse tõttu jäetakse juba ära meistrisarja kuuluvaid rallisid, kinnitas Einar Soe, et uuenenud logoga Saaremaa Ralli toimub. Rada on paigas ja registreerimisega alustatakse augusti lõpus. Soe sõnul jääb ralli lisakatsete pikkus samaks, kuigi üks katse on vähem. Oriküla asendatakse kusagil Kuressaare ümbruses toimuva katsega.
Vaata lisaks:
www.omasaar.ee
|
|
|
|