Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
17. jaanuar 2009 21:24
Loe kommentaare (14)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Veoautokomitee esimees Jaan Villak: Jätke tagakirumine!

Eesti Autospordi Liidu veoautokomitee esimees Jaan Villak kutsub uuel hooajal võistlejaid üles üksteise paremale mõistmisele ning soovitab teha konstruktiivset koostööd.

Jaan Villaku sõnul on viimastel aastatel olukord veoautokrossi sõitvate meeste vahel tihti teravaks muutunud. "Jätke see üksteise tagakirumine," soovitab ta võistlejatele.

Villak sõnab, et palju on "kakeldud" tehniliste tingimuste üle. Tänavust hooaega puudutavad dokumendid on Eesti Autospordi Liidu kodulehel avaldatud ja neist lähtutakse.

"GAZ 53 masinaklassi esimesed tehnilised tingimused koostas veoautokomitee aastal 2002. Paljud on just selle järgi oma masinad valmis ehitanud ja aastaid võistelnud. Viimasel ajal on aga mõned võistlejad, tänu interneti võimalustele, tekitanud vaenuliku õhkkonna, kus kirutakse tehnilisi tingimusi, EAL-i ja komiteed," räägib Villak, nentides, et mingil põhjusel tahetakse "iga hinna eest kellelegi ära panna".

"Suurimaks probleemiks näib olevat miinimumkaal. Eriti neil, kes oma masina kõikvõimalikke tugevdusi täis toppinud on," jätkab ta.

Villak laskub detailidesse: "Kaks tonni oli 53. Kaaluks vähe, aga 2200 kg paras. Vaadake näiteks Kalju Parkeri masinat - mitte midagi ei ole puudu ega ülearu. Äksis toimunud koosolekul pakuti samuti kaaluks 2200, aga seda ei võetud kuulda. Samuti on põhjendamatu rehvi piiramine 20 tollile. GAZ 63 ja GAZ 66 rehvimõõt on 18" ja nende kasutamist keelata ei saa. GAZ-tüüpi auto originaalrehvi ja 16-20 tollise rehvi hind on praktiliselt sama."

"Võistlusmasinal peab olema kõik tasakaalus ja omavahel sobima," selgitab Jaan Villak. "Ei piisa ainult kergest kaalust või rehvidest ega mingist hullust nukkvõllist."

"Tihti on näha, kuidas kiire ja võimsa masina taltsutamiseks jätkub mõnel juhil võhma ainult kolmeks-neljaks ringiks. Edasi hakatakse teisi takistama ja hiljem süüdistama, et kiiremate masin ei vasta tehnilistele tingimustele. Pärast võistlust jätkub meelepaha väljaelamine foorumis."

Villak toonitab, et omavaheline kemplemine ja kirumine on liiast. "Rohkem kannatust ja kainet mõistust on vaja. Autokrossi meistrid selguvad ikka ainult krossirajal. Edukat ja ausat võistlemist!"
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia