Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
01. mai 2003 12:09
Loe kommentaare (25)
Trüki lehekülg

Tallinna ralli spikker pealtvaatajale

 Loe lisaks
Mölder junioril peatati õigused nullautot sõita

Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 3. etappi

Tallinna ralli võitsid Margus Murakas - Toomas Kitsing

Vaimõisa ja Kivitammi katsed on raskeimad

Jari Viita asus Tallinna ralli liidriks

Tallinna rallil läheb rajale 74 autot

Tallinna ralli sündmusi kajastab Kuku raadio

DIO Tallinn Ralli lühenes nelja kilomeetri võrra

Möödunud aastal juhtus Vaimõisa katsel ka nii. Foto: Ilmar Aavik
Selle aasta Tallinna rallit iseloomustab see, et mets talveunest ärkamata ja suht trööstitu. Vaimõisa katsel alles mõnes kohas lund ja jäädki teeservas näha.

Katse ääres elanikke peaks seekord "rõõmustama" tolmu puudumine, teed on kohati veel porised, ning sarnaselt eelmise aasta megatolmule lisa pole loota. Pori aga ilmselt saab olema võtmeks sõitjatele – kiiruslegend tuleb teha väga täpselt, sest kurvi lõpp võib olla totaalselt erinev ja tunduvalt libedam. Samas võib tee ettearvamatuks teha öösel sadanud vihm.

Katsete kirjeldustes on kasutatud kilometraaži alates stardist. Kilomeetrinäit ei pruugi minna kokku sajaprotsendiliselt, kuid sellegi poolest peaks andma hea info, kuhu vaatama võistlust jälgima minna.

LK 1 / LK 2 lauluväljak – parim vaatamiskoht laulukaare all, kõik olulisema näeb sealt ära. Sõitjatele ebamugav katse – paras tingeldamine, võita midagi suurt ei ole, küll aga kaotada.

LK 3 Kloostri - parim vaatamiskoht peale rannahonnet Merivälja poole – kitsas metsavaheline tee, eksimus toob kaasa ilmselt õnnetu tagajärje. Meenub Markko Märtini avarii.

LK 4 Kiili - kuna tegemist on lühendatud versiooniga, siis kommenteerime uut versiooni.



Parimad vaatamiskohad:

1,3 km - sild, mis läbitakse täiskiirusel. Fotograafidele hea koht efektsete hüppe piltide tegemiseks. Visuaalset pilti ei paku, kuni sillani tullakse stardist pea täiskiirusel ja sirge jätkub peale silda. Ligipääs stardist jala või Paekna poolsest mahapöördest jalgsi 1,4 km vastu katset.

2,7 km - katse pikalt jälgitav, hea ligipääs läbi Paekna küla.

3,7 km - mahapööre paremale Paekna küla poole.

5,6 km - Laial teel ootamatu järsk pime vasak. Segab üksjagu sõidurütmi, viga kerge tulema. Ligipääs järgmisest vaatamiskohast 1,0 km vastu katset.

6,6 km - järsk parem metsa peale pikka sirget lageda põllu vahel tulemist. Ligipääs autoga võimalik, kui minna mööda Tallinn-Rapla maanteed Tagadisse, teha vasakpööre metsateele ja sealt mööda kitsast metsateed tagasi Tallinna poole kuni tee sulgemiseni.

LK 5 / LK 8 Vaimõisa – Põhja-Eesti rallide tuntumaid katseid. Sõidetakse seekord suunas Vaimõisa-Nurme.



Parimad vaatamiskohad:

0,5 km - hästi jälgitav lõik stardist koos sellele järgnevate kurvide kombinatsiooniga. Peaks andma ettekujutuse rallimasinate kiirendusest. Ligipääs stardist jala.

2,0 km - järsud 90-kraadised kurvid parem–vasak. Samuti pikalt nähtav lõik, kuid vaatamiseks tuleb minna enne teede sulgemist kohale.

4,4 km - Lümandu mõisa nõelasilm. Vaatajatele pakub kindlasti efekti, kuidas auto sisuliselt tagasi keeratakse, eelneb sellele pikem sirge. Ligipääs Tallinn-Pärnu maanteelt Kükita teeviida juurest paremale. Ca 1,5 km pöörata vasakule kitsale teele ning sõita kuni teesuluni.

5,3 km - Trampliin, maiuspala fotograafidele.

5,9 km - Metsast tulek lagedale, pikalt jälgitav, seotud kurvid. Ligipääs, kui Kükita teelt sõita otse teesuluni ning minna vastu katset ligikaudu 700 m.

6,6 km - Ligipääsu tee, koht ise vaatamiseks suht igav.

8,1 km - mahapööre kitsale teele, tehniline koht sõitjale, kuna liigne lõikamine lõpeb kivi otsas, mis ilusalt maast välja turritamas. Ligipääs ainult enne teede sulgemist või jalgsi (2,5 km) Vardi mahapöördest. Tihti magatakse maha ja pidurdamine viib põõsasse.

9,0-9,3 km - raske tehniline lõik sõitajetele. Trampliin teeb auto kergeks ja järgneb tihe kurvide seos. Ligipääs jalgsi Vardi mahapöördest vastu rada 1,5 km. Hea koht, pikalt nähtav.

10,7 km - Vardi mahapööre asfaldile, järgneb raske lõik läbi metskonna hoovi, ning lõpeb potentsiaalse põllu peale sõitmise kohaga. Ligipääs, kui keerata Tallinn-Pärnu maanteelt Kükitale ning 300 m pärast uuesti paremale, sõita kuni teesuluni.

12,6 km - Mahapööre vasakule, metsa vahelt tulles suht raske koht, ligipääs Varbola teeotsast läbi Hiietse.

15,0 km - Russalu sild. Peaks rallisõbrale kõik ütlema. Ligipääs raske, kuid võimalik. Sõita tuleb Harutee - Haapsalu teelt vasakule läbi Lehetu. Soovitus minna enne tee läbi sõita.

LK 6 / LK 9 Kivitammi



Raske ligi pääseda kuid mõningaid kohti leidub.

1,8 km - vaatemängulised kurvid Tabara küla juures. Ligi saab Haapsalu maanteelt 500 m peale katse teeotsa paremale keerates.

3,2 km - vasakkurv peale kiiret sõitu, vajab täpset legendi.

4,2 km - paremkurv peale kiiremat tulemist, samuti vajab täpset legendi. Juurdepääs mõlemale kohale enne teede sulgemist.

5,4 km - seotud kurvid, hästi jälgitav koht, ligipääs läbi Haapsalu maanteelt Ellamaalt läbi Selgküla, ning liikuda vastu katset 0,8 km.

15,0 km - vaatemänguline ja sõitjale raske kurviline lõik. Ligi saab Kloostri külast, 0,2 km vastu rada minna.

LK 7 / LK 10 Vasalemma

Kommentaarid ilmselt liigsed – vaatamiseks head kohad karjääri serval.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia