Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
31. oktoober 2006 0:14
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

«Olen õnnelik, et olen suutnud vähese ajaga palju saavutada»

Egon Kaur. Foto: Karmen VesselovLäinud aastal tuli Egon Kaur Eesti meistriks rallikrossis. Tänavu duubeldas pelgalt paar aastat autospordiga tõsisemalt tegelenud noor pärnakas tiitlivõidu, jõudes kuldmedalini autorallis ja rallisprindis.

Esmakordselt osalesid võidusõidul 2002. aastal, kuid rallidebüüdi tegid kõigest kaks aastat tagasi. Kuidas kirjeldad enda arengut läbi paari aasta, kui oled jõudnud õpipoisist meistri staatusesse?

Algus oli väga raske, tehnika ei tahtnud kuidagi kesta ning seetõttu kannatas ka enda areng. Kui tehnika lõpuks kestma saime, tulid ka esimesed krossivõidud. Ralliga oli algul üsna sarnaselt - kaua aega vaevlesime tehniliste probleemide küüsis, kuni lõpuks sai Clio soetatud. Siis tuli ka esimene rallivõit.

Mullu tulid Eesti meistriks rallikrossis, tänavu kindlustasid tiitlivõidu autorallis ja rallisprindis. Kas üheks edu aluseks saab pidada varasemat kogemust krossidelt?

Kross vast on kindlasti üheks edu võtmeks, sest krossirajalt saadud kogemustele rajasin ma kõik muu. Näiteks superkross hõlmab peaaegu kõiki pinnaseid, mistõttu on väga hea sari alustamiseks ning sõiduoskuste põhjakihi loomiseks.

Kui vahetasid võistlusklassi ning asusid katsekilomeetreid mõõtma Renault Cliol, tõusid väga arvestatavaks konkurendiks rivaalidele. Kas võid kinnitada paljukordse Eesti autoralli meistri Ivar Raidami sõnu, et ei võida vilets sõitja hea autoga, ega tubli võistleja kehva autoga?

Kahjuks nii kipub olema, et tiheda konkurentsi korral ei tee kehva autoga midagi suurt ära.

Kindlasti oled pannud rõhku enda arendamisele, et õppida kurvide kiiremat läbimist ja kiiruslegendi võimalikult täpset koostamist. Mida pead aga kõige keerulisemaks?

Rallis pole miski lihtne. Nii sõidutehnika kui ka kiiruslegend omavad mõlemad väga suurt tähtsust. Arenguruumi on veel küllaga mõlema puhul.

Kui tähtsaks pead autospordis kogemust? Millised on olulisemad nüansid, mida teades suudad kiire olla?

Loomulikult on kogemus äärmiselt oluline, aga on vaja ka oskust teha kogemuste põhjal õigeid järeldusi. Põhimõtteliselt võid sõita küll ju palju ja kogemusi koguda, aga kui sa ei tee järeldusi, siis pole neist ju mingit kasu...

Oled 19-aastaselt kolmekordne Eesti meister. Millist tähtsust need saavutused rallikrossis, rallisprindis ja autorallis omavad sinu enda jaoks?

Olen õnnelik, et olen suutnud nii vähese ajaga nõnda palju saavutada. Veel enam loodan, et oleksin võimeline samas tempos jätkama.

Kuidas olla autospordis edukas? On sul selleks mõni hea retsept, mida teistega jagada?

Konkreetset retsepti küll pole, aga ma arvan, et rallisõit on nagu iga teinegi eluvaldkond - et olla omal alal edukas, peab asja tegema suure pühendumusega.

Kõige eredam mälestus võistlusrajalt?

Millegipärast on hästi meelde jäänud esimesed meetrid koos isaga rallirajalt, kui me asjast veel mitte mõhkugi ei jaganud.

Millised on sinu rallisõitja karjääri jooksul olnud suurimad tagasilöögid?

Esimene pool hooajast 2005. Vene tehnika ei tahtnud kuidagi meid finišini viia. Hüppeline areng rallis sai alguse sellest, kui soetasime omale hooaja teisel poolel Renault Clio.

Kumb sinus tugevamaid emotsioone tekitab, kas kaotus või võit?

Edu ja võit. Tehnikaspordis võib kõike juhtuda ning tagasilöökidest ei tasu end väga kõigutada lasta.

Kumb on autorallis tähtsam, kas tugev närvikava või füüsiline vastupidavus?

Parema füüsise korral on ka vaimselt vähem pingeid. Minul pole seni kummagagi probleeme olnud.

Olles ise värskelt rookie staatusest tõusnud meistriks, mida oskad öelda tänastele noortele, kes autospordi vastu tõsisemat huvi tunnevad?

Piisava tahtmise korral on kõik võimalik. Sõiduoskuste arendamise koha pealt: alati teha järeldusi, miks üks või teine asi nii läks.

Vaadates järgmist hooaega, ega ise loorberitele puhkama jääda ei kavatse?

Kindlasti ei kavatse. Tuleb seada uued eesmärgid, mille nimel pingutada. Kuna enamus Eesti rallidest on läbi aastate samad, siis tuleval hooajal on märksa suurem rõhk välissõitudel.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia