Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
03. august 2006 22:21
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Andrus Raissar käib rallimeistrist onu jälgedes

Urmo Tootsi ja Andrus Raissar. Foto: Rando AavLõuna-Eestis ralli tegi nelja nulliga ohutusauto roolis kaasa Andrus Raissar. Esmakordselt sportlikul autorallil osalenud 31-aastane tallinlane kinnitas, et kogetu innustab alaga tõsisemalt tegelema.

Seni vaid neljal rahvarallil, paaril rahvasprindil ning jäärajal tavalise Moskvitši rooli keeranud Andrus Raissar sai hiljuti "käe valgeks" sportlikul autorallil, läbides Võru ralli trassi punasel Citroenil enne võistlejaid.

"Tegelikult tahtsime juba Viru rallile minna, aga tehnika ei olnud valmis. Lükkasime enda sõidu edasi Lõuna-Eesti ralliks. Sõitsime "nulli", kuna auto on uus ja vajab katsetamiseks mõningaid testikilomeetreid," rääkis Andrus Raissar.

"Pakkusime kaardilugejaga firmale välja, et rallil saaks vajalikud kilomeetrid ja samas näeks rahvas esimest Citroeni siin rallirajal," selgitas Veho Eestis meistri ametit pidav 31-aastane piloot, kellest kuus aastat noorem kaardilugeja Urmo Tootsi peab samas firmas Citroeni tehnilise eksperdi ametit. Kummalegi mehele oli sõit esmakordseks kogemuseks sportrallilt.

2005. aastal toodetud 1,6 liitrise mootori töömahuga Citroen C2, millega Veho Eesti rallipaar Lõuna-Eestis esimesed tuleristsed sai, suudeti võistluskonditsiooni viia vaid päev enne rallietapi algust. Nii tunnistas Andrus Raissar, et sel põhjusel tuli sõita legendita ehk nägemise järgi. "Katsed olid ilma legenditagi head. Auto oli super! Ilusti lõpetasime," märkis ta.

"Kolmanda katse järel saime aru, et auto vedrustus tahtis sättimist ja pärast väikest seadistamist saime ka pikkadel sirgetel vähe kiiremat sõitu lubada. Nimelt oli tagumine ots natuke kõrge ja auto hakkas 150 km/h juures vibama. Saime selle joonde ja sõit muutus kohe kindlamaks," rääkis 160-hobujõulise ralliauto rooli keeranud Andrus Raissar.

"Kogu auto on küll Eestis kokku pandud, aga selle vidinad on Citroen Spordist siia saadetud - nii et peaaegu tehase auto," rõõmustas Raissar end kruusateedel heast küljest näidanud võistlusmasina vastupidavuse üle. Nii pidigi olema, muigas ta: "Auto on ju täiesti uus - kui välja jätta mõningad mootoriosad."

"Tegelikkuses tahaks üks-kaks päeva proovida ja testida, vot siis võiks rajale minna ja legendiga sõita," jätkas Andrus Raissar. "Kuna see sõit väga meeldis, siis teen veel mõttes plaane. Auto on suht kallis ja selleks, et sõita, tuleks leida suur toetaja. Aga ma nii kaugele ei mõtle. Võtame päeva korraga."

Andrus Raissari kaugem eesmärk on A5 klassi võistlusmasinaga rallidel konkurentsi pakkuma hakata. Tähtis, et pealehakkamist on - nagu seda oli tema onul Ilmar Raissaril, kes jõudis viieteistkümne aasta jooksul mitmel korral meistritiitlini ning pälvis ka suurmeistri tiitli.



Andrus Raissar - Urmo Tootsi Lõuna-Eesti ralli avakatsel. Foto: Rando Aav
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia