Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
18. jaanuar 2006 16:01
Loe kommentaare (11)
Trüki lehekülg

Autoralli MM-sarja avaetapp sõidetakse Monte Carlos

 Loe lisaks
Autoralli MM-võistluste punktiseis pärast 2006. a. 1. etappi

Grönholm tõi Monte Carlo rallilt Fordile maksimumpunktid

Marcus Grönholm teel esimese asfaldiralli võiduni

Marcus Grönholm Monte Carlo rallil liidripositsioonil

Loeb kihutas teelt välja, Grönholm kerkis liidriks

Sebastien Loeb kahe kiiruskatse järel kindel liider

Monte Carlo ralli testikatsel oli kiireim Sarrazin

Mikko Hirvonen usub uue Ford Focus WRC edusse

 Foto: Adam Jurczak
Autoralli MM-karussellile lükatakse tänavu hoog sisse sel nädalavahetusel toimuva Monte Carlo ralliga. Tehnilise võistlusrajaga asfaldietapi teeb erakordselt raskeks sealne etteennustamatu ilm.

2006. hooaeg esitab tiimidele ja sõitjatele palju väljakutseid. Muudetud on nii tehnilisi tingimusi, kui on hooaega pikendatud detsembrini. 16-etapiline meistrisari algab Monte Carlo ralliga, mis on MM-kalendris üks prestiižssemaid, kuid Prantsusmaal Lõuna-Alpides toimuv etapp on ka üks keerulisemaid.

Monte Carlo ralliks ei ole sõitjail lihtne leida ideaalset rehvivalikut, sest ühtede rehvidega tuleb sõita kolm katset, mis paiknevad eri kohtades. Tavaliselt saavutab edu see, kes suudab leida rehvisegu, millega kaotatakse kõige vähem aega sektsioonides, kuhu valitud rehvid ei ole mõeldud.

Monaco lähedal mägedes peetav Monte Carlo ralli on tänavu võrdlemisi kompaktne. Avaring sõidetakse Vari jõe põhjakaldal, teise päeva katsed aga teisel pool jõge. Avapäeva mahub üks täiesti uus kiiruskatse ja katse, mida ei ole sõidetud alates 1994. aastast. Teisel päeval on kihutatakse teedel, mida ei ole ralliks kasutatud 14 aastat. Sõitjad saavad mõõtu võtta kokku 18 kiiruskatsel, millede kogupikkus on 366,39 kilomeetrit.

Kronos Racing tiim osaleb Monte Carlos kokku kolme Citroen Xsara WRC ralliautoga. Kaks nendest autodest on Kronos Total Citroen rallitiimi värvides ning neil võistlevad Sebastien Loeb - Daniel Elena ja Xavier Pons - Carlos Del Barrio.

Nende autode küljenumbriteks on vastavalt üks ja kaks ning need sõidukid vastavad 2006. aasta tehnilistele tingimustele.

Kolmel järjestikusel aastal Monte Carlo rallilt võidu võtnud valitsev maailmameister Sebastien Loeb on ka sel aastal favoriit.

"Pärast teist maailmameistritiitlit saime Danieliga palju pakkumisi ja see oli tore," rääkis Sebastien Loeb. "Kuid see oli töine periood, meil tuli läbida kaks mahukat testisessiooni. Eelmistel aastatel pidime Monte Carlo ralliks tegema vaid teste, et parandada seadistust. Sel korral, kui autodel on taas kasutusel mehaanilised esi- ja tagadiferentsiaalid, tuli meil palju rohkem teha."

Piloodid Manfred Stohl ja Henning Solberg osalevad 2006. aastal Bozian Racing tiimis. Meeskonna kasutuses on 2005. aasta spetsifikatsiooniga Peugeot 307 WRC autod. Monte Carlos on Boziani ridades sõitmas veel endine suusameister Philippe Roux, kelle käsutuses on Peugeot 206 WRC.

"Esimene Peugeot 307 WRC tunnetus on hea, kuid oleme järeldusi on vara teha," lausus Stohl. "Esimesed rallid näitavad meie tegeliku asukoha."

Monte Carlo rallil osaleb Fordi meeskond uue ST tänavaautol baseeruva ralliauto ja uue sõitjate rivistusega, kuhu kuuluvad kahekordsed maailmameistrid Marcus Grönholm - Timo Rautiainen ja Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen.

"Auto on asfaldiks valmis," lausus 37-aastane Grönholm. "Testimine on läinud hästi ja meil on auto suhtes hea tunnetus. Olen hooaja eel põnevil ja loen alates eelmise hooaja lõpust päevi, mil saame uuesti sõita. See on karm ralli ja mu eesmärk on saada hea tulemus ja vältida neis ettearvamatuis tingimustes rumalaid vigu."

Matthew Wilson teeb Stobart VK M-Sport Ford tiimis ajalugu ja saab läbi aegade noorimaks sõitjaks, kes MM-karusellis täishooaja kaasa teeb.

Subaru tiimis on Monte Carlo rallile üles antud kolm rallipaari: Petter Solberg - Phil Mills, Stephane Sarrazin - Stephane Prevot ja Chris Atkinson - Glen MacNeall.

"Loodan, et Monte Carlos on võimalik võtta poodiumikoht," lausus Petter Solberg. "Kuid see on väga raske ralli, kus on palju häid autosid ja sõitjaid. Põhirivaalideks on Marcus ja Sebastien, kuid me oleme hästi ette valmistunud ja loodame, et saame nendega võidu sõita."

Eratiimi Red Bull Škoda rivistuses lähevad Monte Carlo rallil rajale Gilles Panizzi - Herve Panizzi ja Andreas Aigner - Timo Gottschalk.

Monte Carlo rallile antakse pidulik start 19. jaanuaril kell 18.30, avakatset alustab esimene võistlusauto järgmise päeva hommikul kell 8.33. Ralli lõpeb 22. jaanuari pärastlõunal.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia