Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
16. jaanuar 2006 23:19
Loe kommentaare (9)
Trüki lehekülg

E2 arvestuse võitjad said talverallilt positiivse kogemuse

 Loe lisaks
Eesti autoralli KV punktiseis pärast 2006. aasta 1. etappi

Eesti autoralli E2 KV punktiseis pärast 2006. aasta 1. etappi

Eesti autoralli MV punktiseis pärast 2006. aasta 1. etappi

Talveralli kulges N-rühmas soomlaste dikteerimisel

Egon Kaur: Klassivõidu tagas stabiilne ja probleemivaba sõit

Rallihooaja avalöögi võitis Margus Murakas

Laupäeval peetakse tänavuse hooaja esimene ralli

Otepää talveralli kavad tulevad müüki neljapäeval

Andrus Vahi - Renee Reinu Lada Samaral. Foto: Rando Aav
Senisest rahvarallist välja kasvanud ralliliiga E2 sai Otepääl avastardi, kui selle masinaklassi võistlejad läbisid osa talveralli võistlusdistantsist. Edukaimad olid Andrus Vahi - Renee Reinu.

Sel hooajal alustanud E2 arvestuse sõitjail tuli karikavõistluste esimesel etapil läbida kuus kiiruskatset. Stardinimekirja oli kantud 15 E2 ning neli E2 noorte arvestuses osalevat ekipaaži.

Algas ralli edukalt E2 noorteklassis osalenud ekipaažile Rihard Toots - Riko Muttik (Ford Fiesta), kes edestasid 8,59 kilomeetri pikkusel katsel teist aega näidanud ekipaaži Andrus Vahi - Renee Reinu (Lada Samara) 3,1 sekundiga.

Noorteklassi sõitjad Jako Renter - Erik Jüriöö (Lada Samara) auto süütesüsteemi probleemide tõttu avakatse lõpuni ei jõudnud. Järgmisel kiiruskatsel katkestasid võistluse kolm rallipaari. Renault Cliol kihutanud Rain Kaur - Toomas Männisalu võtsid avakatsel lisa lumevallist ning mootori jahutus oli seetõttu häiritud. Mootoririkke tõttu jäi sõit pooleli ka ekipaažil Mait Laidvee - Kaido Kaasik (IZ Kombi) ning käigukasti probleemid jätsid pealtvaatajaks rallipaari Alo Hintser - Meelis Pärn (Opel Kadett).

Katkestajaid lisandus iga katsega, ent kõige mõrudam pill tuli alla neelata kahel noorteklassis sõitnud ekipaažil. Kaks katsevõitu saavutanud Kristen Kelement ja Simo Koskinen (Lada VFTS) katkestasid ralli healt positsioonilt neljandal katsel käigukasti purunemise tõttu ning Rihard Toots - Riko Muttik sõitsid viiendal kiiruskatsel teelt välja. Elva Autospordiklubi rallipaari Ford libises rajalt välja samas kurvis, kus lõhkusid auto nende meeskonnakaaslased Andres Kask ja Tõnu Kurvet.

Andrus Vahi ja Renee Reinu noppisid järjest katsevõite ning lõpetasid sõidu E2 klassi võitjaina. Pärast konkurentide pudenemist näitasid head head kiirust noorteklassis võistelnud Rudolf Rohusaar - Mihkel Sagar (VW Golf), saavutades E2 ühises arvestuses teise koha. Võitjaile jäid nad alla kahe minuti ja 27 sekundiga.

"Muljed on head," tunnistas Vahi. "Korraldus hea kõik oli väga kompaktne. Meil oli plaan kindlalt lõpetada ja auto tervelt lõpuni tuua. Ise mõtlesin, kui kolme hulgas oleme finišis, siis see on hea saavutus, kuid läks sootuks teisiti - tuli klassivõit."

"Algselt kartsin suurema litraažiga sõitvaid mehi nagu Jan Õunaste, Rain Kaur, Alo Hintser, kuna klass 2WD võttis mõõtu koos. Pärast esimest katset olid Hintser ja Kaur mängust väljas ning Õunaste ei suutnud meie tempoga kaasas käia," rääkis Vahi.

"Rada oli muidu keeruline ja väga tehniliste kurvidega," kirjeldas ta. "Väga oluline oli legend paika saada. Kuna Lõuna-Eesti teed on
väga mägised ja samas ka kiired, uuendasime oma legendi kirjutamist ja see ka toimis. Võrreldes rahvaralliga on kiirused päris suured ning sellega tuleb veel harjuda, aga me sõitsime kindla peale ja varu veel oli."

Päris vigadeta Vahi - Reinu võistlusrada siiski ei läbinud. Juht kommenteeris: "Apsudest nii palju, et ühete negatiivsesse kurvi sisenesime liiga kiirelt ja lendasime lumevalli. Õnneks kõik lõppes õnnelikult, esitiib sai natuke vigastada."

Noorteklassis ainsana finišeerinud Rudolf Rohusaar märkis, et apsudest polnud pääsu ka neil. "Ärevaid momente oli kuhjaga. Seal, kus Georg Gross ja Andres Kask välja panid, läks meil väga napilt ja üldse oli keeruline hakkama saada, sest tagumised rehvid ei pidanud eriti," rääkis Rohusaar.

Ta jätkas: "Esimesel katsel kippus mootor kuumaks minema ja pärast olid pidurid natuke kehvapoolsemad. Enne rallit oli aga tükk tegemist, et autot käima saada - küll lagunes käiguhoovastik, küll gaasihoovastik."

Head tulemust kommenteeris Rudolf Rohusaar järgmiselt: "Legendi suutsime enam-vähem korraliku saada ja autoga oli kokkuvõttes võrdlemisi vähe probleeme. Samas oli ka nii palju katkestajaid." Rohusaar lisas, et ootab põnevusega uut võistlust ning avaetapil saavutatu innustab hooaega E2 noorteklassis jätkama.

Tubli tulemus kannustab ka võitjapaari. "Meie oleme oma esitusega ja saavutusega rahul," ütles Andrus Vahi. "Ootame juba uut võistlust. Kuna esimene etapp õnnestus 100-protsendiliselt, siis on meie eesmärk aastal 2006. karikavõistluste võit klassis E2!"

Lõpetas Otepää talverallil E2 arvestuses osalenud ekipaaže kokku üheksa.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia