Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
17. november 2005 19:07
Loe kommentaare (109)
Trüki lehekülg

"Rahvarallindus" jaguneb tuleval hooajal kaheks

 Loe lisaks
Eesti Autospordi Liit alustas rahvaralli reformimist

Lätlased kaotavad senisel kujul toiminud rahvaralli

 Foto: Rando Aav
Eesti Autospordi Liidu (EAL) ametnike ja aktiivi koosolekul oli 14. novembril arutluse all rahvaralli edasine saatus. Otsustati, et 2006. aastast jaotub senine "rahvarallindus" kaheks.

Tulevast aastast luuakse tavapärase rahvaralli kõrvale sportlik liigaralli ning rahvaralli saab "päitsed pähe". Rahvasprindid jätkuvad senistena. Nn liigasõitjad saavad osaleda sportsprintidel või ka rahvasprintidel, kui juhend nõnda lubab.

Olulise uuendusena on 2006. aastal kavas senine rahvaralli jagada kahte kategooriasse. Neist esimene on liigaralli, kus lubatakse võistelda E-rühma tingimustele vastavail autodel ja kehtiva homologatsiooniga autodel vastavalt ralli A- või N-rühma tingimustele.

Sõiduriietus "liigarallis" alates 1986 FIA heakskiiduga, kiivrid kehtivate standardite kohased. Väljastatakse EAL sõitjalitsents vastava märkega (hind 500 kr aastas) ja EAL tehniline kaart liigaralli märkega (hind 400 kr). Registreerija selles arvestuses kohustuslik.

Võisteldakse lühikestel sportrallidel, kus kiiruskatseid 40-60 km. Rajaga tutvumine ja tehniline ülevaatus reedel, ralli laupäeval. Erandina ja korraldajate nõusolekul sõidetakse "suurtel" rallidel ECO-süsteemis ralli eri osadel. Osavõtumaks kuni 1500 kr.

EAL loob hooaja sarja liigale masinaklassides 4WD ja 2WD. Sarjapunkte ei saa sportralli litsentsiomanikud. Noortesari J18 (2WD kuni 2000 cc).

Rahvarallidele aga kehtestatakse 2000. aastal kehtinud võistlusmäärustik. Rallid sisaldavad vigursõite, kiirendusi, mäkketõuse, täpsuslõike, slaalomeid jmt. Rajaga tutvumine keelatud, võistlus ühepäevane.

Kiiruslikud lisakatsed valitakse nõnda, et võitja keskmine kiirus oleks alla 50 km/h ning väljasõidualad oleksid takistustevabad. Võidakse kohaldada stoppjooni kiiruskatse liialt pikkadel sirgetel. Kiiruskatsete pikkus kuni 3 km. Katseted kuuluvad alakomitee eelülevaatuse alla. Osavõtumaks kuni 700 kr.

Rahvarallidel lubatakse võistlema liiklusseadusele vastavail autodel, ümberehitused keelatud. Sõitjatel kohustuslik mittepõlevast-sulavast materjalist keha kattev riietus (soovitav tervikkombinesoon) ja vähemalt E-tähistusega kiiver. Sõitjatel vajalik rahvaspordi alakomitee võistlejakaart.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia