Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

01. juuni 1999 5:54
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Võistlusjuhend

Rahvusvaheline Valge Daami ralli

I PROGRAMM

Teisipäev 10.mai 10.00 - algab võistlejate registreerimine,
osavõtumaks 2000.- EEK (Art. 7)
Neljapäev 03.juuni 24.00 - lõpeb alandatud osavõtumaksuga registreerimine
Reede 04.juuni - osavõtumaks 2500.- EEK (Art.7)
Esmaspäev
Teisipäev 21.juuni
22.juuni 16.00
12.00 -- lõpeb võistlejate registreerimine,
avaldatakse osavõtjate nimekiri
Kolmapäev 30.juuni 8.00 - avatakse Võistluskeskus (Haapsalu Hotell, Posti 43, Haapsalu )ja algab rajadokumentide väljastamine.
8.00 - algab võistlusrajaga tutvumine kuni kell 20.00
Neljapäev 01.juuli 8.00 - võistlusrajaga tutvumine kuni kell 20.00
12.00
18.00 -- avatakse Pressikeskus (Võistlustekeskus)
testikatse avatud kuni 21.00 (Art. 13.7.1)
Reede 02.juuli 9.00 - tehniline ülevaatus kuni 14.30 Ragn-Sells, Lihula mnt 20, Haapsalu (Ajagraafik Art. 21)
15.00 - lõpeb võistkondade registreerimine
16.30 - avaldatakse stardijärjekord võistluskeskuses
18.00 - ralli start Haapsalu Hotelli eest
RING 1
-
5 LK (43,8 km) läbisõit 118 km
21.00 - ringi 1 finish Haapsalus, vaheaeg
23.00 - ringi 1 tulemused, regrupeering Võistluskeskuses
RING 2
Laupäev 03.juuli 09.30 - start ring 2, osa 1, Haapsalu Hotelli eest
- osa 1:7 LK (67,5 km) läbisõit 150 km SS6 ja SS7 (2 km) asfaldil
13.45
15.30
17.15
18.30
20.00
21.00 -
-
-
-
-
- vaheaeg Haapsalus staadionil
osa 2:3 LK (34,6 km) läbisõit 65 km
finish Haapsalus, tehniline ülevaatus, kinnine parkla
esialgsed tulemused Ametlikul Teadetetahvlil
lõpetamine Haapsalu Linnuses,
autasustamine Haapsalu Linnuses

II JUHEND

AMETLIK TEADETETAHVEL

*Võistluste Ametlik Teadetetahvel asub võistluskeskuses,
Haapsalus, Posti 43, Haapsalu Hotell, tuba 101
tel: 372 47 33347 faks: 372 47 33191

*Ametlik infotahvel 03.juulil 1999.a. kell 13.30.-15.30 II ringi
vaheajal Haapsalu Staadionil.

Võistluskeskus avatud 30.06.-04.07.1999.a.

Kolmapäev 30. juuni 8.00-20.00
Neljapäev 31. juuni 8.00-20.00
Reede 02. juuli 9.00-23.30
Laupäev 03. juuli 8.00-21.00
Pühapäev 04. juuli 11.00-13.00

III KORRALDAJA

Art. 1

1.1 Võistluste määrang

Võistlused peetakse vastavuses:

F.I.A. Spordikoodeksiga ja selle lisadega
Eesti autospordi võistlusmäärustega
käesoleva võistlusjuhendiga, registreeritud EAL-s No 20/R
Eesti LE-le
Võistlus on registreeritud FIA rahvusvahelises kalendris nr 139.

1.2 Korralduskomitee, patroonid

Esimees
Arder Väli Lääne Maavanem
Liikmed
Heino Tamm Haapsalu Linnavalitsuse ommunaalenergeetika nõunik
Toomas Niinemäe AS Granite projekt, Haapsalu Hotelli juhataja
Ants Allik Eesti Helkama Auto juhataja
Priit Uus AS Linnek juhataja
Tarmo Paio Lääne Politseiprefektuuri liiklus- ja patrullitalituse komissar
Toomas Kallemets AS Ragn Sells Eesti tehnikadirektor
Arvo Hein AS Oru Äri tehnikadirektor
Vello Kippak Lääne Teedevalitsuse juhataja
Enn Proosväli Haapsalu Hotelli tegevdirektor
Aksel Heidemann Kaitseliidu Lääne malevkonna pealik

1.3 Korralduskomitee, ametnikud

Zhürii
Juhan Mänd EST (esimees)
Heikki Poranen FIN
Jrena Krastinja LAT
Jgor Levjatov RUS

Võistluste direktor Jaan Melsas
Võistluste juht Helvi Merirand
Julgestusülem Tarmo Paio
Med. teenistuse ülem Jüri Jelistratov
Tehnilise komisjoni esimees Tarmo Jänt
Rajameistrid Tarmo Kander, Jaan Melsas
Tulemused Tarvo Tamm
Rajakohtunike ülem Arvo Hein
Võistlejate vahenduskohtunikud Ants Kulgevee
Pressikeskuse juhataja Villu Ester
Võistluste sekretär Siret Laitamm


IV ÜLDJUHISED

Art. 2 - Määrang

Valge Daam 99 Ralli korraldatakse rahvusvahelise rallina gruppides N, A, E ja 1999.a. Eesti meistrivõistluste III etapina autorallis, Läti meistrivõistluste V etapina, Balti karikavõistluste II etapina ja Balti meistrivõistlustena.

Art. 3 - Kirjeldus

Võistlusraja kogupikkus on 335 km. Sisaldab 15 kiiruskatset kogupikkusega 145,9 km, millest 4,0 km on asfalti. Ralli on jagatud kaheks ringiks ja kolmeks osaks.

Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg, mida edastab ralliraadio KUKU ( 100,9 FM).

Juhul, kui fikseeritakse võistlejate, registreerijate või tehnilise abi esindajate viibimine Lääne maakonnas Ridala-, Taebla-, Martna-, Oru-, Noarootsi- ja Nõva valla kiiruskatsetena kasutavatel teedel alates juhendi ilmumisest kuni 30.juunini 99.a. kella 08.00, võetakse neilt osavõtuõigus ja tema ASN-le tehakse ettepanek täiendavate karistuste määramiseks. Ralli korraldajad jälgivad kiirust ja sõidustiili rajaga tutvumisel. Ka liikluspolitsei jälgib liiklust ja karistab rikkumiste eest vastavalt Eesti LE-le.

Iga meeskond saab korraldajalt Legendiraamatu, kus on detailselt kirjeldatud võistlustrassi läbimine, ajagraafikud jmt.

Art. 4 - Võistlusautod

4.1 Registreerija, kes soovib autot võistlusteks registreerida, peab olema veendunud, et auto on homologeeritud hiljemalt tehnilise ülevaatuse alguseks ja, et ta on kooskõlas FIA võistlusmäärustiku lisa J nõuetega gruppide N ja A kohta ja rahvuslike nõuetega grupis E.

turismiautod-grupp A ja WRC
seeriaautod-grupp N
rahvuslike klasside autod-grupp E
4.2 Põhjakaitse ja porilapid on lubatud. Slick-rehvide kasutamine on keelatud.

4.3 Lubatud maksimaalne müratase 100 dbA. Iga rikkumise eest trahv 300.-EEK.

4.4 a) Igas võistlusautos peab olema punane valgustpeegeldav ohukolmnurk. Kui auto seiskub kiiruskatsel, tuleb võistlejatel paigaldada kolmnurk hästi nähtavale kohale vähemalt 50 m autost tahapoole. Rikkumisel võib zhürii määrata rahatrahvi 300.-EEK.

Õnnetuse puhul, kui keegi inimestest ei saanud vigastada ja ei vaja kiirabi, tuleb võistlejail paigaldada hästi nähtavale kohale OK- märk Legendiraamatu tagakaanelt. OK-märki tuleb näidata vähemalt viiele järgnevale autole. Rikkumisel võib zhürii määrata rahatrahvi 300.-EEK.
4.5 Seeriaautod (grupp N) jaotatakse järgmistesse klassidesse:

klass 1kuni 1600 cm3
klass 21600 kuni 2000 cm3
klass 3üle 2000 cm3
Turismiautod (grupp A) jaotatakse järgmistesse klassidesse:

klass 4kuni 1400 cm3
klass 51400 kuni 1600 cm3
klass 61600 cm3 kuni 2000 cm3
klass 7üle 2000 cm3
Rahvusliku klassi autod (grupp E) jaotatakse järgmistesse klassidesse:

klass 8kuni 1600 cm3
klass 91600 kuni 2000 cm3
klass 10üle 2000 cm3
klass 11veoautod GAZ 51 ja GAZ 52
4.6 Võistlustulemused avaldatakse iga grupi ja klassi kohta

Art. 5 - Võistlejad

5.1 Võistlustest võib osa võtta iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on 1999. aasta rahvusvaheline registreerija litsents.

5.2 Juhul, kui registreerija on juriidiline isik või ta ei kuulu võistlusauto meeskonda, loetakse registreerimisavalduses mainitud juht vastutavaks kõikides vastutus- või kohustusküsimustes kogu sõidu ajal.

Art. 6 - Registreerimine

6.1 Igaüks, kes soovib osa võtta 1999.a. Valge Daam Rallist, peab täitma juhendis oleva registreerimisvormi ja saatma selle enne 21.juunit 1999 kella 16.00 aadressil:

Oru Rally Team
Linnamäe, 91001
Läänemaa, EESTI
tel 372 47 95440
faks 372 47 57455
http://http://web.archive.org/web/20001117110700/http://www.webs.ee/vdrally/ e-mail: vdrally@webs.ee

6.2 Muudatuste tegemine (v.a. käesoleva juhendiga lubatud) registreerimisvormile on keelatud. Registreerija võib siiski vahetada registreerimisvormile märgitud auto teise samasse gruppi ja klassi kuuluva vastu enne tehnilist ülevaatust.

6.3 Registreerimistähtaja lõppedes on registreerija vahetamine keelatud. Ainult ühte meeskonna liiget võib vahetada:

enne võistlusdokumentide kontrolli korraldaja loal
võistlusdokumentide kontrolli ajal zhürii otsusega enne starti lubatute nimekirja avaldamist.
6.4 Välisvõistlejatel vajalik nende ASN-I poolt stardiluba (kas registreerimislehel märge, eraldi dokument või litsentsi lisana).

6.5 Kui tehnilisel ülevaatusel selgub, et võistlusauto ei vasta sellele klassile ja grupile, mis on märgitud registreerimisvormile, on zhüriil õigus tehnilise komisjoni esimehe ettepanekul viia ta sellesse klassi ja gruppi, kuhu ta tegelikult kuulub.

6.6 Registreerimisvormile allkirja andmisega kohustuvad registreerija ja sõitjad täitma ainult "International Sporting Code" (ISC) ja käesoleva võistlusjuhendiga antud juhiseid.

6.7 Korraldajal on õigus põhjust teatamata keelduda ükskõik kelle registreerimist heaks kiitmast.

6.8 Võistlustele lubatakse maksimaalselt 80 meeskonda.

Art. 7 - Osavõtumaks ja kindlustus

7.1 Osavõtumaksud:
26.aprill- 03.juuni 99.a. kell 24.00 klassid N3, A7, E10 meeskonna kohta 2000.-EEK
04.juuni- 21.juuni 99.a. kell 16.00 klassid N3, A7, E10 meeskonna kohta 2500.-EEK
26.aprill-21.juuni 99.a. klassid N1, A4, A5, A6, E8, E9 meeskonna kohta 2000.-EEK
26.aprill-21.juuni 99.a. kell 16.00 klass E11, meeskonna kohta 800.- EEK
Välisvõistlejad 200.- USD.
Korraldaja reklaamist keeldumise korral maksud kahekordsed.
26.aprill-03.juuni 99.a. võistkonna kohta 600.- EEK
04.juuni-02.juuli 99.a. võistkonna kohta 800.- EEK
Välisvõistkonnad 65.- USD

Maksud tuleb tasuda korraldaja arvele: a/a 1120154084 Hansapank,
kood 767 Oru Rally Team, Valge Daam ralli

7.2 Registreerimine loetakse kehtivaks vaid siis, kui sellega kaasneb kviitung maksu tasumise kohta korraldaja arvele, sularahas maksmine või välisvõistlejatel ASN maksekinnitus.

7.3 Kindlustused

7.3.1 Liikluskindlustus:
On kohustuslik kolmandate osapoolte riski vastu kõikidele võistlus- autodele. Kindlustus on jõus nii ülesõitudel kui ka kiiruskatsetel. Välisvõistlejatel tuleb esitada rahvusvahelise autokindlustuse kaart (Roheline kaart)

7.4 Tehnilise abi autod muud korraldaja poolt antud tunnustega abi autod ei ole mingil juhul võistlustest osavõtjad ja seetõttu tegutsevad omal vastutusel.

7.5 Osavõtumaks tagastatakse.

7.5.1 kui korraldaja keeldub registreerimisest

7.5.2 Korraldaja võib 50 % osavõtumaksust tagastada kui võistleja ASN poolt heakskiidetud vääramatu jõu põhjustel ei saa võistlustel osaleda.

Art. 8 - Võistlusjuhendi lisad ja täiendused

8.1 Võistlusjuhendit võib muuta vaid vastavalt ISC ja võistluste korraldaja, kes teatab muudatustest võistlejaile.

8.2 Iga muudatus või lisa avaldatakse nummerdatuna ja kuupäevaga bülletäänina, mis seejärel kehtib võistlusjuhendi lahutamatu osana.

8.3 Bülletäänid avaldatakse Võistluskeskuses ja Ametlikul Teadete- tahvlil ning edastatakse võistlejaile allkirja vastu, v.a. juhul kui see on võistluste käigus tehniliselt võimatu.

Art. 9 - Võistlusjuhendi rakendamine ja tõlgendamine

9.1 Võistluste juht vastutab käesoleva võistlusjuhendi ja bülletäänide otsuste rakendamise eest kogu võistluse vältel.
Kõikide juhendi ja bülletäänide põhjal tehtud tähtsamatest otsustest tuleb võistluste juhil zhüriil ette kanda.

9.2 Võistlusjuhendi rakendamist puudutavad protestid tuleb edastada zhüriile arutamiseks ja lahendamiseks (alates ISC Art. 171).

9.3 Zhürii peab arutama ka kõiki käesoleva juhendiga määramata küsimusi. Ainult zhüriil on otsustusõigus (ISC Art. 141).

9.4 Juhendi ja lisamääruste tõlgendamisel on aluseks inglisekeelne tekst.

9.5 Käesoleva juhendi täpsel tõlgitsemisel lähtutakse järgmistest definitsioonidest:

9.5.1 "registreerija" füüsiline või juriidiline isik
9.5.2 "meeskond" juht ja kaardilugeja
9.5.3 "võistkond" ühe registreerija poolt ülesantud 3 meeskonnast koosnev klubiline või aateline ühendus.

9.6 Juhil lasub vastutus kõikides vastutus- ja kohustusküsimustes, kui registreerija ei kuulu auto meeskonna hulka.

9.7 Registreerija või meeskonna heade kommete vastase, ebaausa või ebasportliku käitumise puhul määrab zhürii karistuse. Karistus võib olla võistlustelt eemaldamine.

IV ÜLDISED KOHUSTUSED

Art. 10 - Meeskonnad

10.1 Iga auto meeskonna moodustavad kaks isikut.

10.2 Meeskonna liikmeid nimetatakse juhiks ja kaardilugejaks.

10.3 Mõlemad meeskonna liikmed võivad juhtida autot võistluste ajal ja mõlemil neist peab olema kehtiv sõitjalitsents aastaks 1999.

10.4 Meeskond peab olema kogu võistluste kestel autos. Meeskonna liikme puudumine või kolmanda isiku viibimine autos, v.a. vigastatu transportimine, toob endaga kaasa võistlustelt eemaldamise.

10.5 Võistluste ajal on keelatud kasutada dopingut sisaldavaid aineid

10.6 Meeskonna ja auto tunnistamiseks kasutatakse erilist kaarti ("Identity Card"), mis varustatakse meeskonna liikmete fotodega (3x4 cm), nende allkirjadega ja millele kantakse kõik võistlusauto andmed. Seda kaarti tuleb hoida autos kogu võistluste vältel ja esitada kohtunike nõudmisel. Kaardi puudumine toob endaga kaasa võistlustelt eemaldamise.

Art.11 - Stardijärjekord, võistlusnumbrid

11.1 Stardijärjekord koostatakse selliselt, et väikseima võistlusnumbriga auto stardib esimesena. Zhüriil on õigus teha stardijärjekorras muudatusi.

11.2 Võistlusnumbrid antakse välja korraldaja poolt koostatud nimekirja järgi, arvestades et FIA prioriteediga sõitjad stardivad eespool.

11.3 Korraldaja väljastab igale meeskonnale reeglite kohaselt kaks võistlusnumbrit ja vastavad reklaamkleebised.

11.4 Algne stardijärjekord säilib muutumatuna kuni vähemalt 10% võistlusraja ja lisakatsete üldpikkusest on sõidetud. Järgneva ringi stardi järjekord põhineb eelneva mitteametlikel tulemustel (juhul, kui mitteametlike tulemuste saamine mingil põhjusel viibib, on edasine stardijärjekord sama, mis saabumisjärjekord eelnevalt ringilt). FIA prioriteediga sõitjad võib regrupeerida omavahel, prioriteedisõitjat ettepoole nihutades tegeliku tulemuse saanud prioriteedisõitjate taha.

11.5 Sõitja ja kaardilugeja nimed ja rahvuslipud tuleb paigutada kas auto esitiibadel või tagumistel külgakendel. Rikkumisel rahatrahv 300.-EEK.

11.5.1 kui sõitjate nimed on akendel, peavad nimed olema kuni 10 cm kõrgusel, Helvetica shriftis, valgete tähtedega läbipaistval alusel. Mõlema sõitja nimetähed olgu ühekõrgused, rahvuslipud nimede kõrval,

11.5.2 tagumise külgakende purunemisel ei trahvita nimede puudumise eest.

11.6 Võistlusnumber tuleb kinnitada auto esiossa nähtavale kohale kogu võistluste ajaks. Võistlusnumber ei või katta kasvõi osaliselt auto registreerimisnumbrit. Selle määruse rikkumisega kaasneb rahatrahv 300.-EEK.

11.7 Kui võistluste käigus leitakse, et:

11.7.1 võistlus- või üks küljenumbritest puudub, on karistuseks rahatrahv 300.-EEK.

11.7.2 kaks küljenumbrit puudub üheaegselt, on karistuseks võistlustelt eemaldamine.


Art. 12 - Ajakaart

12.1 Võistluste stardis saab iga meeskond ajakaardi, kus esitatakse ajakontroll-punktide läbimise ajad. Ajakaart loovutatakse osa/ringi lõpus. Enne järgmisele ringile minekut saab meeskond uue ajakaardi. Iga meeskond ainuvastutab oma ajakaardi eest.

12.2 Ajakaart tuleb hoida võistlusautos kogu võistluste kestel ja meeskonna liige on kohustatud selle isiklikult esitama aja märkimiseks igas ajamärkimispunktis või kohtunike nõudmisel.

12.3 Kõik ajakaardile tehtud parandused ja muudatused viivad võistlustelt eemaldamisele, kui need pole kohtuniku allkirjaga tõestatud.

12.4 Iga puuduv kontrollpunkti märge (PC; TC) viib võistlustelt eemaldamisele.

12.5 Ainult meeskond üksi on vastutav ajakaardi esitamise ja kaardile tehtavate märgete õigsuse eest.

12.6 Ajakaardi õigeaegselt esitamise kohustus ja märgete tõesuse eest vastutamine on seega ainult meeskonna ülesandeks.

12.7 Vaid ajavõtupunkti kohtunikul on õigus märkida aeg ajakaardile käsitsi või trükiseadme abil.


Art. 13 - Liiklus ja hooldustööd

13.1 Võistlejail tuleb tingimusteta täita Eesti Vabariigi territooriumil kehtivaid liikluseeskirju kogu võistluste ajal. Liikluseeskirjade rikkumise eest karistatakse järgmiselt:

13.1.1 1 rikkumine rahatrahv 500.- EEK-i

13.1.2 2 rikkuminevõistlustelt eemaldamine

13.2 Liikluseeskirjade rikkumisest teatavad korraldajad või liikluspolitsei eeskirjade rikkujale kui tavalisele tee kasutajale.

13.3 Juhul kui politsei ei peata LE-d rikkunud meeskonda, võib ta paluda korraldajat meeskonna karistamiseks võistlusjuhendi kohaselt. Seda võib teha, kui:

13.3.1 politsei teatab LE rikkumisest kirjalikult enne ringitulemuste väljakuulutamist.

13.3.2 teade on küllalt täpne LE rikkumise teinud meeskonna, aja ja koha suhtes.

13.3.3 rikkumisjuhtumi kohta ei ole muid tõlgitsusi.

13.4 Võistlustest eemaldamise ähvardusel on võistluste ajal võistlusauto pukseerimine ja lükkamine keelatud, väljaarvatud auto tagasitoimetamiseks teele või kinnijäänud võistlusauto vabastamiseks, TS 0 kuni TC 7A ja TC 7B kuni TC 16 ajal.

13.5 Võistlustelt eemaldamise ähvardusel on keelatud:

13.5.1 Kaasvõistleja tahtlik segamine või möödasõidu takistamin

13.5.2 ebasportlik käitumine

13.6 Tehniline hooldus
Võistlusauto hooldamine ja tankimine on lubatud ainult SA (Service Area) märgitud aladel, legendis eraldi märgitud kohtades. Rikkumistega kaasnevad karistused võistluselt eemaldamiseni.
Iga rikkumise eest trahv 500.- EEK.

13.7 Turbo vahetus.
Kummalgi ringil võib ainult korra turbot vahetada. Tagavara turbo peab olema tehn. komisjoni poolt kontrollitud. Vahetatud turbo tuleb esitada kontrollimiseks ringi lõpus.

13.8 Võistlusrajaga tutvumine ja testikatse.
Materjalid rajaga tutvumiseks saavad osavõtjad Võistluskeskusest alates 30.juuni kell 08.00. Võistlusrajaga tutvumine on lubatud 30.juuni - 01.juuli kell 08.00- 20.00. Tutvumismaterjaliga tutvunud peab võistleja andma korraldajale oma andmed rajaga tutvumisautost, telefoninumbrist ja/ või andmed majutuspaigast.

Rajaga tutvumisel on kiiruskatsetel üldine kiirusepiirang 80 km/h, kui liiklusmärgid või legendis nõutud kiirused ei nõua madalamat. Võistlusrajaga tutvumisel peab sõidustiil olema selline, et see ei häiriks üldist liiklust ja lähedal asuvat elanikkonda ega tekitaks ohtu. Kiiruskatsel vastassuunas sõitmine on keelatud. Ralli korraldajad jälgivad kiirust ja sõidustiili rajaga tutvumisel. Ka liikluspolitsei jälgib liiklust ja karistab rikkumiste eest vastavalt Eesti LE-le.

Võimalikud lisapiirangud tutvumisel aja, kestvuse ja läbisõitude kohta avaldatakse legendis. Kiiruskatsel SS-10 rajaga tutvumine lubatud ainult 01.juulil 1999. a. kell 13.00 - 16.00, lubatud kiirus 50 km/h.
Kiiruskatsel SS-13 rajaga tutvumine lubatud ainult 01.juulil 1999.a. kell 10.00-13.00, lubatud kiirus 40 km/h.
Kiiruskatsetel SS-6 ja SS-7 rajaga tutvumine lubatud 01.juulil 1999, kell 09.00-13.00, lubatud kiirus 40 km/h.

13.8.1 Tutvumisautod
Rajaga tutvumiseks on täielikud standardautod või N grupi autod.

13.8.2 Võistlusrajaga tutvumise reeglite rikkumise eest karistatakse järgmiselt:
1. kord trahv 500 EEK ja kirjalik hoiatus
2. kord starti mittelubamine

Võistluse korraldaja määratud trahv tuleb tasuda enne ralli algust. Maksmata jätmise korral võistlejat starti ei lubata.
Võistluse korraldaja annab teada kõigist rajaga tutvumise reeglite rikkumistest EAL-le võimalike lisakaristuste määramiseks.

13.8.3 Testikatse
Testikatse toimub neljapäeval 01.juulil 1999.a. kell 18.00-21.00 täieliku julgestusega ja kohtunike tööga. Sõita võib ainult võistlusautoga ja järgida tuleb
kõiki ohutusnõudeid (kiivrid, sõiduriietus jne.) Testikatse asukoht legendis. Katse 3-4 km pikk, kruusateel. Kiiruslegend tuleb teha meeskonnal varem.


Art. 14 Reklaam

14.1 Võistlejad tohivad vabalt kinnitada võistlusautodele reklaame eeldusel, et:

reklaamid ei ole Eesti Vabariigi seaduste või FIA üldiste korraldusreeglite vastased
reklaamid ei ole solvavad
reklaame ei paigaldata võistlus- või küljenumbritele reserveeritud kohtadele
reklaamid ei piira nähtavust auto akendest. Erandina lubatakse kinnitada küljeklaasile "Identity Card". Samuti lubatakse võistlusauto tagumistele külgakendele kanda võistlejate perekonnanimed eraldi kleebitud tähtedena nii, et see ei segaks võistlejate väljavaadet
koht küljenumbrite üla- või allpoolel on reserveeritud korraldaja reklaamidele
Reklaamimäärustiku rikkumine enne võistlust põhjustab võistluse starti mittelubamise ja võistluse ajal võistluse korraldajate poolt määratud trahvi 1000 EEK maksmise. Rikkumise kordumise korral võib järgneda võistluselt eemaldamise karistus kohtunike otsusega. Võistlejad ei või keelduda reklaamidest Art. 14.3 pos.1; pos.2. Keelduda võib muudest reklaamidest ja sel juhul on osavõtumaks kahekordne.

14.2 Reklaamkleebised antakse võistlusmaterjalidega koos. Reklaamid tuleb paigaldada võistlusautodele antud joonisele vastavalt enne tehnilist ülevaatust.

14.3 Korraldaja poolt kinnitatavad reklaamid:

koht
1 küljenumber
2 tk 50x50 cm Valge Daam Rally

2 võistlusnumber ees
1 tk 50x22 cm Valge Daam Rally

3 reklaam
1 tk kuni 40x20 cm reserveeritud

4 reklaam
2 tk kuni 55x20 cm reserveeritud

5 reklaam
2 tk kuni 35x15 cm reserveeritud

6 reklaam
1 tk kuni 50x30 cm reserveeritud

7reklaam
1 tk kuni 35x15 cm reserveeritud

8 reklaam 1 tk kuni 35x15 cm EAL


V VÕISTLUSTE KÄIK

Art. 15 Start

Võistlejate stardiajad avaldatakse võistluste Ametlikul Teadetetahvlil. Ralli start antakse Haapsalu Hotelli esiselt, esimese võistlusauto stardiaeg 18.00 reedel, 02.juulil 1999.

15.1 Võistlusautod tuleb toimetada stardieelsesse alasse kella 17.40-ks.

15.2 Täpne stardiaeg kõigile avaldatakse ajakaardil ja Ametlikul Teadetetahvlil. Start antakse 1 minutilise intervalliga

15.3 Meeskonna süül starti, ringile või sektsioonile hilinemise eest karistatakse 10 sekundiga iga hilinemisminuti või selle osa eest. Üle 10 minuti hilinenuid rajale ei lubata.

15.4 Kuni 10 minutit hilinenud meeskonnale märgitakse ajakaardile uus stardiaeg. Stardiintervall teiste meeskondadega säilitatakse, s.t. neile märgitakse uus stardiaeg.

15.5 Meeskond peab kõikides kontrollpunktides saama märke ajakaardile õiges järjekorras, muidu eemaldatakse ta võistlustelt.

15.6 Kahe ajakontrollpunkti vaheline ideaalne sõiduaeg on märgitud ajakaardile.

15.7 Tunnid ja minutid märgitakse järgmiselt: 00.01-24.00. Märgitakse vaid lõppenud täisminutid.

15.8 Meeskond saab rajalegendi, milles on antud üksikasjalik võistlusrada. Võistluselt eemaldamise ähvardusel on võistlusraja järgimine kohustuslik. Katkestanud meeskond peab katkestamise põhjustest koheselt teatama Võistluskeskusesse tel. 372 47 33 347 ja eemaldama võistlusnumbrid.


Art. 16 Kontrollpunktid, üldised reeglid

16.1 Kõik kontrollpunktid, s.o. trassikontrollpunktid, ajakontrollpunktid, lisakatsete stardid ja finishid on tähistatud FIA standard- tähistega.

16.2 Kontrollpunkti territooriumi algus tähistatakse kollasepõhjalise eelmärgiga. Kontrollpunkt, mis asetseb ca 25 m kaugusel, tähistatakse samasuguse punasepõhjalise märgiga. Territoorium lõpeb ca 25 m kaugusel kontrollpunktist beezhipõhjalise märgiga, millel on kolm kaldjoont.

16.3 Kõik kontrollpunktid (piirkond esimese kollase märgi ja viimase beezhi märgi vahel) loetakse parc ferme piirkonnaks.

16.4 Kontrollpunktis võib peatuda vaid seal vajalike toimingute ajaks.

16.5 Võistlustelt eemaldamise ähvardusel on keelatud:

16.5.1 saabuda kontrollpunkti teisest suunast kui rajalegendis ette nähtud.

16.5.2 uuesti siseneda või uuesti läbida kontrollpunkti ala, kui märge selles kontrollpunktis on juba tehtud.

16.5.3 saabuda ja lahkuda kontrollpunktist ilma ajaraamatusse märkimata.

16.5.4 võistleja, kelle ajaraamatusse on tehtud märge, on olnud kontrollpunktis ja seega ka parc ferme piirkonnas.

16.6 Meeskond vastutab oma õigeaegse saabumise eest. Nad võivad kontrollida oma kella kontrollpunkti ametlikult kellalt.

16.7 Kohtunik ei või anda meeskonnale mingit infot tema ideaalse saabumisaja kohta.

16.8 Kontrollpunktid alustavad oma tööd vähemalt 45 minutit enne esimese auto ideaalset saabumisaega.

16.9 Kui võistluste juht ei otsusta teisiti, võivad nad oma töö lõpetada 15 minutit peale viimase auto saabumisaega.

16.10 Meeskond peab alluma kohtunike korraldustele. Nende korralduste täitmata jätmine viib võistlustelt eemaldamisele zhürii otsuse põhjal.

16.11 Kohtunike eraldusmärgid:

vahenduskohtunik punane vest + nimesilt
kontrollpunkti kohtunik kollane vest
kontrollpunkti vanemkohtunik punane vest
julgestajad oranz vest

Art. 17 - Kontrollpunkt (PC), ajakontrollpunkt (TC), võistlustelt eemaldamine

17.1 Kontrollpunkt (PC)
Kontrollpunkti kohtunikud teevad märke ajakaardile, kui see esitatakse, ilma, saabumisaega märkimata.

17.2 Ajakontrollpunkt ((TC)
Ajakontrollpunkti kohtunikud märgivad ajakaardile selle aja, millal talle esitatakse ajakaart.

17.3 Tegevus ajakontrollpunktis

17.3.1 TC tegevus algab auto möödumisel TC eelmärgist.

17.3.2 Eelmärgi ja TC vahel ei või autot peatada ega sõita tahtlikult aeglaselt.

17.3.3 TC vanemkohtunik märgib saabumisaja vaid siis kui ajakaart esitatakse mõlema meeskonna liikme ja võistlusauto olles punkti territooriumil ja kohtunike vahetus läheduses (kohtunikeauto kõrval).

17.3.4 Saabumisaeg võetakse sellest hetkest kui meeskonna liige esitab ajakaardi vanemkohtunikule.

17.3.5 Seejärel märgib kohtunik käsitsi või trükiseadmega ajakaardile selle aja, millal talle ajakaart anti ja mitte midagi muud.

17.3.6 Ideaalaeg saadakse: eelmise kontrollpunkti stardiajale lisatakse etapi läbimiseks ettenähtud aeg, mida arvestatakse vaid minutites.

17.3.7 Meeskond ei saa karistust kui ta saabub TC-sse ideaalajal või sellele eelneval minutil

17.3.8 Meeskond ei saa karistust kui ta loovutab ajakaardi kohtunikule ideaalajal.

17.3.9 Näide:
meeskond, kelle saabumise ideaalaega on 18h58`, ei saa trahvida kui ajakaart loovutatakse 18h58`00`` ja 18h58`59`` vahelisel ajal.
Kõrvalekaldumist karistatakse järgmiselt:
a. hilinemine - 10 sekundit igalt alanud minutilt
b. varem saabumine - 60 sekundit igalt alanud minutilt
Võistlejad võivad saabuda karistuseta ringi lõppudesse enne antud saabumisaega.

17.3.10 Kui meeskond rikub TC tsooni sissesõidu reegleid, koostab vanemkohtunik kirjaliku ettekande võistluste juhile. Vastava karistuse otsustab zhürii.

17.4 Lahkumine ajakontrollpunktist:

17.4.1 Kui järgmine lõik ei alga lisakatsega, tähendab TC märge eelmise ajakontrolllõigu lõppemist ja järgmise algamist.

17.4.2 Kui TC järel on lisakatse start:
a) moodustavad need kaks kontrollpunkti ühise territooriumi, mis tähistatakse järgmiselt:
a1) kollane eelmärk (territooriumi algus)
a2) punane märk, millel kella kujutis (ca 25 m kaugusel eelmisest)
a3) punane märk, millel lipu kujutis (lisakatse start, ca 50-100 m kaugusel eelmisest).
a4) territooriumi lõpumärk (3 kaldjoont beezhil, 25 m kaugusel eelmisest).
b) Ajakontrollpunkti kohtunik märgib ajakaadile meeskonna saabumisaja ja lisakatse stardiaja. Stardiajaks on saabumisaeg pluss kolm minutit lisakatseks valmistumiseks. Kui autol on purunenud rehv, lubatakse ratta vahetamiseks max 5 minutit lisaaega. Uut stardiaega määrates tuleb võtta arvesse, et stardiintervall võistlejate vahel säiliks. (Art. 19. 14).
b) Meeskond ja auto peavad seejärel vahetult siirduma lisakatse starti. Stardikohtunik märgib tegeliku stardiaja, mis on ühtlasi stardiajaks kogu järgnevale lõigule. Seejärel saadab ta meeskonna lisakatsele (Art. 19.4).
c) Kui eelpooltoodud kahe ajamärke vahel on erinevus, loetakse õigeks tegelik stardiaeg (kui zhürii ei otsusta teisiti).

17.5 Võistlustelt eemaldamine

17.5.1 Üle 15 minuti hilinemine kahe ajakontrollpunkti vahel või summaarne 30 minuti hilinemine ühel ringil või summaarne 60 minuti hilinemine kogu ralli jooksul, toob endaga kaasa võistlustelt eemaldamise.

17.5.2 Liiga varajast saabumist ei või kasutada juba saadud hilinemiste vähendamiseks. Liiga varasest saabumisest saadud karistus ei võeta arvesse summaarset hilinemist arvutades.

17.5.3 Võistlustelt eemaldamist mõjutavat karistusaega võib suurendada võistlusjuhi ettepanekul ja zhürii otsusega. Võistlejaile teatakse sellest võimalikult kiiresti.

17.5.4 Hilinemisaja ületamisest lähtuv võistlustelt eemaldamine teatatakse vaid ringi lõpus.


Art. 18 - Regrupeeringud

18.1 Regrupeeringut võib korraldada ralli ringide või osade vahel. Vaheajale tuleku ja mineku kontrollpunktides kasutatakse samu reegleid, mis teisteski kontrollpunktides.(Vt. Art. 16 ja 20)

18.2 Regrupeeringute eesmärgiks on katkestamistest ja hilinemistest tulenevate intervallide vähendamine. Seetõttu võetakse igale meeskonnale arvesse ainult väljuva TC stardiaeg, mitte aga regrupeeringu pikkus.

18.3 Saabumisel regrupeeringule esitavad meeskonnad TC kohtunikule oma ajakaardi. Võistkonnale antakse kirjalikud korraldused nende väljumisaja kohta. Vahepausil on auto hooldus lubatud.

18.4 Regrupeeringujärgne stardijärjekord peab järgima üldparemusjärjestust, mis saadakse kõikide rallit jätkavate autode saabumisel.

18.5 Regrupeeringud toimuvad

18.5.1 Pärast I ringi. Uus stardijärjekord II-le ringile vastavalt I ringi tulemuste põhjal. Avaldatakse ATT-l.

18.5.2 II ringi 1 osa järgi toimub stardi intervallide korrigeerimine väljalangenud meeskondade arvelt, stardiaeg antakse uuel ajakaardil, saabumisel vaheajale.


Art. 19 - Lisakatsed (SS)

19.1 Lisakatsed on kiirusvõistlused muuks liikluseks suletud teedel., ajavõtt 1 sekundi täpsusega.

19.2 Lisakatsel peavad meeskonnad, võistlustelt eemaldamise ähvardusel, kasutama homologeeritud kaitsekiivreid, tulekindlaid sõidukombinesoone ja kinnitama turvavööd.

19.3 Vastu sõidusuunda liikumine on keelatud võistlustelt eemaldamise ähvardusel.

19.4 Start antakse töötava mootoriga ja paigalt. Iga auto, kelle mootor stardijoonel enam ei käivitu, eemaldatakse viivitamatult võistlustelt.

19.5 Lisakatse start toimub järgmiselt.

19.5.1 Kui meeskonnaga võistlusauto on peatunud stardijoonele, märgib kohtunik tegeliku stardiaja (tunnid ja minutid) ajakaardile. Seejärel tagastab ta meeskonnale ajakaardi ja loeb kuuldavalt 30"-15"-10" ja 5" viimast sekundit ühekaupa. Kui startijale näidatakse väljumisaega näitavat kella siis kohtunik aega kuuldavalt lugema ei pea.

19.6 Force majeure (ületamatu takistus) põhjustel võib vanemkohtunik lubada juba märgitud stardiajast stardi edasilükkamist.

19.7 Meeskonna süül lisakatse starti hilinemisel antakse uus stardiaeg ja hilinemist trahvitakse 1minut/1minut.

19.8 Valestardi eest, kui see tehakse enne kohtuniku antud stardisignaali, karistatakse 1 minutiga. Korduva valestardi eest, võib zhürii määrata ka karmima karistuse.

19.9 Lisakatse lõpeb lendfinishiga. Peatumine kollase eelmärgi ja STOP märgi vahel on võistlustelt eemaldamise ähvardusel keelatud.

19.10 Finishijoonelt ca 100-300 m kaugusel on peatuskoht, mis on tähistatud punase STOP märgiga ja kus märgitakse finishiaeg (tundides, minutites ja sekundites). Juhul, kui ajavõtjad ei suuda koheselt anda finishiaega kohtunikele, allkirjastavad nood ajakaardi ja finishiaeg märgitakse ajakaardile ringi lõpus.

19.11 Kui meeskonna süül ei saa ajakaardile märkeid teha, on karistuseks stardis: a) võistlustelt eemaldamine, b) finishis STOP märgi juures-5 min. karistust

19.12 Meeskonna sõiduaeg igal lisakatsel (tundides, minutites, sekundites) lisatakse muudele ajas väljendavatele karistustele (tehnilised). SS maksimumaja ületamine 15 minutiga põhjustab võistlustelt eemaldamise.

19.13 Võõras abi lisakatsetel on keelatud. Selle vastu eksinud meeskond eemaldatakse võistlustelt zhürii otsusega ringi lõpus.

19.14 Lisakatse starti andes kasutatakse samasid intervalle, mida võistluste stardiski.

19.15 Meeskond, kes keeldub lisakatsele määratud ajal ja kohalt startimast, saab vähemalt 10 minutilise karistuse, kuid zhürii otsusega võib karistus olla ka võistlustelt eemaldamine, sõltumata sellest, kas lisakatse lõpuks toimus või ei.

19.16 Juhul, kui auto ei hakka lisakatse stardis liikuma 20 sekundi jooksul, lükatakse ta stardiala vabastamiseks kõrvale ja järgneb võistlustelt eemaldamine.

19.17 katkestamine:

19.17.1 Juhul, kui lisakatse mingil põhjusel katkestatakse enne kui kõik meeskonnad on selle läbinud, võib kõigile saada tulemuse sel viisil, et neile märgitakse lisakatse läbinud aeglaseima meeskonna tulemus.

19.17.2 Seda viisi võib kasutada ka siis kui ainult üks võistlusauto on normaalsetes tingimustes lisakatse läbinud.

19.17.3 Vaid zhüriil on õigus selliseks otsuseks võistluste juhilt lisakatse katkestamise põhjuste kohta saadud informatsiooni põhjal.

19.17.4 Kui zhürii leiab, et aeglaseima meeskonna aeg ei sobi, võib ta valida ühe nelja aeglaseima meeskonna aegade hulgast.

19.17.5 Meeskond, kes on kas täielikult või osaliselt süüdi lisakatse katkestamises, ei või saada sellest mingit kasu. Neile antakse aeg, mille nad tõenäoliselt oleksid saanud. See aeg on suurem ajast, mis antakse neile võistlejatele, kes ei saanud lisakatset võistluskorras läbida.

19.18 Õnnetusjuhtumi korral on igal võistlejal, kellele on näidatud SOS-märki, kohustus peatuda, et anda abi kannatanule, vastasel korral eemaldatakse ta võistlustelt.

19.19 Kaasvõistleja poolt põhjustatud tee sulg ei anna õigust ajalisele hüvitusele, lisakatse kordamisele või protestile.


Art. 20 - Parc ferme
Parc ferme territooriumil ei tohi viibida mitte keegi peale oma tööülesandeid täitvate ametiisikute.

20.1 Autod on parc ferme (kinnine park) rezhiimis:

20.1.1 võistluste sellest hetkest, kui nad saabuvad võistluste finishisse, 30 min. peale viimase võistleja saabumist.

20.1.2 PC ja TC territooriumidele saabumisest sealt lahkumiseni.

20.1.3 Finishisse saabumise ja võistluste korraldajate ametliku teadaande andmisel ametlikule teadetetahvlile.

20.2 Remont ja hooldus parc fermes:

20.2.1 Parc ferme alal on igasugune hooldustöö või tankimine võistlustest eemaldamise ähvardusel keelatud.

20.2.2 Juhul, kui tehniline komisjon leiab, et auto ei vasta LE-le, peavad nad sellest vahetult teatama

20.2.3 Sel juhul loetakse korrastustöödeks kulunud aeg hilinemiseks. See aeg võetakse arvesse koguhilinemist arvestades. Seetõttu ei või remonttöödele kuluv aeg ületada aega, mis viib võistlustelt eemaldamisele. Kui antud aeg ületatakse, tehakse ettepanek võistlustelt eemaldamiseks.

20.2.4 Et takistada meeskonda remondiks kulunud aega tasa tegemast, antakse talle uus stardiaeg.

20.3 Erandina võib meeskond kohtuniku juuresolekul parc ferme territooriumil stardipaigas ja ringi lõpus (art. 20. 1.1).

20.3.1 vahetada ise tühjenenud rehvi, kasutades autos olevaid tööriistu.

20.3.2 vahetada purunenud tuuleklaasi või akent välist abi kasutades.

20.3.3 kui tuuleklaasi vahetus nõuab kere või ohutuspuuri õgvendamist (kehtib Art. 20.2.3).

20.3.4 need tööd tuleb lõpetada enne stardiaega, vastasel korral järgneb karistus vastavalt Art. 20.2.3 ja 20.2.4.

20.3.5 Parc fermes võib mootori käivitamiseks kasutada autovälist akut. Seda akut ei tohi käivitusjärgselt autosse kaasa võtta.

20.4 Meeskond peab lahkuma autost kohe kui see on pargitud parc fermes ja ei tohi autosse naasta.

20.5 Lahkudes parc ferme piirkonnast, ringi lõpus või sealt minnes, võib meeskond naasta parc ferme piirkonda 10 minutit enne starti.

20.6 Kui võistlusauto ei liigu oma mootori jõul:

20.6.1 Kontrollpunktide parc fermesse, ringi lõppu tulles või sealt minnes, on karistuseks 30 sekundit. Seda ei lisata võistlustelt eemaldamisele mõjuvale ajale.

20.6.2 Lisakatse stardis, siis võib viia see võistlustelt eemaldamisele.

20.7 Igasugune parc ferme reeglite rikkumine viib võistlustelt eemaldamisele.

VI TEHNILINE ÜLEVAATUS, KARISTUSED

Art. 21 - Tehniline ülevaatus enne starti ja võistluste ajal

21.1 Iga võistlusel osalev auto peab saabuma koos meeskonna liikmetega tehnilisele ülevaatusele reedel 02.juulil 1999. järgmise graafiku järgi:

Tehnilise ülevaatuse ajagraafik:
9.00-9.30 võistlusautod numbritega 71-80
9.30-10.00 " 61-70
10.00-10.35 " 51-60
10.35-11.00 " 41-50
11.00-11.50 " 31-40
11.50-12.30 " 21-30
12.30-13.15 " 11-20
13.15-14.00 " 1-10
Tehniline ülevaatus toimub Ragn Sells territooriumil (Lihula mnt 20, Haapsalu). Tehniline ülevaatus lõpeb kell 14.30.
Võistluste korraldaja jagab võistlusnumbrid ja korraldaja reklaamid võistluste peakontoris. Need peavad olema autole kinnitatud enne ülevaatusele saabumist. Ilma nendeta ei ole võimalik saada tehnilisele ülevaatusele.

21.2 Autode turbodele peavad olema kinnitatud piirajad vastavalt art. 254.6.1 ja Art. 255.1.8.3 FIA VM juhendile J. Turbode markeerimine toimub tehnilise ülevaatuse ajal.

21.3 Koos ülevaatusega toimub ka võistlusdokumentide kontroll, kus mõlemad võistlejad peavad esitama:

registreerijalitsentsi
sõitjalitsentsid, võistluskõlblikkuse tunnistused
autojuhiload
auto homologatsiooni vormid ja ASN-I auto tehn. kaart
auto registreerimistunnistuse
liikluskindlustus
21.4 Ülevaatuse ajagraafiku mittetäitmine viib võistlustelt eemaldamisele, v.a. juhul, kui zhürii leiab vabandatava põhjuse (force majeure).

21.5 Meeskond peab esitama võistlusauto homologatsiooni koos lisadega. Kui neid ei esitata, võib zhürii mitte starti lubada.

21.6 Kui ülevaatuse käigus leitakse, et auto ei ole reeglitepärane, võib zhürii määrata ajalimiidi, mille jooksul tuleb auto viia reeglitepäraseks.

21.7 Autolt, mis ei ole reeglitepärane, võetakse stardiõigus.

21.8 Enne võistluste starti tehtav tehniline ülevaatus on üldine (kontrollitakse litsentsid, auto mark, mudel ja vastavus registreeritud grupile, klassile, homologatsioonile; ohutusvahendid, müratase ning auto vastavus LE-le jne.).

21.9 Lisaks toimub:

21.9.1 Võistlejate tunnistamine. Mõlemal võistlejal peab olema kaasas hiljuti võetud foto (3x4 cm).

21.9.2 Võistlusauto tunnistamine. Võidakse sooritada auto eri osade markeering.

21.10 Stardiloa saamiseks peab autos olema FIA määrustele vastav ohutuspuur, 1 või 2 käsitulekustutit, samuti muud FIA poolt kehtestatud ohutusvahendid. Kui auto ei täida FIA turvalisuse nõudeid, siis talle ei anta startimise luba.
Käsitulekustutid on kohustuslikud kõigis rühmades. Igas autos peab olema esmaabipakk, punane valgustpeegeldav kolmnurk, millega hoiatatakse tagant tulevaid võistlejaid võimaliku tee sulgemise korral.

21.11 Autot ja meeskonda võib kontrollida ka võistluste käigus, mille ajal peab võistleja esitama oma ajakaadi, kuhu tehakse vastav markeering. Meeskond on vastutav võistlusauto tehnilise seisukorra eest kogu võistluste ajal.

21.12 Kui autole tehakse markeering, on need vaid meeskonna vastutusel kuni võistluste finishini. Markeeringu puudumisel eemaldatakse auto koheselt võistlustelt.

21.13 Markeeringu eemaldamine või võltsimine toob endaga kaasa võistlustelt eemaldamise. Sama kehtib teda abistanud võistlejatele. Võistleja oma riigi ASN võib vajaduse korral määrata karmima lisakaristuse.


Art.22 - Tehniline ülevaatus peale finishit

22.1 Võistlejate saabumisel finishisse, tuleb võistlusauto koheselt viia parc fermesse.
Autodele tehakse ülevaatus:

22.1.1 tema identifitseerimiseks

22.1.2 võimalike Art. 23 toodud karistuste määramiseks.

22.2 Markeeringu(te) puudumine toob endaga kaasa võistlustelt eemaldamise (Art. 21.7)

22.3 Täielik ja üksikasjalik kontroll koos võimaliku lahtivõtmisega võidakse teha absoluutarvestuse kolmele paremale autole, grupivõitjaile ja esitatud protesti või võistluste juhi esildise põhjal zhürii otsusega ükskõik millisele autole.

22.4 Juhul, kui eelpoolnimetatud lahtivõtmine tehakse protesti alusel, võetakse protesti esitajalt ettemaksu vastavalt Art. 24.2 ja 24.3-le. Põhjendatud protesti korral saab protestija ettemaksu tagasi ja sama summa tuleb maksta võistlejal, kelle kohta esitatud protest osutus põhjendatuks.


Art. 23 - Karistuste kokkuvõte

Art.
Karistuse põhjus
Starti mitte

lubamine
Võistl. eemal-damine
Karistus Ajaline/

rahaline

3.
Rajaga tutvumine enne kolmapäeva 30.juuni 1999. kell 10.00
X

7.2
Registreerimismaksu mittetasumine
X

10.4
Meeskonna koosseis
X

13.8.2
2.rikkumine rajaga tutvumisel
X

14.1
reklaammääruste rikkumine enne starti
X

15.3
Starti või ringile hilinemine üle 10 min.
X

21.2/3/5/7
Eelnev tehniline ülevaatus
X

10.4/6
Meeskond ja "Identity Card"
X

11.7.2
Mõlema küljenumbri puudumine
X

12.3/4 15.5
Ajakaart
X

13.1.2
LE 2. Rikkumine
X

13.4 19.13
Võõras abi
X

13.5
Takistamine, ebasportlik käitumine
X

15.8
Võistlusraja järgimine
X

14.1
Reklaammääruste korduv rikkumine
X

16.5/10
Kontrollpunkt/kohtunike korralduste eiramine
X

17.5.1
Hilinemine üle ettenähtud aja
X

19.2/3/4/9/

11/13/16
Lisakatsed
X



19.12
Lisakatse max.aja ületam.
X

19.18
SOS-märgi eiramine
X

20.2.1/3
Parc ferme
X

20.6.2/7

20.7
Parc ferme

Parc ferme
X

X

21.9
Auto mittevastavus tehnilistele tingimustele
X

21.10/11/12/13
Markeerimine
X

22.2
Tehniline ülevaatus peale finishit
X

6.2
Auto vahetus
X

15.3
Hilinemine võistluste starti 0-10 min.
10sek/min

17.3.9a)
Iga hilinemismin. TC-sse
10 sek

17.3.9b)
Iga varemtulekumin. TC-sse
60 sek

17.4.2b)
Iga algav min. (üle 8 min.)
1 min

19.7
Hilinemine lisakatse starti, iga minut
1 min

19.8
Valestart lisakatsel
1 min

19.11
LK finishis märke mittevõtmine
5 min

19.12
Iga sekund lisakatsel
1 sek

19.15
Lisakatsel stardist keeldumine
10 min

20.2.3
Parc ferme ja remont seal, iga minuti eest
1 min

20.6.1
Auto ei liigu mootori jõul
30 sek


4.3 Müratase üle 100dbA 300.-EEK
4.4 Ohukolmnurk, OK legendimärk 300.-EEK
11.6 Iga kaetud registreerimisnumber 300.-EEK
11.7.1 Puudub üks küljenumber/võistlusnumber 300.-EEK
11.5 Võistleja nime või rahvuslipu puudumine 300.-EEK

13.1.1
LE 1. Rikkumine võistluse ajal
500.-EEK

13.8.2
Esimene rikkumine rajaga tutvumisel
500.-EEK

13.6
Võistlusauto hooldus vales kohas
500.-EEK

22.1.2
Ühe esitule, tagatule, registreerimisnumbritule, piduritule või suunatule puudumine, mittepõlemine. Iga eest
50.-EEK

14.1
Reklaammääruste rikkumine võistluste ajal
1000.-EEK



Karistuse määrab zhürii:

9.7
Heade kommete vastane, ebaaus või ebasportlik käitumine

17.3.10
Vale tegevus TC-s, SSS-s, SSF-s

19.8
Korduv või tahtlik valestart

19.15
Lisakatsel stardist keeldumine


21.4 Hilinemine tehnilisele ülevaatusele force majeure põhjusel
21.5 Homologatsiooni mitteesitamine
21.6 Auto mittevastavus tehnilistele tingimustele



VII PROTESTID, APELLATSIOONID, TULEMUSED, AUHINNAD

Art. 24 - Protestid ja apellatsioonid

24.1 Kõik protestid tuleb anda vastavalt "International Sporting Code"-le .

24.2 Kirjalik protest ja protestimaks 2000.-EEK tuleb toimetada võistluste juhile. Protestimaksu ei tagastata kui protest on alusetu.

24.3 Juhul kui protest puudutab teise võistleja auto lahtivõtmist ja jälle kokkupanemist, on maksud järgmised:

24.3.1 3000.-EEK protest puudutab selgelt piiritletud osi ja agregaate

24.3.2 5000.-EEK protest puudutab kogu autot.

24.4 Auto lahtivõtmise, kokkupaneku ja võimaliku transportimise kulud maksab protestija, kui protest osutub alusetuks. Kui protest osutub põhjendatuks, siis maksab protestialune.

24.5 Juhul, kui protest osutub põhjendamatuks ja töö- ning transpordikulud on suuremad kui Art.24.3 toodud summad, maksab vahe protestija. Kui töö- ja transpordikulud on väiksemad kui Art. 24.3 toodud summad, siis tagastatakse protestijale raha ülejääk.

Art. 25 Tulemused

25.1 Karistused väljendatakse tundides, minutites ja sekundites. Lõpptulemused saadakse lisakatsetelt, rajalt ja mujalt saadud ajas väljendatavate karistuste summana. Meeskond, kellel on väikseim aeg, on võistluste üldvõitja. Suuruselt järgmise aja omanik teine jne. Grupi- ja klassitulemused arvutatakse samal viisil.

25.2 Võrdse tulemus saavutamisel on parem see meeskond, kelle tulemus oli parem esimesel kiiruskatsel. Vajaduse korral määrab paremuse teine, kolmas neljas jne. lisakatse. Seda reeglit võib rakendada kogu võistluste ajal.

25.3 Tulemused avaldatakse vastavalt võistluste programmile.

25.4 Tulemused on ametlikud võistluste lõppedes ja lõplikud 30 minuti möödudes peale nende avaldamist Ametlikul Teadetetahvlil ja kinnitamist zhürii poolt.

25.5 Osade vahel ei avalikustata vahetulemusi.

25.6 Üldvõistluse tulemustele lisaks avaldatakse ka klassitulemused.


Art. 26 - Auhinnad

26.1 Auhindadega autasustatakse meeskondi, kes saavutavad 6 paremat kohta üldarvestuses. Igas klassis autasustatakse 3 paremat. Juhul, kui klassis stardib alla viie auto, autasustatakse ainult võitjat meeskonda.

26.2 Muud auhinnad
Võistkondlik võistlus
Võistkondlikus arvestuses autasustatakse kolme riigi- ja klubi võistkonda eraldi arvestuses. Võistkonna moodustab 3 võistlusautot. Iga riik võib üles anda ühe või rohkem võistkondi võistlusel osalemiseks. Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema tulemuse saanud meeskonna aegade kogusumma on väikseim. Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses.

26.3 1999.a. Baltimaade ralli meistrivõistluste 3 parima võistkonna karikad EAL-lt vastavalt eraldi avaldatud juhendile (Ametlikul teadetetahvlil).

26.4 Võistlus on avatud ka lisaauhindadele.


Art. 27 - Autasustamine

Autasustamine toimub Haapsalu Lossihoovis laupäeval 03.juulil 1999. Kell 21.00. Kõik autasustatavad võistlejad peavad osalema auhindade jagamisel. Korraldajal on õigus nõuda kuue esimese auto väljapanekut autasustamisel Haapsalu Lossihoovi.

Auhinnatavate nimed avaldatakse võistluste Ametlikul Teadetetahvlil.


Art. 28 Majutamine

28.1 Korraldaja kaudu on võimalus broneerida majutust (4 inimest meeskonna kohta) Haapsalu Hotellis ***, Promenaadi Hotellis, Tammiku Hotellis, Roosta Puhkekülas ja Palivere Mõis-Võõrastemajas ajavahemikus 29.juuni - 04.juuli 1999.a.

28.2 Majutuse broneering esitada ralli registreerimisvormil enne 16.juunit 1999.a. faks 372 47 57455. Telefon 372 47 95440, 372 50 11373. Majutuse broneeringu esitamisel peale 10.juunit 1999 ei garanteeri korraldaja majutamiskohtadega.
Iga meeskond tasub majutuskulud ise, otse teda teenindavale hotellile.

Hinnakiri:
Haapsalu Hotell ühekohaline tuba 600.-
kahekohaline tuba 800.-
lux 1300.-
Hinna sisse kuulub hommikusöök.
*Lisateenus: lobby-baar, konverentsiruum.

Promenaadi Hotell ühekohaline tuba 770.-
kahekohaline tuba 970.-
sviit "Villa Pelzer" 1650.-
sviit "Junior" 1080.-
Hinna sisse kuulub hommikusöök,hommikune saun, parkla.
*Lisateenus: restoran, konverentsisaal, saun

Tammiku Hotell kahekohaline tuba 650.-
kolmekohaline tuba 750.-
Hinna sisse kuulub hommikusöök ja saun.
*Lisateenus: restoran, konverentsiruumid, piljard, solaarium, siseparkla.

Roosta Puhkeküla ühe magamistoaga maja 1050.- (2 lisakohavõimalust)
kahe magamistoaga maja 1450.- (4 lisakohavõimalust)
nelja magamisetoaga maja 1800.-(4 lisakohavõimalust)
lisakoht a 180.-
Hinna sisse kuulub hommikusöök.
*Lisateenus: restoran, konverentsiruumid, saun, piljard, minigolf, tennis.

Art. 29 Ajakirjanike teenindamine

29.1 Täidetud, allakirjastatud akrediteerimisvorm saata korraldajale enne 25.juunit 1999.a.

29.2 Pressikeskus avatakse neljapäeval, 01.juulil 1999.a kell 12.00 Haapsalu Hotellis.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia