Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
14. september 2004 13:14
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Daniel Carlsson: Püüan anda endast parima

 Loe lisaks
Tehasetiimis Loeb ja Sordo, eratiimis Stohl ja Carlsson

Rootsi MM-ralli testikatsel oli kiireim Daniel Carlsson

Jaapani rallil võistleb Peugeot tiimis Daniel Carlsson

Portugali ralli esikolmikus Carlsson, Hirvonen, Araujo

Daniel Carlsson osaleb kümnel MM-rallil

Daniel Carlsson Rootsi MM-rallil Peugeot 307 roolis

Daniel Carlsson: Tahan jääda Peugeot tiimi pikaks ajaks

Daniel Carlsson Suurbritannias 307 WRC roolis?

Daniel Carlsson testil. Foto: Peugeot Sport
Rootsi rallisõitja Daniel Carlsson allkirjastas lepingu Peugeot' tehasetiimiga. Alates Walesi MM-rallist võistleb rootslane autol Peugeot 307 WRC.

On sul alati olnud unistus saada rallisõitjaks?

Oleks vale, kui vastaksin "jah". Mul võib olla perekonnanimi, mis on rallimaailmas tuntud, kuid mul ei ole mingeid sidemeid selle Carlssoniga, kes võistles kuuekümnendatel. Kuigi mu vanemad ei olnud üldse mootorispordist huvitatud, siis mind hammustas võistlusiha lapseeas, kui ma avastasin viieselt motokrossi. Vahetult pärast seda, kui olin õppinud vanemate farmis traktoriga sõitma. Ma proovisin kõiki spordialasid, mis on meie maal tuntud - jalgpall, tennis, jäähoki... Kuid kuueteistkümne aastaselt hakkas ralli mulle huvi pakkuma.

Kuidas sa alustasid selle spordialaga?

Osalesin esimesel rallil kahekümneselt ja võitsin selle sõites tagaveolise Volvoga. See oli õppimiseks hea. Sellest ajast alates olen osalenud umbes kaheksakümnel rallil, millest kümmekond on MM-taseme rallid. Alustasin autol Toyota Corolla WRC ja seejärel sõitsin Peugeot 206-ga. 307 WRC on minu elu kolmas tipptasemel ralliauto ja mul on olnud au seda Suurbritannia eel kahel päeval testida.

Millal Peugeot sinuga esmakordselt ühendust võttis?

Pärast eelmise aasta Soome rallit, see oli siis täpselt aasta enne seda, kui ma nendega tehasemeeskonna lepingu 2005. aastaks sõlmisin. Minu programm Bozian meeskonnaga 206 WRC autoga, mis sisaldab Rootsi, Uus-Meremaa, Kreeka, Türgi, Soome ja Saksamaa rallisid, pandi kokku eelmise aasta lõpus. Ja nüüd osalen Suurbritannia rallil tehasemeeskonna WRC-autol - see on midagi, mida ma ei ole osanud isegi unistada...

Milliseid kogemusi oled saanud neilt kuuelt, millel oled WRC-autoga osalenud?

Ma olen õppinud palju erinevaid asju, alates katsetest, mis olid minule uued. Olen õppinud WRC autost suurema osa välja võtma. Samaaegselt oleme Mattias Anderssoniga, kes on olnud kolm aastat mu kaardilugejaks, töötanud tugevalt rajalegendiga, et see sobiks kiirele autole. Muutmata palju seda, kuidas ka enne kiiruslegendi kirja panime, oleme kontsentreerunud selle lihtsustamisele, et Mattias saaks lugeda mõistliku kiirusega.

Kas Super 1600 autost WRC autosse istumine oli harjumatu?

Mu sõidustiil töötab igat sorti autoga ja neliveduse autoga ei olnud kuigi keeruline kohaneda. WRC-autot on tegelikult lihtsam juhtida. Auyto on palju kiirem, kuid pidurid, mootorivõimsus, vedrustuse kiirus ja neljarattavedu tagavad hea juhitavuse.

Mis sulle kiiresse autosse istudes kõige enam muret valmistas?

Pilt muutub niipalju kiiremini, et pead olema kogu aeg erakordselt tähelepanelik. Pead varem pidurdama hakkama, sest kurvid tulevad nii ruttu kätte. Olen üllatunud WRC auto robustsusest ja võimsusest rasketes olustikes. Kiirus, millega sai sõita 206 WRC autoga Akropoli rallil on lihtsalt imeline. Michelin ATS süsteem tähendab, et saab minna kurvi kartmata kive, mis võivad rehve rikkuda.

Bozian meeskonnaga töötades oled saanud aimu, kuidas Prantsuse tiim töötab...

Olen näinud, et nad armastavad oma toitu. Rootsis, välja arvatud erilistel sündmustel, meeldib meile teha kiiresti valmivaid toite. Kuid mis mind tõeliselt hämmastab, on see, kuipalju igaüks tööd teeb ja kuidas tiimi liikmed on motiveeritud. Ei ole vahet, kas on Prantsuse, Rootsi või Norra meeskond - nad annavad endast parima.

Millisesse suunda on sul veel areneda?

Oleks hea alustada rallide lõpetamist headel kohtadel ning õppida rajal püsima. Saksamaa rallil olid väga rasked tingimused ja palju kogenumadki sõitjad panid teelt välja.

Arvan, et päeva lõpus suudan olla kiire, aga pean samas tempos võistlema kogu ralli vältel. Olles järgmisel aastal tehasesõitja, tähendab see kahtlemata, et saan veeta rohkem aega WRC-auto roolis, kas siis testides või rallidel. Igaljuhul see on see, mida vajan.

Millised on su lootused esimesel rallil 307 WRC autoga?

Tunnen juba mõningaid inimesi tehasemeeskonnast, kuid saab olema tore veeta Suurbritannia ralli nädal terve tiimiga. Mulle ei ole erilist survet. Olen lepingu sõlminud ja selle võistluse tulemus minu staatust meeskonnas ei mõjuta. Siiski püüan anda endast parima.

Vaata lisaks:
www.peugeot-avenue.com

Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Artikli juurde
02.05.2024
Lääneranniku rallile registreerimine on täies hoos
Artikli juurde
02.05.2024
Eestlased võistlevad Kanaaridel Euroopa meistrisarja etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia