Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
12. september 2004 1:18
Loe kommentaare (23)
Trüki lehekülg

Škoda ralli võitsid Priit Saluri ja Indrek Lepp

 Loe lisaks
Eesti autoralli MV punktiseis pärast 2004. aasta 6. etappi

Kaspars Šimkus võitis Škoda rallilt auhinnaauto

Priit Saluri saavutas Paides esimese rallivõidu

Parima eestlasena jätkab Škoda rallit Priit Saluri

Škoda rallit juhib Nõlvak 0,1 sekundiga Dorossinski ees

Nõlvak ja Rauam lõpetasid avapäeva võrdse ajaga

Škoda ralli avakatsel tegi kiireimat sõitu Lembit Nõlvak

Paides algab rahvusvaheline Škoda ralli

Skoda ralli võitjad Priit Saluri ja Indrek Lepp finišis. Foto: Villu Teearu
10. ja 11. septembril peeti Paides ja selle ümbruses Škoda autoralli, millest võtsid osa seitsme riigi võistlejad. Võistlus oli Eesti meistrivõistluste kuues etapp A- ja N-rühmas ning viies etapp E-rühmas.

Avapäeva nelja kiiruskatse järel oli Škoda rallil kaks liidrit, sest nii Lembit Nõlvak - Margus Bollverk kui ka Martin Rauam - Peeter Poom olid saanud summaarselt võrdse aja. Ralli põnevaim ja närvesöövam osa nii võistlejaile kui ka publikule aga alles algas...

Teise päeva teine Kakerdi nimeline kiiruskatse kukutas konkurentsist ekipaaži Martin Rauam - Peeter Poom, sest nende Subaru Imprezal purunes rehv.

Kakerdi kiiruskatsel katkestasid võistluse liidrikohalt A5 klassis võistelnud Arvo Ojaperv ja Mart Ojaperv. Vendade Nissan Almeral purunes pooltelg. "Mul on Nissanist praegu täitsa kõrini," oli piloot ärritunud. "Seekord oli käigukast normaalne, kuid see juba on nii, et kui ühe asja tugevaks ehitad, siis hakkab teine lagunema."

"Sõpruse auk" neelas

Atraktiivseima vaatamiskohana välja reklaamitud "Sõpruse augus" keerasid auto üle katuse venelased Juri Sidorenko - Vladimir Mikheev.

"Tuli venelane Evo seitsmega. Tegi kaks-pool tiiru üle katuse ja siis katusega puusse. Puu seisis mingi paar meetrit minust eespool ja pistsin juba vaikselt jooksu. Õnneks puu püüdis auto kinni," kirjeldas sündmust üks pealtvaataja.

"Sõpruse auku" eksisid ka mitmed teised sõitjad, ent publiku abiga saadi autod taas rajale. E7 klassis Lada Samaral võistelnud Gabriel Müürsepp - Mihkel Haug proovisid samuti ära, kuidas on "telepilti" sattuda.

Haug kirjeldas: "Sõpruse auk oli lahe, ikka pidime ära proovima - läksime "midagi" püüdma. Katse algus istus väga ilusti ja liikusime üsna kiirelt. Enne auku veel hoiatasin ka Gabrieli mitu korda, et ettevaatust - seal parem üks läheb üle neljaks... Ja parem ühte sättisime auto ilusti paika ja nii kui nina oli ilusti nelja suunas, sai gaas liiga kiirelt peale antud ja sealt hakkas see sõpruse augu "magnet" ehk negatiivne parem 4 oma tööd tegema ja läks nagu kelguga."

Haug märkis, et seal salakavalas kohas ei olnud mõtet punnitama ka hakata teele tagasi rebimisega. "Siis oleks katus olnud! Aga me lasime lihtsalt otse välja nagu Šimkused möödunud aastal. Rahvas aitas tagurpidi välja tagasi."

Nii 2002 kui ka 2003 aastal "Sõpruse augu" ohvriks sattunud Aivar Linnamäe seekord enam "näppu ei lõiganud" ja pääses sealt puhtalt. "Aga ma leidsin uue augu," sõnas võistluse kolmeteistkümnenda kohaga lõpetanud Linnamäe.

Esikohale käis tihe rebimine

Kümnendal kiiruskatsel katkestas võistluse sportrallil debüteerinud Lembit Nõlvak. Katselt saadi küll aeg kirja, kuid finišis lahkus käigukastist õli ja Nõlvaku sõit oligi selleks korraks läbi. "Ei sõitnud millegi otsa, lihtsalt käigukast oli oma elu ära elanud - see on sama vana kui auto," selgitas Nõlvak.

Pärast Nõlvaku katkestamist asus rallit juhtima N-rühmas võistelnud Venemaa rallipaar Aleksandr Dorossinski - Dmitri Balin väikese eduga A-rühma Mitsubishil kihutanud rallipaari Priit Saluri - Indrek Lepp ees. Samuti olid löögiulatuses Andrei Žigunov - Igor Ter-Oganesjants (Mitsubishi Lancer Evo 6)ning Jaan Mölder junior - Tõnu Vunn (mitsubishi Lancer Evo 6).

Viimasele katsele mindigi samas järjestuses, Dorossinski sai katselt alles kuuenda aja ning kaotas oma liidrikoha, samuti pidi ta mööda laskma Žigunovi.

Ralli absoluutne lõppjärjestuses jäigi ette Priit Saluri. Teise koha saavutas Žigunov ja kolmanda Dorossinski Jaan Mölder juniori ees.

"Tegelikult see ei üllatanud, et viimase katsega Dorossinskist mööda saime," lausus Priit Saluri. "See plaan meil oligi, sest vahe oli vaid kaks sekundit, aga kartsime Žigunovit rohkem. Muidugi olen õnnelik oma esimese absoluudivõidu üle!"

Alaksandr Dorossinski ei olnud ralli lõppedes löödud, lausus vaid, et ta ei olnud esikoha võimalusest teadlik ja peab liidrikoha säilitamiseks pingutama. "Olgu esimene või viimane koht, lõpetada on alati tore. Ralli, selle korraldus ja publik olid fantastilised," sõnas venelane.

Kõik pingutasid Fabia nimel

Et A6 klassi võit läks Salurile, pidid Ramon Lindal - Rainer Maasik leppima teise kohaga. Kuigi oli see Lindalil esimene lõpetatud ralli pärast 14-kuulist katkestamiste jada, ei olnud mees ise väga rahul ja sõnas: "Olen kiireminigi sõitnud. Ka distants võinuks natuke pikem olla - vana inimene ei saa end nii ruttu käima." Arusaadav, miks meestel meel must - klassivõit andnuks võimaluse osaleda vigursõidul, mille võitjale kuulus eriauhind Škoda Fabia.

Kolmas koht läks A6 klassis rallipaarile Gunnar Tamm - Priit Kinnunen (Subaru Impreza). Ajakadu selgitas Tamm järgmiselt: "Ilma esiamordita on raske sõita. Arvan, et Matsimäel kadus see ära, aga alles Kakerdil saime aru. Ei tegelikult tore, saime lõpuni vähemalt, see oli põhiline." JR Racingu piloot hinds rada kiireks ja kinnitas, et vähemalt kord näitas spidomeeter üle 200 km/h.

N3 klassi võit läks Žigunovile kaasmaalase Dorossinski ees. Kolmanda tulemuse sai kirja 17-aastane Jaan Mölder junior, kes neljarattaveolisel autol alustas võistlemist täpselt aasta tagasi.

Martin Rauamil sel korral õnne ei olnud, ning seetõttu enamat viiendast kohast olnuks raske loota. "Ei olnud meie päev, alalõpmata läks midagi katki. Päevad ei ole vennad ja iga päev ei saagi võita. Aga eks me Saaremaal vaatame," lausus Rauam ralli finišis.

A5 klassivõidu võtsid Ford Escortil võistelnud Alar Tatrik - Tom Rist Peugeot 'l kihutanud Timo Vaarmanni ja Kristo Kallase ees.

E7 klassis võttis ülekaaluka võidu ekipaaž Ats Remmelg - Meelis Pielberg (Lada Samara). Andres Kaabel - Andres Koitla kaotasid klassivõitjale 3 minutit ja 6,9 sekundit. Oma osa oli sedavõrd suures ajalises kaotuses avapäeva viimasel katsel purunenud poolassil...

Müürsepp - Haug said kirja küll E7 klassi kolmanda tulemuse, ent kindlustasid sellega meistritiitli. "Saaremaa rallile läheme lihtsalt funnima," lubasid mehed.

E8 klassi esikolmikusse mahtusid sel korral vaid Lada VFTS-idel võistelnud rallisõitjad. Esikoht kuulus rallipaarile Einar Laipaik - Indrek Jõeäär. Teise koha saavutasid minutilise kaotusega Rainer Aus - Urmas Roosimaa ning kolmanda tulemuse said kirja Andro Kuusk - Tarmo Kaseorg.

Nissan Sunnyl võistelnud Priit Ollino - Kajar Valle kaotasid klassiliidrile enam kui pool tundi. "Kuuendal katsel läks rehv katki ja kandis välja. Enne katset läks veel esimene kah," selgitas Ollino.

E9 klassis said tulemuse kirja Martin Toom - Gert Kupart (Ford Escort) ja N1 klassis Oleg Evdokimenko - Svetlana Muraveinikova (Citroen Saxo). N2 masinaklassi võit läks Honda Racing Latvia rallipaarile Kaspars Šimkus - Armands Šimkus (Honda Civic Type-R).

Absoluutarvestuse viienda koha ja E10 klassi võiduga lõpetasid ralli Timo Pulkkinen - Jorma Haapasaari (Mitsubishi Lancer Evo 3). Samas klassis ainsana konkurentsi pakkunud Ago Ahu - Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer Evo 3) katkestasid võistluse pärast üheksandat kiiruskatset.

Veokate klassis võtsid võidu Jaan Mölder - Riivo Pappel. Pärast põhikonkurendi Jaanus Liguri katkestamist said mehed hoo nii maha võtta, et Kuksema katsel oleva "Sõpruse augu" kolmandal läbimisel lükkasid nad uksed lahti ja lehvitasid pealtvaatajatele. Ralli esimesel Paide linnas sõidetud katsel rõõmustasid mehed aga publikut piruetiga.

Raivo Prukner - Margus Nei said veokate arvestuses teise ja Rait Sinijärv - Raido Loel kolmanda koha.

ECO liiga kiireimaks osutusid Timmu Kõrge - Erki Pints (Opel Astra). "Ootasin umbes viis korda hullemat ja kiiremat - et vahepeal peab ikka endal silmad kinni pigistama, aga ei! Läksime peale ja oli nagu ülihea - köik oli ok," märkis Kõrge.

"Lasime täitsa rahulikult, et kindla peale löpuni minna ja varu oli tõesti palju. Ei saa nagu ise ka aru, et kust need ajad tulid. Täiesti uskumatu nagu pärast vaadata, et kellega me oleksime võimelised konkureerima-"

Egon Kaur - Avo Kristov (Lada Samara) kaotasid võiduvõimaluse enne viimast kiiruskatset ning pidid pärast ECO liiga kavas olnud kolme kiiruskatset leppima teise kohaga.

"Vaatasime, tegelikult Egon vaatas, et enne kolmandat katset ei ole vahe nii suur ja läks esikohta püüdma," lausus Avo Kristov. "Pingutas nati üle ja sattusimegi teelt korra välja. Auto suri välja ja sinna see läkski."

Kolmanda koha saavutasid ECO liigas Timo Kasesalu - Aare Ojamäe (Lada VFTS).

"Ralli on korda läinud," märkis Škoda ralli peakorraldaja Vahur Vaarma. "Nagu igal pool, siis oli meilgi pisiprobleeme, aga hea meel, et saime need kohe eos lahendada ja need ei paisunud suureks."

Eesti meistrivõistluste viimane etapp peetakse 15.-16. oktoobril Saaremaal.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia