Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

01. jaanuar 2004 21:25
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

2004. a rahvaralli ja rahvasprindi tehnilised tingimused

Kehtib alates 01.02.2004

1. MÄÄRATLUS

Kasutada võib kõiki kehtivat tehnoülevaatust omavaid M1-kategooria kinnise kerega sõidukeid (erandina on lubatud "mosseliigas" kasutada N1- kategooria sõidukeid). Keelatud on kasutada kehtivat EAL tehnilist kaarti omavaid sõidukeid.

2. LUBATUD MUUDATUSED ja TÄIENDUSED

2.1 Mootor
2.1.1 Mootorit ei või asendada teise automargi mootoriga (lubatud koos vastava märkega auto registreerimistunnistusel).
2.1.2 Algset kubatuuri võib muuta hülssides, puurides või kolvikäiku muutes.
2.1.3 Väljalaskekollektor on vaba, summuti müratase peab vastama FIA mürapiiridele rallidel - 103 dBA/3500pm
2.1.4 Väljalaskesüsteem peab olema terve, lekketa ja vigastusteta. 2.2 Jõuülekanne
2.2.1 Peaülekanne koos korpusega on vaba. Diferentsiaal on kohustuslik, 100% -line blokeering on keelatud

2.3 Vedrustus
2.3.1 Tugivarred ja õõtshoovad on vabad järgmiste piirangutega:
- vedrustuse tüüp peab säiluma
- kasutada võib ainult konkreetsele automudelile ette nähtud tugivarsi ja õõtshoobi, mida võib tugevdada

2.3.2 Lisavedrude paigaldamine on lubatud juhul, kui põhivedru tüüp ja tegevuspõhimõte säiluvad.
2.3.3 Stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks.
2.3.7 Rooliülekande korpus tuleb säilitada algsena.

2.4 Veljed ja rehvid
2.4.1 Keelatud on kiilasrehvid (slikid). Kiilasrehviks loetakse ka rehvi, mille vulkaniseeritud mustri sooned moodustavad vähem, kui 17% veerepinna pindalast.
2.4.2 Keelatud on igasugune rehvi turvisemustri lõikamine ja lõigatud rehvide kasutamine.
2.4.3 Rehvi turvisemustri sügavus peab olema vähemalt 1,6 mm, vähemalt 75 % veerepinnast ja seda kogu võistluse jooksul.
2.4.4 Rehvidel ei tohi olla üheski kohas mehhaanilisi vigastusi, ega koordi paljandeid.

2.5 Kere
2.5.1 Kere kandevkonstruktsioon ja uksed peavad olema metallist. Kergendamised ja muudatused, mida ei ole konkreetselt lubatud, on keelatud. Tugevdamine on lubatud ka juhul, kui tugevdav materjal ei järgi algset materjali.
2.5.2 Esiuste algne või sama autotootja toodetud polster on kohustuslik. Kõik muu polsterduse võib eemaldada.
2.5.3 Algne armatuurlaud on kohustuslik
2.5.4 Teistsuguse näidikuteploki ja lülitite paigaldamiseks võib armatuurlauda teha vastavad muudatused. Sõitja ümbruses ja armatuurlaua jäikadel osadel ei tohi olla teravaid nurki või väljaulatuvaid detaile, mis võivad põhjustada vigastusi.
2.5.5 Kõik klaasid peavad olema E, e või DOT sertifitseeritud ja/või valmistaja juhendi kohased.
2.5.6 Autol ei tohi olla kere külge kinnitatud väljaulatuvaid mittevajalikke esemeid ja seadmeid.
2.5.7 Esivõre muutmine või vahetamine on lubatud, eemaldamine keelatud.
2.5.8 Istekohtade arv peab vastama registreerimistunnistusel näidatule.
2.5.9 Auto peab olema esteetilise välimusega. Autol ei tohi olla avarii või amortisatsiooni tagajärgi, mis võiksid segada sõiduki juhtimist või mõjutada võistluste ohutust.

2.6 Pidurid
2.6.1 Pidurisüsteem peab olema algne ja valmistajajuhendi kohane ning töökorras.
2.6.2 Mehhaaniline käsipidur ehk seisupidur on kohustuslik.

2.7 Rool
2.7.1 Roolisüsteem peab olema algne ja valmistajajuhendi kohane ning töökorras.
2.7.2 Rooliratas on lubatud vahetada väiksema, sport-tüüpi rooli vastu.

2.8 Muu varustus
2.8.1 Lisa- ja ohutusvarustus peab vastama vähemalt Liiklusseadusest tulenevatele nõuetele.
2.8.2 Kohustuslikud on töökorras, auto valmistaja poolt ettenähtud laternad ja valgustusseadmed.
2.8.3 Kohustuslik on töökorras tuuleklaasipuhasti ja klaasipesur.
2.8.4 Pukseerimissilmus auto ees ja taga on kohustuslik.
2.8.5 Lubatud on paigaldada sõidukisse tugevdus- ja ohutusstruktuure ainult vastavuses FIA VM lisa J Art 253 ja/või EAL nõuetele.
2.8.6 Sõidukil peavad olema nõuetele vastavad, Autoregistrikeskuse poolt väljastatud registreerimismärgid.
2.8.7 Sõidukile tuleb paigaldada kogu võistluse ajaks korraldaja poolt ettenähtud kohtadele võistlusnumbrid.
2.8.8 Sõidukil ei tohi olla nähtaval teiste võistluste stardinumbreid ja sümboolikat; usulisi, poliitilisi, rassistlikke, ebaeetilisi ning Keeleseadusega vastuolus olevaid loosungeid ja sümboolikat.

3. OHUTUSMÄÄRUSED

3.1 Alumiiniumohutuspuur on keelatud.
3.2 Tulekustutussüsteem ei ole nõutud, kuid soovitatav.
3.3 Autos ei või olla kinnitamata esemeid, mis võiksid põhjustada vigastusi.
3.4 Aku peab olema kinnitatud kas algse kinnitusega või vähemalt kahe metallist klambri ja 6 mm poldiga.
3.5 Mõlemad esiuksed peavad olema avatavad nii seest- kui väljastpoolt kogu võistluse vältel.
3.6 Autol ei tohi olla keskkonnale kahjulike vedelike lekkeid, ega liiklusohtlikke lõtke.
3.7 Võistlustel peavad sõitjad kandma kinnirihmatud vigastusteta auto- või motokiivrit (v.a. Rahvaralli VM ettenähtud juhtudel, kus ei ole kiivri kandmine kohustuslik).
Kiivrid tuleb esitada nõuetele vastavuse kontrollimiseks tehnilisele komisjonile enne võistluse algust.
Kiivril peab olema e-tähistus või FIA homologatsioon (võib olla aegunud).
3.8 Autol peavad olema algsed, sõiduki valmistaja juhendi kohased turvavööd. Soovituslik on kasutada E-märgistusega, SFI 16.1 standardile vastavad (võivad olla aegunud) või FIA homologatsiooniga (võib olla aegunud) ohutusrihmasid, minimaalse laiusega 2" ja vähemalt 3-punkti kinnitusega auto kerele. Ohutusrihmade kinnitus auto kerele ja paigaldus peab vastama FIA VM lisa J artikkel 253 nõuetele.
3.9 Esiistmed peavad olema terved, vigastusteta, auto valmistaja juhendi kohased, E-märgistusega või vastama vähemalt FIA 1986 standarditele.
Keelatud on kasutada istmeid, milledel puuduvad peatoed või milledele tootja pole peatugesid ettenäinud! Istmekinnitused peavad olema algsel istmel algsed, FIA homologeeritud istmel vastama FIA VM lisa J artikkel 253.16 nõuetele. E-märgistusega istmetel võib kasutada vaid kas sama tootja poolt sellele istmele toodetud kinnitust või FIA VM lisa J art 253 p.16 nõuetele vastavat kinnitust.
3.10 Lubatud on kasutada ka kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest :
- Snell Foundation 1995-SA ja 2000-SA
- SFI Foundation, SFI spec 31.1A ; 31.1 ; 31.2A; 31.2
- British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR
- SIS 88.24.11(2) - Rootsi
- DS 2124.1 - Taani
- SFS 2653 - Soome
- ONS/OMK - Saksamaa
- NF S 72305 - Prantsusmaa
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia