Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

08. jaanuar 2004 12:49
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

2004 a Eesti meistrivõistluste autokrossi üldjuhend sõiduautodele

2004. a Eesti meistrivõistlused autokrossis sõiduautodele

ÜLDJUHEND

1. ÜLDKORRALDUS

1.1. 2004. a Eesti meistrivõistlused autokrossis (edaspidi MV) korraldatakse Eesti Autospordi Liidu (EAL) ja EAL Rallikrossikomitee poolt mitmeetapilise rahvusliku seeriavõistlusena. Igaks etapiks koostab võistluste korraldaja eraldi juhendi, mis kooskõlastatakse Rallikrossikomitees.
1.2. MV viiakse läbi vastavuses EAL Võistlusmäärustega, kehtivate rahvuslike tehniliste tingimustega, käesoleva Üldjuhendiga ja etappide Juhenditega. MV Üldjuhend on kinnitatud EAL juhatuses.
1.3. Võimalikud muudatused Üldjuhendisse või kalenderplaani esitatakse EAL Rallikrossikomitee poolt ja kehtestatakse hiljemalt 30 kalendripäeva enne võistlusi ja avaldatakse EAL poolt.

2. MV ETAPPIDE KALENDERPLAAN

15. veebruar - Elva
18. aprill - Smiltene, Läti
10. juuli - Elva
31.07-01.08 - Vasalemma (NEZ)
29. august - Taali
25.-26.september - Elva (NEZ)

3. MV VÕISTLUSAUTOD, ARVESTUSKLASSID

3.1. Võistlusautod peavad vastama kehtivatele rahvuslikele tehnilistele tingimustele ning omama EAL võistlusauto tehnilist kaarti. Välisvõistlejate võistlusautod peavad vastama oma maa ASN tehnilistele tingimustele.
3.2. Võistlusauto peab kandma EAL korra kohaseid kirjeid (võistlusnumbrid, reklaam, nimed, tähistused jmt).
Võistlusnumbrid vastavalt 2003. a. MV rallikrossi tulemustele klasside kaupa, lisanumbrid EAL-st.

ERK 2000: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas "E")
ERK 3000: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas "T")
Noored: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas "N")
ERK Standard: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas "S")
Division 1: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas "D")

Numbrialus: valge ristkülik min. 50 cm lai ja 38 cm kõrge
numbri min kõrgus 28 cm ja 5 cm laiune joon
täiendava tähe min kõrgus 15 cm ja 2 cm laiune joon
numbrid peavad olema klassikalist tüüpi

Täiendav number ilma vastava lisatäheta kohustuslik ka esiklaasil. Number peab olema valge, asetsema esiklaasi paremas, ülemises nurgas. Numbri kõrgus 13 cm.

3.3. MV arvestusklassid:
3.3.1. Noored – kuni 17 a (kaasa arvatud) vanused vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSS STANDARD AUTOD (STANDARD) koos täiendavate piirangutega. Kehtivad alates 01.01.2004. NOORTE klassi võistlejal võimalik alates 16 eluaastast (sünniaasta järgi), üle minna täiskasvanute klassi. Tagasi NOORTE klassi minna ei saa.
3.3.2. ERK Standard – limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSS STANDARD AUTOD (STANDARD). Kehtivad alates 01.01.2004.
3.3.3. ERK 2000- 2WD esiveolised autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSSI AUTOD (ERK) Kehtivad alates 01.01.2004.
3.3.4. ERK 3000- 2WD tagaveolised autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSSI AUTOD (ERK) Kehtivad alates 01.01.2004
3.3.5. Division 1 – A-rühma ja ST autod vastavalt FIA VM Lisa J.

4. MV OSAVÕTJAD

4.1. MV-l võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL või oma riigi kehtivat rahvuslikku sõitja- ja registreerijalitsentsi. EMV arvestuses osalemiseks tuleb võõrkodakondsetel võistlejatel teha alakomiteele ühekordne taotlus ja tasuda Eesti Rallikrossi Komitee kontole (221018758725 – Hansapangas) 500.- krooni või maksta see võistlushommikul korraldaja kätte (kuulub edastamisele Komiteele).

4. VÕISTLUSTE KÄIK

4.1. Võistlus koosneb treeningsõitudest, ajavõtuga kontrollsõitudest, poolfinaalsõitudest ja finaalsõitudest. Finaalsõitude arv sõltub osavõtjate arvust.
4.2. Igale masinaklassile peab olema Juhendiga tagatud vähemalt 10 minutit treeningsõiduaega.
4.3. Poolfinaal- ja finaalsõidud kuni 12 autole.
4.4. Kontrollsõitude koosseisud loositakse, korraga võib rajal sõita kuni 5 võistlusautot.
Kontrollsõitudes läbitakse kolm ringi, teise ja kolmanda ringi aeg fikseeritakse eraldi. Parima ringiaja võrdsuse korral võrreldakse teist aega. Edasise võrdsuse korral saab eelise hiljem startinud võistleja.
4.5. Võistleja peab poolfinaalsõitudes läbima vähemalt 30% ringide arvust (5 ringi), et pääseda finaalsõitudesse.

4.6. Võistluste käik kui osaleb kuni 12 võistlejat:
4.6.1. Toimub kaks poolfinaalsõitu kumbki 7 ringi ja finaalsõit 9 ringi.
4.6.2. Esimeses poolfinaalsõidus stardivad võistlejad vastavalt kontrollsõitude paremusjärjestusele.
Poolfinaali võitja saab 1 punkti, teine 2 punkti jne.
4.6.3. Teises poolfinaalsõidus stardivad võistlejad vastavalt esimese poolfinaalsõidu tulemustele.
Poolfinaali võitja saab 1 punkti, teine 2 punkti jne.
4.6.4.Poolfinaalsõitudes saadud punktid summeeritakse. Väikseima punktisumma saavutanud võistleja valib finaalis stardikoha esimesena jne. Punktide võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel oli parem tulemus (koht) teises poolfinaalsõidus.

4.7. Võistluste käik kui osaleb 13 kuni 24 võistlejat:
4.7.1. Toimub kaks poolfinaalisõitu kumbki 7 ringi, C-, B-finaal 6 ringi ja A-finaal 9 ringi.
4.7.2. Kontrollsõidus parima aja saavutanud võistleja stardib esimeses poolfinaalis, teise aja saavutanud võistleja teises poolfinaalis, kolmas esimeses, neljas teises jne.
4.7.3.Võrdse aja saavutanud võistlejad stardivad erinevates poolfinaalides. Kontrollsõidus parema ringiaja saavutanud võistleja valib poolfinaalis stardikoha esimesena, teise aja saavutanud järgmisena jne.
4.7.4. Kummastki poolfinaalist pääseb 4 paremat võistlejat otse A-finaali, järgmised 4 võistlejat otse B finaali ning 4 viimast C- finaali. C- finaalist pääseb 4 esimest B- finaali ja sealt 4 esimest A- finaalsõitu.
4.7.5. Stardikoha oma finaalsõidus valib esimesena esimese poolfinaali võitja, teisena teise poolfinaali võitja, kolmandana esimese poolfinaali teine, neljandana teise poolfinaali teine jne.
C-, B-finaalist edasipääsenud võistlejad valivad stardikohad vastavalt oma finaali paremusjärjestusele (kohale).
4.8. Poolfinaal-ja finaalsõitude paremusjärjestus vastavalt finishijoone ületamise järjekorrale ja läbitud ringide arvule.
4.9. Võistlussõidu katkestajad järjestatakse vastavalt läbitud ringide arvule (eelmise ringi finishijoone ületamise järjekord). Ühel ja samal ringil katkestajatest saab parema koha võistleja, kes ületas katkestamisele eelnenud ringil finishijoone esimesena.
4.10. Kasutatakse stardipaigutust 3-3-3-3-3
4.11. Ajavõtt 0,1 sekundilise täpsusega.
4.12. Võistlejaid informeeritakse finishini jäänud ringide arvust eritahvlitega.
4.13. Võistlustulemuste lõpp-protokollis esitatakse võistlejate andmed, saavutatud kohad, ajad, katkestamised ja katkestamiste põhjused kõigi võistlusel registreerunute kohta vastavalt EAL Aastaraamat pt. "Autode ringrajasõit" Art.6.6.
4.15. Esildisi saab esitada võistluste juhile 15 minuti jooksul peale esialgsete tulemuste avaldamist antud võistlusel. Vt. EAL Võistlusmäärustik pt. XII.

5. MV TULEMUSED

5.1. MV etapp loetakse toimunuks, kui osaleb vähemalt viis võistlejat samas masinaklassis.
5.2. Igal etapil saavad 12 esimest võistlejat punkte järgmiselt: 20-17-15-13-11-9-7-5-4-3-2-1.
5.3. MV tulemused selguvad arvestuspunktide liitmisel.
Arvesse võetakse paremaid tulemusi toimunud MV etappidelt: 6-st 5; 5-st 4; 4-st 4; 3-st 3; 2-st 2.
5.4. Mitme sportlase punktisummade võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel on rohkem etapivõite (teisi, kolmandaid jne. kõrgemaid kohti). Edasise võrdsuse korral on määravaks parem tulemus viimaselt toimunud etapilt, seejärel eelviimaselt jne.
5.5. Kui võistleja etapitulemus tühistatakse võistlusmääruste või tehniliste eeskirjade rikkumise eest, ei kuulu see etapp p. 5.2. alusel nõrgema tulemusena MV arvestuses mahaarvamisele.
5.6. Kirjalike esildisi MV punktiarvestuse kohta saab esitada EAL sekretariaati kolme päeva jooksul peale etapi toimumist.

6. MV AUTASUSTAMINE

6.1. MV masinaklassis loetakse toimunuks, kui hooaja jooksul on startinud vähemalt kuus võistlejat.
6.2. MV igal etapil autasustab etapi korraldaja kolme paremat võistlejat karikaga. Juhul, kui samas masinaklassis startis viis või vähem võistlejat, võib korraldaja autasustatada ainult võitjat.
6.3. Eesti MV 2004 aasta kokkuvõttes autasustab EAL kolme paremat võistlejat ja ühte tema mehaanikut karikaga.
6.4. MV autasustamine toimub autospordi 2004. a hooaja lõpetamisel.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia