Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Margus Kiiver
01. november 2016 14:05
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Toomas Triisa ja Mart Meeru osutavad kaardil stardipaigale. Foto: Rando Aav

Mart Meeru ja Toomas Triisa lähevad Dakari rallil kõrgeid kohti püüdma

2017. aasta 2. jaanuaril saab Paraguayst alguse järjekordne maratonralli. Eestlastest asuvad kaks nädalat vältaval võistlusel starti Mart Meeru ja Toomas Triisa.

Täna MyFitness Postimaja spordiklubis toimunud Dakar Team Estonia pressikonverentsil räägiti lähemalt Mart Meeru ja Toomas Triisa plaanidest ja eesmärkidest seoses 2. jaanuaril algava järjekordse Dakari maratonralliga, kus mõlemad mehed stardivad "Malle-Moto" klassis. Mehaanik Martin Gramann, kes läheb vastu neljandale Dakari rallile, rääkis, kuidas on seal tema päevad sisutatud.

Nii Mart Meeru kui ka Toomas Triisa asub 2017. aasta Dakari rallil starti tsikliga, võisteldes "Malle-Moto" klassis. See on klass, millega igal korral tehakse kummardus neile, kes omal ajal Dakari maratonralli ellu kutsusid, sest just nii sõideti seda kuulsat maratonrallit alguses. Selles klassis puudub osalejatel igasugune meeskonna tugi, sest meeskonda neil lihtsalt ei ole. Kõik asjad peavad nad ise ära tegema, sõitma, tsiklit kahe päeva vahel hooldama, järgmise päeva rajalegendi ette valmistama. Ja seda kõike piiratud vahenditega, ehk sellega, mis neil on oma spetsiaalses kastis kaasas (varuosad, tööriistad ja riided).

"Ma olen nüüd kahel korral Dakaril käinud ja teinud seda n-ö mugavas klassis, kus laagrisse jõudes võtab tiimi mehaanik su tsikli ja asub seda hooldama ja sa saad rahulikult omade asjadega tegeleda. Eelmisel aastal sõitsin mõned päevad koos nende meestega, kes osalesid Dakaril "Malle-Moto" klassis ning nägin nende tegemisi lähemalt. See oli muljetavaldav. Nii jõudsingi otsusele, et kui kolmas kord startida, siis võiks asja enda jaoks keerulisemaks ja huvitavamaks teha. Üheks väga oluliseks faktoriks saab olema uneaeg, mis jääb ilmselt nüüd lühemaks, kui varasematel aastatel. Raja poolelt saab keerulisem olema kindlasti Boliivia osa, kus oleme taas 4000-5000 meetri kõrgusel merepinnast ja see on hõreda õhu tõttu tõsiselt kurnav," rääkis Mart Meeru.

"Kui tuleme laagrisse, lükkame oma tsiklid spetsiaalsele alale, mis aiaga piiratud ja see välistab igasuguse kõrvalise abi. Aia tagant õpetada võib küll, kui on keegi, kellel selleks aega on," lisas Meeru.

Kui Mart stardib Dakari rallil kolmandat korda, siis Toomasele on see teine kord. "Eks loomulikult olin mõelnud selle peale. Sellel aastal hakkas Mart mulle rääkima, et võiks sellel aastal teisiti osaleda ja eks see otsus sai ära tehtud. Ma olen oma hingelt ikka tulemuse peale sõitja, esimesel korral keelati see mul ära, kuid eks ma ikkagi püüdsin. 2014. aastal lõppes see paraku ühe karmi päevaga kõrbes, kus olin katkestamisele lähedal. Õnneks suutsin siiski tehnilise probleemi kiuste jätkata aga tulemusele sõitmine oli sellega lõppenud. "Malle-Moto" klassis lähen kindlasti tulemust sõitma, poodium ja kõige kõrgem eesmärk on selle klassi võit. Ma annan endale aru, et see pole lihtne. Mina saan enda poolt teha seda, et valmistan ennast korralikult ette. Püüan rajal mitte eksida ja mitte kukkuda, et tsiklit ja ennast vigastada. Tehnikaspordis jääb alati aga tehnilise probleemi võimalus ja keerulisemaks teeb asja see, et lisaks sõidule peab fookus terav olema ka tsiklit hooldades ja remontides, et ta need kaks nädalat vastu peaks. Nagu näha, on hea tulemus kinni väga mitmes faktoris, kuid see teebki asja põnevaks," rääkis Toomas Triisa.

Mart Meeru on tulemuse osas vähe tagasihoidlikum, kuid ei eita, et soovib samuti saada võimalikult kõrget kohta: "Ma nii suurelt ei julge plaani teha kui Toomas, kuid tahan olla kindlasti omas klassis kõrgel kohal. Ja ühtlasi teha ka Toomasel võitmise keerulisemaks, sest eks võita tahab ju igaüks."

Kummagi mehe istumise all saab olema Husqvarna 450 Rally tsikkel, mille on neile ette valmistanud Hollandi meeskond HT Rally Raid, mille ridades läheb oma neljandale Dakarile Martin Graumann.

"Sellel aastal ma meie poisse otseselt aidata ei saa. Kuid eks me laagris ikka oleme koos, vahetame muljeid ja ma olen vajadusel siis seal aia taga õpetamas ka. Mehaaniku jaoks on kiired ajad siis, kui tsiklid tulevad sisse, eriti, kui mõni neist on näiteks kukkumise tagajärjel rohkem viga saanud. Igal mehaanikul - meid on kokku neli - on kaks tsiklit ja nendega läheb ikka ööni välja. Siis taas hommikul vara üles, sõitjad teele, laager kokku ja autoga uue laagri poole teele," rääkis Graumann mehaaniku argipäevast ralli ajal.


Martin Graumann, Mart Meeru, Toomas Triisa. Foto: Rando Aav

2014. aastal startisid Mart Meeru ja Toomas Triisa esmakordselt Dakari maratonrallil ja nende kohad üldarvestuses olid vastavalt 40 ja 52. 2015. aastal startis Mart Meeru eestlastest ainsana ja tema lõpptulemuseks jäi 38 koht.

2017. aasta Dakari maratonralli algab esmakordselt Paraguayst. Võistlus lõpeb 14. jaanuaril Buenos Aireses.

Vaata lisaks:
www.auto24.ee/dakar

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia