Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
12. oktoober 2016 17:16
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

«Enne avakatse starti jalg värises. Ja mitte vähe!»

 Loe lisaks
Saaremaal võidutsesid Siim Plangi ja Marek Sarapuu

"Jalg ikka värises, sest seda hetke olin nii kaua oodanud ja kui see käes oli, siis oli ärevus suur. Lisaks teadmine, et autoga on juba probleemid," ütleb Gert Virves, kes tegi sportlikul autorallil esimese stardi ise roolis olles.

"Sel aastal täitus minu suur unistus ehk sai ise auto rooli keeratud Saaremaa rallil. Varasemalt olen mõned korrad sel rallil osalenud kaardilugejana," räägib Gert Virves. "Idee ise tuli veidi vähem kui kuu aega enne rallit. Siis hakkasin võimalike autode peale mõtlema ning esimene valik oli mul sama Opel Astra, kus eelmise aasta Saaremaa ralli ajal ja sel aastal istusin mõnel rallil Silver Sõmeri kõrval. Meenus, et kuna tal on olnud auto müügi mõtteid, siis helistasin ja nii saigi auto soetatud. Seejärel hakkasime kiiresti auto ettevalmistamisega tegelema. Siinkohal tuleks suur kummardus teha mehaanik Ülar Sannikule, kes oma unetundide arvelt mul garaažis abiks oli. Nädal enne rallit õnnestus autot proovida. Saime läbida 60-70 km. Test oli hädavajalik! Sain ise veidikenegi aru auto käitumisest ja olemusest ning kaardilugeja Mihkel Raudsepp sai meelde tuletada kaardilugemist, kuna viimasest rallist oli tal möödas 3 aastat. Testil ilmnesid mitmed probleemid välja, mille kõrvaldamisega saime kohe tegelema hakata."

Ralli algas neile ärevalt. "Hakkasime ennast esimeseks kiiruskatseks valmis sättima, kiivrid pähe ja istusime autosse. Kui auto käima panin, nägime, et laadimine on kadunud. See oli muidugi emotsionaalselt päris ränk. Läksime esimesele katsele nii, et teatud asju sisse ei saanud lülitada, samuti põles meil ainult üks lisatuli. Esimese katse saime kuidagi läbitud ning samamoodi vaikselt põristasime ka teise katse ka läbi. Seal oli väga libe, kuigi tee ise oli kuiv. Edasi ootas meid linnakatse ja siis enam lisatulesid kasutada ei saanud. Startisime tavalise lähituledega, kuid veidi enne lõppu tahtis auto välja surra ja jõud hakkas ära kaduma. Kohe lülitasin kõik asjad välja, mis võimalik ning saime katse lõpuni sõidetud, ainukeseks valguseks ainult tänavavalgustid. Õnneks kodutänavad olid tuttavad ja saime turvaliselt lõpuni. Seejärel ootas meid ees seiklusrohke sõit Kuressaarest hooldusalale, kuhu hilinesime kokkuvõttes 13 minutit ja saime veidi üle 2 minuti trahvi. Õhtuses hoolduses tegi mehaanik head tööd ning saime generaatori vahetatud," rääkis Virves.

"Laupäeval saime end juba vabamalt tunda ning sõidule keskenduma hakata. Mida lõpu poole, seda mugavamalt me ennast autos tundsime ning kaardilugejaga läks koostöö aina paremaks. Endale sobivatel katsetel proovisime kiiremat sõitu teha ja kõige paremini õnnestusid meie arvates seitsmes, kaheksas ja üheksas katse. Parimaks jäi üheksas, kus tulemuseks enda klassis viies aeg ja üldarvestuse 42. koht. See tegi meele eriti rõõmsaks! Ees oli ootamas viimane, Kaugatuma katse, kus võtsime väga rahulikult, et turvaliselt finišisse jõuda. Finišisse jõudes oli tunne muidugi kirjeldamatu."

Gert Virves märkis, et päris muretult ei sujunud neil ka laupäevane võistluspäev. "Mõned momendid olid. Seitsmendal kiiruskatsel tegime spinni, kuna ühte mahapöördesse jäin pidurdamisega veidi hiljaks. Ning suure kaotuse saime kuuendal kiiruskatsel. Poole katse peal hakkas auto väga tugevasti vibreerima ja ei tahtnud tee peal seista. Tekkis tunne, et rehv on puruks. Kuna tegemist oli kõige pikema ehk Undva katsega ja lõpuni sõita oli veel päris palju, siis mõtlesime, et jääme seisma ja vahetame ratta ära. Meie suureks üllatuseks olid kõik rehvid terved! Katsusime kõik kiiruga üle, et ega midagi küljest ära ei hakka kukkuma ning hüppasime autosse tagasi. Tagantjärele tundub, et velgede sisse sattus muda ja kive, mis rattad balansist välja lõi. Ülesõidul järgmisele kiiruskatsele oli kõik juba korras. Üks võistleja ütles meile, et neil juhtus samasugune asi Undva esimesel läbimisel, kus auto vibreeris lõpuks nii tugevalt, et raske oli midagi näha. Kaotust Undva esimesel läbimisel tuli meile kokku üle 3 minuti, kuid see väga ei morjendanud - peamine oli, et auto terve ja saime edasi sõita."

"Kokkuvõtvalt võin öelda, et minu ja Mihkli jaoks oli see ideaalne debüütralli ja nädalavahetus," sõnas 23-aastane Saaremaa autosportlane. "Mis kõige tähtsam - sõitsime ralli lõpuni. Nagu kogenud sõitjad ütlevad, kui Saaremaal oled lõpetanud, oled juba võidumees."

"Tahan siinkohal tänada sõpru ja tuttavaid, kes aitasid meid ettevalmistusel ja ka ralli ajal! Eesotsas Ülar Sanniku, Enno Abeli, Kaido Noormägi, Kento Tamme ja Kenneth Põldemaaga. Suur aitäh neile! Suur kummardus toetajatele, tänu kellele see unistus teoks sai: Metskond OÜ, Exoteriko Oy, Viptimber OÜ, Liqui Moly Eesti OÜ, HT Autoremont OÜ ja Sassi Garaaž."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia