Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
28. aprill 2015 16:43
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Teise päeva esimesel kiiruskatsel libises eestlaste auto mahapöördes vastu kivi. Foto: Repro

Karl Kruuda ja Martin Järveoja võidutsesid Hispaanias

Karl Kruuda ja Martin Järveoja osalesid pärast kolme kuu pikkust võistluspausi taas rallil, tehes kaasa Hispaania kruusaralli meistrivõistluste teise etapi. Eestlased võitsid kõik katsed ja saavutasid esikoha.

Karl Kruuda sõnul otsustati Hispaanias, Porto linnast 250 km kaugusel võistelda, et valmistuda tuleval kuul sõidetavaks Portugali ralliks. "Valik just Curtise rallil osalemiseks on tingitud sellest, et WRC-s on reegel - samas riigis ei tohi testida kolm nädalat enne rallit üle kahe päeva. Mul on need kaks testipäeva seega veel alles, mida kavatsen kasutada. Sel võistlusel tahtsin osaleda, kuna arvasime, et pinnase poolest võiks see Portugali rallil olevaga sarnane olla," rääkis Kruuda, kes ei olnud pärast Arctic rallit võistelnud, ega olnud Citroen DS3 R5 autoga ka kruusal sõitnud. Enne Curtise rallit testis ta seetõttu võistlusmasinat 21.-22. aprillil Hispaanias, läbides 200 treeningkilomeetrit.

24.-25. aprillil sõidetud Curtise rallilt sai Karl Kruuda enda sõnul väga hea emotsiooni, mille krooniks esikoht. Eestlane tunnistas, et see võistlus oli keeruliste killast ning autot teel hoida oli päris raske.

Esimesel päeval, kui oli kavas vaid 4,6 km pikkune kiiruskatse, tibutas kergelt vihma, kuid tee oli libe. Teisel päeval sadas tugevasti ning nii otsustasid korraldajad üheksast katsest koosnenud rallil kaks viimast katset ära jätta. Nii oli siis läbida veel ümmarguselt 90 katsekilomeetrit.

Karl Kruuda rääkis: "Teisel päeval ainult sadas. Pinnas oli savine ja mudane, kohati kasvas teel muru ja seal oli mullane. Lihtsamalt öeldes, teel oli ühtlane mass paska. Rehvimuster läks seda täis ja pidamine oli null, viskas autot käest. Päris jube oli!"

"Kui muidu rallil tekib mingi olukord, ei saa kaardilugeja midagi teha. Aga seekord ei saanud mina samuti midagi teha," viitas Kruuda asjaolule, et kui auto hakkas libisema, oli selle peatamine üsna võimatu. "Teise päeva esimesel katsel kadus pidamine ühes mahapöördes päris ära. Tõmbasin käsipidurit ja tuli poolspinn. Moment oli paha. Auto tagaosa läks pidurdamisel kivisse."

Kruuda märkis, et kui Eestis võib kruusarallil keskmine kiirus olla näiteks 130 km/h kanti, siis seekordne sõit oli oluliselt erinev. "Keskmine oli 72 km/h," lausus ta.

Karl Kruuda - Martin Järveoja lõpetasid Curtise ralli ajaga 1 tund 2 minutit ja 32 sekundit. Teise tulemuse kirja saanud Amador Vidal Cernadas - Francisco Lema Vidal (Volkswagen Polo N1) kaotasid eestlastele 2 minutit ja 36 sekundit. Kolmanda kohaga lõpetasid sõidu Angel Pérez Santos - Rubén Santas López (Mitsubishi Lancer Evo 9), keda jäi võitjapaarist lahutama ligemale 6 minutit.

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia